Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 350971 keer)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #960 Gepost op: 2-03-2013, 01:45:55 »
Je schrijft een aantal keren Paulien waar je ongetwijfeld Carolien bedoelt.
We zijn op zoek naar hints toch? Dat geld zou een hint naar de mol kunnen zijn. En aangezien Carolien weg is en er geen Leeuw op het geld stond houd ik er maar 1 over...die in deze aflevering 9 ineens tekeningen laat zien en zegt dat ze "belangrijk" zijn. Dat kun je negeren, je kunt er ook vanuit gaan dat dat wel eens zo zou kunnen zijn...

Nee, dat doe ik niet. Paulien en Zarayda gingen bevrijden en Carolien zat in de kooi van de olifant, deed de olifant na, maar maakt uilgeluiden.. En nou, nou, poeh, poeh (niet rot bedoeld) Paulien heeft zowaar een olifant in haar mollenboekje getekend na een spannende ontmoeting met en olifant in must terwijl de Jeep bleef hangen in het zand .. Lijkt me niet heeel raar.. Maar zij is en blijft in de serie niet gelinkt aan de olifant, waar Carolien dat wel was..

EDIT: Je hebt wél gelijk: in het laatste deel van die eerdere post schrijf ik Paulien waar ik Carolien bedoel.. Hopelijk heldert bovenstaande eea op..
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 01:48:12 door Whiskers »

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #961 Gepost op: 2-03-2013, 02:34:44 »
Volgens mij zat Paulien al bij de gedichtopdracht op Kees. Kees de  ;D die een perfecte versie van het gedicht inleverde. Dat ik als ek schrijven. Heel verdacht toch!
Toen zat ze al in een tunnelvisie.....en werd alles daarna alleen maar bevestigd. Dat maakt haar ijzersterk om als winnaar uit de bus te komen. Toch?  ::vergroot::
Paulien noemt Tania als haar (hoofd)verdachte bij de test in aflevering 2. Maar dat kan ook knip- en plakwerk zijn natuurlijk.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #962 Gepost op: 2-03-2013, 03:46:45 »
Het kan ook altijd nog zo zijn dat Paulien informatie over kees aan carolien gaf die eigenlijk op zichzelf sloeg om carolien erin te houden en kees verdacht te maken.
Een soort van patrick vs. Art tactiek.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #963 Gepost op: 2-03-2013, 06:29:03 »
Het kan ook altijd nog zo zijn dat Paulien informatie over kees aan carolien gaf die eigenlijk op zichzelf sloeg om carolien erin te houden en kees verdacht te maken.
Een soort van patrick vs. Art tactiek.

1. Op welk moment doel je precies? Waaruit blijkt dat dit het geval is?
2. Persoonlijk denk ik dat het tegen de persoonlijkheid van zowel Paulien als Carolien indruist om dit te doen. Ze spelen het spel, sws. Maar als ze werkelijk zo rücksichtslos elkaar eruit zouden willen werken, is hun eerdere (zeer succesvolle) samenwerkingsverband heel onlogisch alsmede bepaalde uitspraken. Ik denk dat ze gewoon gegaan zijn voor 'may the best man win' - geen van beiden zou sws echt meer trappen in wat de ander aan zogenaamde 'molstreken' zou leveren. Mooi erin gemonteerd qua uitspraken van de verliezer maar ik geloof geen seconde dat Carolien op Paulien stemde, en evenmin dat ze fout zat.  ;) Just saying.  ;D
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 06:30:40 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #964 Gepost op: 2-03-2013, 09:03:12 »
Je zal ook wel gelijk hebben. Zou ook wel erg moeilijk worden voor paulien.
Gewoon een krampachtige poging van mij om in haar te blijven geloven.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #965 Gepost op: 2-03-2013, 09:59:07 »
Heb in de aflevering 9 topic net een overzicht aan Paulien hints/gedragingen gepost, mag niet dubbel.
Dankjewel! Wat een fijne lijst met overtuigende argumenten!

Wat ik ook nog opvallend vind: Paulien is de 'taalliefhebber' van het spel. Toevallig wel veel opdrachten met een link naar taal en boeken.
- Het gedicht van Ingrid Jonker schrijven
- Woorden roepen bij de waterval (waarvan er ook nog een aantal zijn ontleend uit haar tweede boek)
- Zulu leren
- Opdracht in een bibliotheek

En dan nog de hint met de fout gespelde woorden met ontbrekende letters...

Ik begin me hier steeds meer thuis te voelen.
Zit alleen wel erg met de hints naar Kees in de trein in m'n maag. Maar we zullen zien.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #966 Gepost op: 2-03-2013, 10:04:20 »
Heb in de aflevering 9 topic net een overzicht aan Paulien hints/gedragingen gepost, mag niet dubbel.

Top!  ::ok::

Al had ik de post dan liever hier in deze topic gezien als je toch een keuze moet maken, maar so be it. 

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #967 Gepost op: 2-03-2013, 11:34:57 »
Top!  ::ok::

Al had ik de post dan liever hier in deze topic gezien als je toch een keuze moet maken, maar so be it. 

