Auteur Topic: Finale eilandraad!  (gelezen 39084 keer)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #80 Gepost op: 19-12-2012, 14:29:59 »
kan iemand mij vertellen wanneer dat was (misschien een pagina nummer van de opdrachten erbij of een datum ::)
In de eerste ronde had jij mij verslagen, die uitslagen staan vanaf hier:
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=46973.msg1462007#msg1462007

Hier staan de uitslagen van de tweede ronde: http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=46973.msg1463617#msg1463617
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #81 Gepost op: 19-12-2012, 14:30:33 »
@ hillo

Ik heb je maar 1 keer getarget na de samensmelting hoor ;)
You'll never walk alone

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #82 Gepost op: 19-12-2012, 14:30:38 »
Ja ik en next nog topoverleg enzo hebben.....

LdHmolletje heeft dus mijn spel verpest eigenlijk en niet hillo tdietz swifty lukie robbie en molcrazy  ;D

Neu, jij was al getarget voor we dat forum ontdekten :P
Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #83 Gepost op: 19-12-2012, 14:31:29 »
*Nieky schiet terug in de ik-ben-zielig-modus  ;D
You'll never walk alone

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 19-12-2012, 14:35:09 »
Neu, jij was al getarget voor we dat forum ontdekten :P

Lukie4 heeft dat ontdekken van het forum overigens voor ons allemaal verpest, door daar opeens te gaan inloggen. We konden zo mooi meelezen, oningelogd, en vanaf dat moment pas realiseerde men dat het niet zo handig was. Zo spijtig :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #85 Gepost op: 19-12-2012, 14:37:36 »
*Nieky schiet terug in de ik-ben-zielig-modus  ;D

::rofl::

Dat is wel de eilandraad geweest waarbij ik het meest in conflict was over wat te doen. Jij begon namelijk over dat we op Jann moesten stemmen en Swifty en Pac-Mol gingen met je mee. Maar ik wilde sowieso niet op Jann stemmen (mijn main alliance), dus ik heb toen meteen doorgespeeld naar Jann en tdietz wat er gaande was. Daarbij wilde ik liever niet dat jullie van oud-Feline een meerderheid zouden krijgen, én wilde ik een munt bij jullie wegspelen. Wat betekende dat of Swifty, of jij eruit moest. Toen was de keuze snel gemaakt :P Maar tot dat punt zag ik jou eerlijk gezegd nog steeds als alliantie van mij, dus dat heb je wel goed gespeeld toen! Ik brak toen voor mijn gevoel echt een samenwerking op, en ik was dan ook ergens aangenaam verrast om te zien dat jullie op mij stemden en er dus al geen sprake was van een samenwerking :P
Nieky grab a life vest!

Offline MaikeMeisje

• Forumlid
  • met een hart van chocolade
« Reactie #86 Gepost op: 19-12-2012, 14:40:25 »
Oké, ik heb het hele verhaal nog eens terug gelezen, en het finale topic. Maar ik kan nu al niet meer wijs worden uit alle complotten, sub-complotten en schijn-complotten.

Daarom gaat mijn vraag over iets anders.

Het is mijn jury-vraag aan Tdietz, maar ik zou het als vrij vraag ook aan Lucky4 en Ycaris willen stellen;

Vanaf het begin waren de vrouwen zwaar in de minderheid, is dit van invloed geweest op je stemgedrag en waarom wel/niet?
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #87 Gepost op: 19-12-2012, 14:41:55 »
In de eerste ronde had jij mij verslagen, die uitslagen staan vanaf hier:
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=46973.msg1462007#msg1462007
ooow die battles. pffff daar had ik hartklopping van. Wat een vreselijk zenuwengedoe. Die eerste vraag had ik op 10 seconden fout geloof. Jeetje wat baalde ik toen.
Die heb ik helemaal alleen gedaan en daar heb ik geen hulp bij gehad.
Ik heb hier ook helemaal niet mee geholpen.
Hier staan de uitslagen van de tweede ronde: http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=46973.msg1463617#msg1463617

owja en toen die puzzelbattle. Daarbij heb ik Niek een beetje geholpen. Jij had je tijd laten weten via pm. Ik had rustig wat antwoorden opgezocht en die aan Niek gegeven. Gewoon voor de schijn op te houden bij hem dat ik te vertrouwen was.  Groot was mijn verbazing dan ook dat hij met een miniem verschil van jou won. Ik baalde als een stekker en heb daar ook een privé biecht over geschreven.  Die had als titel "oeps"  hier zie je er een stukje uit. De hele tekst wordt vast gepubliceerd door D*N en Schulz

Beste geheime biechtstoel

oeps ::schaam::

zit ik in een complot met swifty.
Doe ik slijmen met nieky.
Geef ik hem een paar goede antwoorden. Is hij door met 3 minuten verschil. Als ik hem niet de goede antwoorden had gegeven ?

