Ik hou van finale tribal councils en vooral van de juryleden die hard zijn en het de spelers lastig maken, dus ik heb een poging gedaan:
Ik ben een speler die (deze keer ook genoodzaakt door m'n reizen) meer op tactiek speelt dan op opdrachten. Ik heb ook meestal meer respect voor spelers die geen opdrachten winnen en door gekonkel en allianties toch het einde halen, dan voor de zogenaamde 'Alpha male (of female)' die het puur op kracht haalt. Dit komt weer voort uit mijn respect voor het spel dat je dient te overleven op verschillende gebieden; je overleeft het fysieke gedeelte (honger, uitputting en opdrachten), maar ook het sociale gedeelte (allianties, bescherming, 'maatjes'), oftewel: je dient elkaar te overleven. En dan is er natuurlijk nog dat stukje geluk dat om de hoek komt kijken.
Tdietz, ik heb jou van begin af aan ondersteund in het spel. Toen we samen op Murine zaten hadden we steeds goed contact over de opdrachten. We hebben Niek onafhankelijk van elkaar getarget (het is lief dat jij de schuld op je neemt, maar er was al heeeel veel overleg tussen mij, Swifty en Jann aan vooraf gegaan
) en elke keer konden we gewoon goed samenwerken. Toen viel je echter af door de battle en ben ik je blijven steunen op Devil Island door je elke week mijn stem te geven. Je hebt het spel zo goed mogelijk gespeeld binnen jouw eigen tactiek (= niet tactisch spelen). En daar ligt bij mij een struikelblok om uiteindelijk hier in de finale ook mijn stem aan jou te geven, dus ik hoop dat je me kan overtuigen door het antwoord op deze
vrijevraag eerlijk te geven:
Je bent bij stemmingen nooit getarget, daardoor hoefde je nooit te scramblen en de stemming overhoop te gooien, waar ik en Niek dat bijvoorbeeld wel bijna elke keer hebben moeten doen. Je rit naar de finale was daardoor vrij gemakkelijk, ware het niet dat de proeven deze survivor een groot deel uitmaakten van wie afviel. Op zich heb ik daar respect voor, want juist door je tactiek heb je dat target nooit echt gekregen. Maar stel dat je wel een groter doelwit geweest was, had je dan alsnog aan die tactiek vastgehouden of waren tactisch spel en smerige complotten dan wel geoorloofd geweest in jouw optiek?Ycaris, wij hebben de eerste helft van het spel nooit bij elkaar op een eiland gezeten en dus ook niks met elkaar te maken gehad. Eigenlijk geldt dat voor iedereen denk ik, jij werd voor ons pas van belang toen je terug in het spel was. Ik had toen vrij hoge verwachtingen van je, en was dan ook lichtelijk teleurgesteld om te zien dat je je elke stemmingsronde weer achter Niek verschool. Natuurlijk ook een manier om het spel te spelen én ver te komen, maar aan jou wil ik meegeven dat er nog meer nodig is om mijn stem te verdienen en dat ik hopelijk tijdens deze eilandraad nog meer van jouw taak achter de schermen te zien krijg. Vandaar deze
vrije vraag:
Kan je aantonen dat je misschien meer in controle was over de stemmingen dan het voor de buitenwereld leek? De meeste stemmingen gingen mijn kant op namelijk, wat volgens mij overduidelijk Niek zijn plan was.Tot slot Lukie. Als ik nu puur kijk naar wat ik aan het begin van dit bericht gezegd heb, zou ik op jou moeten stemmen. Je hebt elke stemming overleefd en won de laatste beslissende proef van me. Dat betekent dat je een tactisch sterk spel gespeeld hebt. Wat me bij jou echter tegen staat is de in mijn ogen te grote geluksfactor. En dan doel ik bijvoorbeeld op het geluk dat Robbie in jouw plaats gevallen is door de angst bij Jann dat Robbie en ik een final 2 deal hadden en ik Robbie boven hem zou verkiezen (wat onterecht was), of bijvoorbeeld ook dat die keer dat het me wél lukte jou eruit te werken, je enkel de eerste proef niet mocht spelen. En laten we het over die vervloekte aura's maar niet hebben, want het was uiteindelijk een kansspel dat jou in de finale bracht
Als ik dan terugval op het tactische spel, denk ik eigenlijk dat (ondanks dat jij het goed speelde) Molcrazy, Jann en misschien ook ikzelf sterker stonden. Daarom wil ik jou het volgende vragen als
officiele juryvraag:
In hoeverre ben je het met mijn omschrijving eens van een ware survivor (fysiek, sociaal, geluk) en in hoeverre voldoe jij aan dat beeld?En daarnaast gooi ik er nog een
vrije vraag tegenaan:
Als jij je plek moet opgeven, aan wie geef je die dan het eerst, conform het antwoord dat je op de vraag hierboven hebt gegeven: aan MC, aan Jann, of aan mij?Zo, ik ben benieuwd
De tweede afbeelding