Ja dat was even een dillemaatje, want kreeg een Molleratorberichtje en moest meteen kiezen. De aanleiding voor die lijst was iemand die in de afl 9 topic vroeg wat er dan wel voor hints naar Paulien waren want hij kende er geen een. Iemand anders begon toen en ik heb ze aangevuld. Maar misschien is er een mogelijkheid voor mij om de post te herschrijven en toch hier te posten? Zal ff vragen.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #968 Gepost op: 2-03-2013, 11:43:10 »
Ja dat was even een dillemaatje, want kreeg een Molleratorberichtje en moest meteen kiezen. De aanleiding voor die lijst was iemand die in de afl 9 topic vroeg wat er dan wel voor hints naar Paulien waren want hij kende er geen een. Iemand anders begon toen en ik heb ze aangevuld. Maar misschien is er een mogelijkheid voor mij om de post te herschrijven en toch hier te posten? Zal ff vragen.

hier een directe link naar die post
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nat007

• Forumlid

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #970 Gepost op: 2-03-2013, 12:43:45 »
Net even het interview met Carolien terug geluisterd bij de Roodshow: http://avro.nl/audioplayer/?p=podcast_roodshow&pc=roodshow_20174

Wat mij opviel was dat ze (ondanks dat ze er niet veel over kon vertellen) wel zei dat ze opnieuw een hartverlamming kreeg toen ze wist wie de mol was. Als Kees de mol was geweest, zou ze toch geen nieuwe hartverlamming krijgen?  ???

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #971 Gepost op: 2-03-2013, 12:47:33 »
Ze zei eerst dat ze daar geen antwoord op kon geven, vervolgens zei ze dat ze snel een hartverlamming krijgt en nu dus ook weer. Volgens mij zegt dit niks, niet dat Kees het is en niet dat Paulien het is.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #972 Gepost op: 2-03-2013, 13:06:19 »
Ze zei ook dat ze die 'heel snel' kreeg.
Volgens mij duidelijk licht ironisch bedoeld, en zich zeker meer op de vlakte houdend dan de zich min of meer versprekende Zarayda.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #973 Gepost op: 2-03-2013, 13:17:36 »
Net even het interview met Carolien terug geluisterd bij de Roodshow: http://avro.nl/audioplayer/?p=podcast_roodshow&pc=roodshow_20174

Wat mij opviel was dat ze (ondanks dat ze er niet veel over kon vertellen) wel zei dat ze opnieuw een hartverlamming kreeg toen ze wist wie de mol was. Als Kees de mol was geweest, zou ze toch geen nieuwe hartverlamming krijgen?  ???
Ze had ook kunnen aangeven daar niets over te kunnen zeggen idd. Ze haperde flink!  ::jaja::

Omnia vincit amor

Offline ingmol

• Forumlid
« Reactie #974 Gepost op: 2-03-2013, 13:18:14 »
Om toch ook maar te proberen om Paulien meer in het zadel te helpen als Mol:

1: In de bibliotheek heeft ze het over Evil Kees = EK.
2: In de trein zien we op een gegeven moment Carolien die een vraag krijgt over de kokers. Where sth is found, sth can be lost.
We zien de groep ijverig zoeken naar een koker: Kees, Daniel, Zarayda en Carolien. Paulien kijkt rond 31:08 behoedzaam om zich heen en kijkt vervolgens naar een schap. Heeft ze daar zojuist een koker verstopt en dubbelcheckt ze of die goed genoeg is verborgen en de rest het niet ziet? Ze doet in ieder geval geen moeite om actief te gaan zoeken, in tegenstelling tot de rest. (uiteraard interpretatie)
3: De jongen in de trein vraagt om de volgorde van de foto's: Paulien zegt: Tree, cupboard, tv. De juiste volgorde moet zijn, Tree, tv, cupboard. Heeft het antwoord van de kandidaat invloed op de juistheid op het antwoord van de personen in de trein? Het doet vermoeden van wel, getuige de kistjes met de naam van de mol. Die klopt alleen als alle vragen goed zij beantwoord (net als bij de orgelopdracht). Hoewel de 'tolisdemol'-hint sterk is, kan die dus complete onzin zijn.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #975 Gepost op: 2-03-2013, 13:21:02 »
Ze had ook kunnen aangeven daar niets over te kunnen zeggen idd. Ze haperde flink!  ::jaja:

Nogal logisch, ze kon en mocht niks prijsgeven dus antwoord geven op een tricky vraag is lastig, ja.  :D

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #976 Gepost op: 2-03-2013, 13:25:22 »
Ze zei eerst dat ze daar geen antwoord op kon geven, vervolgens zei ze dat ze snel een hartverlamming krijgt en nu dus ook weer. Volgens mij zegt dit niks, niet dat Kees het is en niet dat Paulien het is.
Ze zei ook dat ze die 'heel snel' kreeg.
Volgens mij duidelijk licht ironisch bedoeld, en zich zeker meer op de vlakte houdend dan de zich min of meer versprekende Zarayda.  ::rofl::

Klopt dat ze dat zei, maar ze vertelde ook dat die hartverlamming niet kwam vanwege de film en wat de mol daarin zei, want dat wist ze wel. Die hartverlamming kreeg ze toen Paulien bij haar kwam staan en vroeg "wat zei die?" (zoals ik het althans uit de beelden opmaak)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #977 Gepost op: 2-03-2013, 13:31:59 »

Zit alleen wel erg met de hints naar Kees in de trein in m'n maag. Maar we zullen zien.
"Tol is de Mol" heb ik, denk ik, kunnen vertalen naar Paulien (zie topic 9).

Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #978 Gepost op: 2-03-2013, 13:33:07 »
"Tol is de Mol" heb ik, denk ik, kunnen vertalen naar Paulien (zie topic 9).

Oh je bedoelde hem wel naar Paulien? Ik snapte er al geen houtje meer van  ::rofl::

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #979 Gepost op: 2-03-2013, 13:33:39 »
In de bibliotheek heeft ze het over Evil Kees = EK.

Ik dacht meteen aan een woordgrapje richting Evil Bert, van Bert en Ernie, waarbij Bert bij Bin Laden en andere plekken undercover gefotografeerd is. Vond het wel humor  ;D