Ik ben allang blij dat Swifty mij de cryptogram niet heeft gestuurd en dat ik daar antwoorden van gekopieerd heb. Dan zou het wel dubbel oeps zijn.

maar goed, een enkele oeps is nu genoeg om me schuldig te voelen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #88 Gepost op: 19-12-2012, 14:45:16 »
Oké, ik heb het hele verhaal nog eens terug gelezen, en het finale topic. Maar ik kan nu al niet meer wijs worden uit alle complotten, sub-complotten en schijn-complotten.

Het is mijn jury-vraag aan Tdietz, maar ik zou het als vrij vraag ook aan Lucky4 en Ycaris willen stellen;

Vanaf het begin waren de vrouwen zwaar in de minderheid, is dit van invloed geweest op je stemgedrag en waarom wel/niet?
o dat zeker, ik kan altijd wat beter met vrouwen opschieten en op de één of andere manier ben ik ook altijd voor vrouwen in spellen, zeker als ze in de minderheid zijn

miek, ycaris en swifty waren eigenlijk mijn favorieten ;) hoopte dat die lekker ver zouden komen
in de eerste executie wilde ik ibung eerst niet wegstemmen, maar werd best snel overgehaald omdat ibung telkens aangaf het spel niet te snappen en ik hoopte dat addie en vieffan wat meer zouden toevoegen de volgende ronde
vieffan deed dat wel ::ok:: addie dus absoluut niet
kreeg daardoor echt heel veel spijt dat ik addie niet gelijk al weggestemd had
ik en miek hadden ibung overigens nog een voorstel gedaan om samen te stemmen ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #89 Gepost op: 19-12-2012, 14:45:44 »
Die actie van jann was het niet wegstemmen van mij maar Next?

Jann en ik hadden vanaf moment 1 ook een complot ;D Hij was degene aan wie ik écht loyaal zou zijn (zoals Swifty aan Robbie zegmaar). En ik weet dus nog steeds niet zeker waar zijn loyaliteit lag, maar zelfs nadat hij Robbie eruit stemde leek het weer of we nog steeds op één lijn zaten en tot een eventuele final 2 zouden doorgaan. Hij wist bijvoorbeeld ook dat jij eruit zou gaan bij die dubbele eilandraad en dat Lukie als tweede zou sneuvelen en dat zijn stem niet nodig was om dat te realiseren, dus ik vermoed dat hij daarom met jou meestemde zodat jij op hem zou stemmen mocht hij in de finale staan :P

Ja dat wist ik wel, maar we hadden ook met zijn vijven het drietal weg kunnen mikken ::)

Maar jann nu ben ik wel heeeeeel benieuwd... Laatste eilandraad, 2e stem... wie had je verraden ? ::)

::rofl::

Dat is wel de eilandraad geweest waarbij ik het meest in conflict was over wat te doen. Jij begon namelijk over dat we op Jann moesten stemmen en Swifty en Pac-Mol gingen met je mee. Maar ik wilde sowieso niet op Jann stemmen (mijn main alliance), dus ik heb toen meteen doorgespeeld naar Jann en tdietz wat er gaande was. Daarbij wilde ik liever niet dat jullie van oud-Feline een meerderheid zouden krijgen, én wilde ik een munt bij jullie wegspelen. Wat betekende dat of Swifty, of jij eruit moest. Toen was de keuze snel gemaakt :P Maar tot dat punt zag ik jou eerlijk gezegd nog steeds als alliantie van mij, dus dat heb je wel goed gespeeld toen! Ik brak toen voor mijn gevoel echt een samenwerking op, en ik was dan ook ergens aangenaam verrast om te zien dat jullie op mij stemden en er dus al geen sprake was van een samenwerking :P

