Laat ik vooropstellen dat ik Paulien een geweldige kandidate vind (
) - al mag ze soms wat minder fatalistisch zijn wellicht, want ze doet het veel beter dan ze zelf denkt.
Dus als ze de mol blijkt te zijn heb ik daar zeker ook vrede mee mits er een leuk molverhaal komt.
Maar dan hier alsnog enkele argumenten waarom ik denk dat ze het niet is (dit blijft tenslotte het widm forum).
1. De €500 sprong die verder niet te verklaren is behalve nukkigheid wellicht. Ik heb er geen goede verklaring voor gehoord verder.
2. Het andere geld waaraan ze bijgedragen heeft in afl 8 (Zulu opdracht waarin ze minder had kunnen scoren sws en actief de juiste auto aanwijzen in opdracht 3 in de drive-in).
3. Stemgedrag:
Mensen die deels op Paulien hebben gestemd zijn eruit, Carolien die dit al afleveringen lang níet doet (en ook nu voor de finale niet naar eigen zeggen), zit nog steeds in het spel.
Maar los daarvan zijn er ook kleine dingetjes..
1. Paulien laat zich veel te makkelijk van de wijs brengen. Kees (die ze toch verdenkt) gaat harder tegen haar in op bepaalde momenten en dan geeft ze toe, ondanks dat er geen goede reden voor is. Dat is al enkele malen gebleken - ze lijkt confrontatie uit de weg te gaan. Niet bepaald ideaal als Mol want dan moet je ook mensen het hoofd kunnen bieden als ze je uitdagen en wegbluffen. Als je je op de manier gedraagt zoals Paulien (
) dan verdenken mensen je in combinatie met haar overige gedrag. Wat ook exact is wat er gebeurd is mijns inziens maar ok.
2. Je plaatst je (toch al niet al te fysiek ingestelde) Mol continu in zeer fysieke opdrachten (bungee jumpen, neerschieten in velden (2x), van 11 meter hoog springen, over een hoge touwbrug gaan - natuurlijk was er een alternatief in die laatste opdracht maar dan heb je als mol sws al geen kans meer behalve daar te zitten - zou je niet iets doen wat je mol iets minder belemmert en mogelijk frustreert..?!).
Nu ís er eindelijk een opdracht waar ze kan schitteren (de Zulu opdracht) en dan wil je eigenlijk van je Mol dat ze het saboteert, dus ofwel bijna miskleunt in waar ze écht goed in is ofwel gewoon veel geld pakt wat ook weer raar is als mol en dan weer verklaard moet worden..
Waarom zou je, als je Paulien als Mol kiest, haar in een dergelijke positie plaatsen?
Dit zijn een paar van de kanttekeningen die ik heb tot dusverre.