kees heeft in mijn ogen mooie mol actie gedaan. penningmeester worden was een mooie truc om te mollen. bij lees/schrijfopdracht snel tim roepen om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen. kokers vinden in de winkel terwijl de mol weet dat de andere kokers mislukt zijn. bij de waterval zitten zodat je bijna niets horen wat hij zegt. weerwolf spel zorgen dat zarayda op hem stemt en niet op paulien
maar stel dat paulien de mol is waarom springt ze voor de pot. waarom een grote ladder vinden. waarom een walkie talkie vinden. samenwerken met paulien bij bibliotheek om boeken te vinden (2 weten meer dan 1) en wat ik ook jammer vindt als paulien de mol blijkt te zijn dat ze weinig de heft in handen genomen heeft om de groep te leiden/misleiden
natuurlijk heeft kees ook kandidatenacties gedaan alleen in mijn ogen heeft paulien veel minder gemold dan kees.
Tsja, je hebt verschillende types mollen en dat is ook een beetje een kwestie van voorkeur. Ik heb de onopvallende, naïeve maar doortrapte mollen het hoogst zitten; Dennis, Milouska, hopelijk Paulien
Dat je inderdaad denkt; wat hebben
die nou gedaan? Totdat je de ontknoping ziet. Er valt veel voor Kees te zeggen en ook voor Paulien, als de makers dit allemaal zo geregisseerd hebben, en hopelijk de forums ook in de gaten houden om het in volgende series ook voor die groep superspeurders (hehe) extra moeilijk te maken, dan krijg je de mooiste series.
Die ladder kan goed verklaard worden; die opdracht was een aanfluiting geworden als er niet in ieder geval briefjes ontwikkeld werden. Dan zakt zo'n hele aflevering voor zeker een derde deel in elkaar. Vond het juist erg verdacht dát Paulien die ladder halverwege vond. Voorkennis mijns inziens.
Er zijn hints waaruit blijkt dat Paulien wel degelijk een spel binnen een spel speelde bij het kampvuur, je kunt zowel haar als Kees' gedrag 'des Mols' uitleggen. Er is een koker gevonden in de winkel maar er zijn er ook weer wat verspeeld, minstens een is er kwijtgemaakt en waarschijnlijk 2. Dat kan Kees tijdens zijn graafwerk gedaan hebben (tasrits schijnt open te zijn geweest) maar Paulien stond ook verdacht opgesteld voor de brood afdeling waar een holle staaf was waar precies een koker in paste.... Zowel Kees als Paulien hadden de walkie talkies moeten zien, beiden hebben daar gemold.
Zal eens een lang overzicht proberen te maken van de meest in het oog springende acties en hints van zowel Paulien als Kees van de afgelopen serie, misschien dat het dan helder wordt (maar denk het niet).