Ja echt achteraf heb ik geen idee wanneer mijn HILLO-MOET-ERUIT-DRANG is ontstaan... Ik dnek na die rotactie van stratego ofzo XD... Daar heb ik wel een klein ietsiepietsie groot foutje gemaakt. Want ik wou er bewust uitgeschoten worden om koste wat kost bij jou op het eiland te komen. We wilden jou en Vieffan tegelijk weg die ronde want we dachten dat jullie wel weer contact zouden hebben XD. Dat was half gelukt :P. Ik heb me toen ook vergist in Tdietz. Ik dacht dat hij niet aan complotjes deed.. Dus dat ik met Next en pacmol en mijn munt jou weg kon krijgen ;). En ja dat je een complotje had met jann wist ik toen echt niet ;)

Maar ik heb me ook iets teveel laten leiden door BBUS ;) Dat doe ik de volgende keer ook anders

Eigenlijk heb ik het achteraf gewoon heel slecht gespeeld  ::rofl:: Ik heb ooit na de samensmelting gebiecht.. Ik heb maar 1 plan... Alles winnen, anders lig ik eruit xD... Nou dat was nog bijna gelukt. Maar door het kwartettrio kreeg ik we weer vertrouwen soms ;)
« Laatst bewerkt op: 19-12-2012, 14:51:52 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #90 Gepost op: 19-12-2012, 14:48:40 »
Lukie je bent echt een groter kreng dan ik dacht XD

Ik dacht daardoor juist dat je te vertrouwen was idd. Want ik vermoedde ook een complotje tussen jou en Swifty, heb ik toen ook gezegd. Nou ik was dankzij jou door ;). Heb daarna ergens gebiecht... Ik stem Lukie er nu echt nooit van mijn leven meer uit, dan maar zelf eruit gaan  ::hypocriet::

maarja daarna werd ik weer fanatieker en kwam de finale in zicht en moest het wel, dus ik me helemaal lullig voelen... Maar daar is nu geen sprake meer van nee  ::rofl::

Oja en dan vraagt meneeer ook nog of ik zijn muziekgedeelte kan doen in de halve finale XD... Maar daarmee heb ik jann geholpen ;) 5minuutjes
You'll never walk alone

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #91 Gepost op: 19-12-2012, 14:50:33 »
Interessant om te lezen allemaal, ik ga me ook over een vraag buigen ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #92 Gepost op: 19-12-2012, 14:59:28 »

Maar jann nu ben ik wel heeeeeel benieuwd... Laatste eilandraad, 2e stem... wie had je verraden ? ::)
Oei, nu moet ik ook voor de bijl  ;D

Die tweede stem ging naar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Ik had daarvoor nog aan D*N gevraagd of die tweede stem ook bekend zou worden gemaakt als ie niet gebruikt werd, en het antwoord was nee. Daarom durfde ik Hillo's naam op te geven, ik wist dat hij het voor het einde van het spel toch niet zou weten. Die keuze was ook erg rationeel, want ik dacht: mocht die stem toch nog bekend worden, heb ik maar 1 persoon teleurgesteld en niet 2 (Niek en Ycaris). Toch 1 stem meer mocht ik in de finale komen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #93 Gepost op: 19-12-2012, 15:04:13 »
haha oke ;)

Ja dus eigenlijk liep alles volgens plan, maar werkte Lukie niet mee  ::)
En jann zou hard zijn best doen om hillo op Lukie te laten stemmen maar volgesn mij vond je dit ook wel prima omdat dan je verraad niet uitkwam natuurlijk ;)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 19-12-2012, 15:05:17 »
Ik hou van finale tribal councils en vooral van de juryleden die hard zijn en het de spelers lastig maken, dus ik heb een poging gedaan:

Tot slot Lukie. Als ik nu puur kijk naar wat ik aan het begin van dit bericht gezegd heb, zou ik op jou moeten stemmen. Je hebt elke stemming overleefd en won de laatste beslissende proef van me. Dat betekent dat je een tactisch sterk spel gespeeld hebt. Wat me bij jou echter tegen staat is de in mijn ogen te grote geluksfactor. En dan doel ik bijvoorbeeld op het geluk dat Robbie in jouw plaats gevallen is door de angst bij Jann dat Robbie en ik een final 2 deal hadden en ik Robbie boven hem zou verkiezen (wat onterecht was), of bijvoorbeeld ook dat die keer dat het me wél lukte jou eruit te werken, je enkel de eerste proef niet mocht spelen. En laten we het over die vervloekte aura's maar niet hebben, want het was uiteindelijk een kansspel dat jou in de finale bracht :P Als ik dan terugval op het tactische spel, denk ik eigenlijk dat (ondanks dat jij het goed speelde) Molcrazy, Jann en misschien ook ikzelf sterker stonden. Daarom wil ik jou het volgende vragen als officiele juryvraag:

In hoeverre ben je het met mijn omschrijving eens van een ware survivor (fysiek, sociaal, geluk) en in hoeverre voldoe jij aan dat beeld?

