Wie weet kregen Kees en Carolien, wel hele andere cijfers te horen in de trein. Immers: alle achternamen kunnen gemaakt worden met de tien woorden. (cornelisseisdemol, borgersisdemol).
Ik denk niet dat ze allemaal bij dezelfde personen geweest zijn, op Spencer na. Zeker weten doe ik dit uiteraard niet, maar Kees was bijv. alleen bij de man met het groene scherm, de vrouw met de puzzels en de man van de safari. Carolien was alleen bij de vrouw van de big 5 met de kokers, de vrouw met de priesertekst en de man met het mollenboekje. Paulien zagen we alleen bij de vrouw met het gedicht van Ingrid Jonker, de "Humberto Tan met snor" (foto's) en de man van het weermollenspel. Daarna zagen we ze alle drie bij Spencer. En Spencer vroeg ook steeds naar drie namen of ze daar al geweest waren.
En waarom zou je de finalisten eerst vragen laten stellen voordat je ze hints geeft, als de juistheid van die antwoorden toch totaal niet van invloed is op de hints die worden gegeven. De juistheid van de antwoorden van de kandidaten moet wel een rol spelen. En hopelijk niet alleen bij Spencer.
Anders zou Paulien een grote hint krijgen met de cijfers, terwijl ze een fout antwoord heeft gegeven.
Die snap ik inderdaad ook nog steeds niet, met name dan van Paulien met de foto's.
En de gegeven en gevonden hints wil ik ook zeker niet ontkrachten, want ik geloof absoluut in de cijferhint en de priesterhint. Maar niet in de gegeven foute antwoorden en de daarop verkregen combinatie naar een aanwijzing.
En ook geloof ik absoluut in de zin die bij Kees uitkomt op "The mole the only on the mountain", maar (met een knipoog!) bij Paulien kun je er ook de zin uithalen "I played a game with Cornelis Tol". Het laat me allemaal niet los en op dit moment word ik heel erg heen en weer geslingerd.
Ik hoop nog altijd op Paulien als mol en zal ook tot het bittere eind in deze tunnel blijven zitten. Maar ik zou het ook tof vinden als Kees de mol is, puur vanwege zijn scherpe manier van spelen.