Ze lijkt zich zeer ongemakkelijk te voelen in dit gesprek. Ze probeert nog Zarayda verdacht te maken (die zulu spreekt) maar Zarayda is er inmiddels uit, weten we. Dan stopt ze gauw dit lastige gesprek voor haar en zegt zoiets als, "net zo'n opdracht waar je weinig uit af kunt leiden net als bij meet the mole." En Caro die vertrouwt haar blindelings.
Ik kan nog wel meegaan in het feit dat Paulien slecht op haar gemak overkomt. Maar dat is best vaak het geval eerlijk gezegd, ook als ze gedwongen wordt bepaalde keuzes te maken. Ze lijkt confrontaties liever uit de weg te gaan.
Los daarvan denk ik dat ze gewoon niet teveel mogelijke non-informatie wilde hebben waardoor je toch alleen in de war raakt. Daarom haalde ze ook de 'Meet the Mole' opdracht aan. En terecht, want wij hebben alle zinnen gehoord maar kunnen er uiteindelijk niks sluitends mee - het kan in meer of mindere mate van toepassing zijn op alledrie de overgeblevenen.
Paulien houdt niet van overbodige en verwarrende informatie en houdt het liever simpel, door te kijken naar geld, sleutelposities etc. En waarom ook niet, het heeft haar ten slotte zover gebracht als ze is.
In de afl zegt ze dat ze zeker weet dat Plien (afkorting neem ik over van Loebas) niet de mol is. Dus ik denk;Case de winnaar, Caro de verliezer, Plien de mol.
Carolien stemt al afleveringen lang niet op Paulien voor zover we kunnen zien/horen. Mensen die wél (deels of geheel wellicht, afgaand op hoe Tim erover sprak bij Moltalk) op haar gestemd hebben zijn naar huis. In deze fase van het spel klopt dat gewoon niet als Paulien wel de mol is, dan was Carolien al lang exit gegaan.
Kijk maar naar vorige series - alleen diegenen die op de juiste mol hebben gestemd gedurende de serie blijven.
Nog een vraag aan de Paulien verdenkers. Als Paulien de mol is waarom wordt ze dan in de aflevering(en) voor de finale zo ontzettend verdacht neergezet..?! Dat gedoe met die porto's bijvoorbeeld wordt enorm belicht - als dat een molsactie zou zijn waarom zou je dat zo overduidelijk eruit lichten?