Beste Hillo,
zoals al eerder gezegd een mooi opgebouwde vraag en ik ga het risico nemen om het niet met je stelling eens te zijn over geluk.
Dat vind ik toch echt afgedwongen. Die sleutel die ik won met een tweede prijs  (crypt sudoku) waardoor ik de Aura proef niet hoefde te doen. Dat heeft niets met geluk te maken, maar met meedoen aan proeven en daar je best voor doen (en voor in de gelegenheid te zijn, ik snap ook dat dat vanuit Brazilië/de trein/etc.) niet altijd even makkelijk is.

Ik ben het met je omschrijving eens dat een survivor niet een (mag ik de personen uit de huidige ER gebruiken als voorbeeld? ) Lodewijk is. Alleen maar fysiek. Je moet ook sociaal zijn en verschillende contacten hebben (Peggy) en zonder geluk (een gouden munt vinden (Gene) een sleutel op het juiste moment in het spel kunnen inzetten (Lukie4) ) spreekt ook voor zich.

Ik denk dat ik sociaal sterk was met het verbond met Swifty, MC, Robbie en LDHmolletje. Daarbij ook nog de gezellige gesprekjes tussendoor met Jann, Niek, Miek waarbij we allemaal elkaar niet vertrouwden maakte het leuk.
Fysiek in de opdrachten heb ik me iedere keer erg ingespannen, soms te fanatiek (jeopardy) maar altijd heel betrokken en goed mijn best gedaan en veel tijd in gestoken. Vaak net aan verslagen maar altijd echt hard gewerkt en de tijd die de makers (veel!!!) er aan besteed hebben proberen terug te betalen in mijn "effort" om het op te lossen.

Geluk heb ik naar mijn gevoel niet heel veel gehad. Ja die sleutel kwam blijkt nu op het goede moment. Ja Jann vertrouwde jouw niet helemaal, dat ligt buiten mijn bereik en dan kun je inderdaad van geluk spreken.
En daarnaast gooi ik er nog een vrije vraag tegenaan:

Als jij je plek moet opgeven, aan wie geef je die dan het eerst, conform het antwoord dat je op de vraag hierboven hebt gegeven: aan MC, aan Jann, of aan mij?

Ik raak al lezend steeds meer verbaasd over Jann. Die heeft meer in de melk te brokkelen gehad dan iedereen heeft ingeschat denk ik zo.

Molcrazy is het makkelijke antwoord, hij was mijn maatje gedurende het hele spel en hem zou ik (eerder al verteld) meenemen naar de finale, omdat hij het dichtst bij mij stond.

Jij was voor mij een angstgegner, ik wilde wel contact maar durfde het niet. Toen bleek dat robbie contact had met jou vertrouwde ik je voor geen meter. Vlak voor de finale hadden wij ook nog via MC contact. Zowle MC als ik vertrouwde dat niet. Dat betekent dat jij dus een gevreesde tegenstander bent. Sociaal wenselijk is het dus nu om jouw naam te noemen.  Maar was je zo goed in de proeven? Heb je een munt gehad? Volgens mij niet.

Ik ga voor de verrassing. Jann heeft het spel heel anders gespeeld dan ik had ingeschat. Ik zou aan hem mijn finaleplaats geven volgens jouw genoemde voorwaarden. Hij heeft een proef gewonnen en was dus sterk. Hij heeft nauwelijks stemmen op zich gehad en lag dus sociaal goed in de groep.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 19-12-2012, 15:05:53 »
Lukie je bent echt een groter kreng dan ik dacht XD

weet je hoe ik me voelde toen t.o.v. Swifty ::schaam::

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #96 Gepost op: 19-12-2012, 15:07:40 »
 ::hug::

Ja jann krijgt de overloper-van-het-jaar-award  ;D

en dat wat lukie zegt over hillo had ik ook... Ik wilde wel contact maar ik durfde het niet ( zeker na de samensmelting niet ;) )
You'll never walk alone

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #97 Gepost op: 19-12-2012, 15:07:54 »
antwoord op hillo's vraag

Citaat
Je bent bij stemmingen nooit getarget, daardoor hoefde je nooit te scramblen en de stemming overhoop te gooien, waar ik en Niek dat bijvoorbeeld wel bijna elke keer hebben moeten doen. Je rit naar de finale was daardoor vrij gemakkelijk, ware het niet dat de proeven deze survivor een groot deel uitmaakten van wie afviel. Op zich heb ik daar respect voor, want juist door je tactiek heb je dat target nooit echt gekregen. Maar stel dat je wel een groter doelwit geweest was, had je dan alsnog aan die tactiek vastgehouden of waren tactisch spel en smerige complotten dan wel geoorloofd geweest in jouw optiek?

Bedankt voor je stem telkens, je hebt helemaal gelijk over waar een robinson aan moet voldoen tov hoe het spel op tv en hier op het forum gespeeld worden
ik heb een giga hekel aan die grote complotten die voor het spel begint al gemaakt zijn, dat je door het spel zelf in complotten gedreven worden wordt kan ik beter waarderen ::ok::
ik bedoel, met het echte robinson enzo leer je meestal de andere kandidaten ook pas kennen op de eilanden (op dit jaar na dan)

jullie (jij swifty en jann) hebben mij goed gemanipuleerd, mijn opstandige karakter goed gelezen en er dus goed gebruik van gemaakt
maar ik denk dat je je ook vergist in mij, ik heb oa met het complot met jou en robbie gewoon "ja" gezegd om vervolgens de eerstvolgende executie een mes in jullie rug te steken ;)
ik heb helaas die kans idd nooit gekregen
Ik hoopte idd onder de radar door te gaan, maar dat was mijn strategie! profiteren van 2 groepjes tegen elkaar uitspelen, de manier waarop jij het zelf ook hebt gespeeld
daarbij heb ik elke pm met "mijn" waarheid beantwoord, soms indruk wekkend dat ik totaal geen idee heb wat er gaande was. Maar sommige dingen blijkt nu weer dat ik meer van op de hoogte was dan anderen die ver zijn gekomen, voor mij was best wel duidelijk dat lukie, swifty, robbie, MC en ldh samen een complot hadden.

eigenlijk had ik alleen jann en vieffan verkeerd ingeschat, jann onterecht vertrouwd, vieffan onterecht wantrouwd

ik heb gedaan wat ik kon doen om verder te komen, opdrachten winnen, mensen in te schatten en  te manipuleren
een voorbeeld hiervan is de executie voor devils island, mijn doel was iedereen een stem te geven en ik als enige van de "losers" geen stem tegen te krijgen, ik hield rekening met de twist dat diegene met de minste stemmen door zou gaan
heb een paar mensen gewoon ingeschat hoe ze zouden stemmen en anderen via pm een beetje gestuurd ;)
en het was gelukt dat ik de enige was zonder stem tegen, helaas ging die keer alleen de verliezer door

aan die mega complotten doe ik niet, aan stemafspraken wel, aan mensen manipuleren om zelf verder te komen doe ik zeker ;)

sowieso was mijn doel om door iedereen ongevaarlijk te lijken om vervolgens wanneer de finale dichtbij kwam en ik goed beeld zou krijgen van de groepjes toe te happen ;)
maarja, weer die kans niet gekregen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 19-12-2012, 15:08:29 »

Nee, ik heb daar niet naar gekeken. Ik werk in het dagelijks leven met alleen maar vrouwen en dan vind ik het al niet ter zaken doende en hier al helemaal niet.
Vieffan en Swifty ken ik als bikkelharde spelers, die volledig voor de winst gaan. Ycaris kende ik wat minder van spellen, maar weet ik van het forum dat ze haar mondje klaar heeft en ook niet zo snel bang is. Kortom gelijke monniken gelijke kappen.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 19-12-2012, 15:12:13 »

In de jury zitten: Vieffan, Bjorrn, Nextgp, Robbieazerty, Nieky, Swifty, Molcrazy, Jann, hillo en jurylid van de kijkers Maikemeisje!

zwart geen vraag (nog)
blauw open vraag van beantwoord
Rood jury vraag van beantwoord

hmmm aardig op weg al :)