Ja dus eigenlijk liep alles volgens plan, maar werkte Lukie niet mee
Het was duidelijk dat iedereen in de finale eilandraad zijn eigen agenda had. Volgens mij ben ik degene die er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat we op jou gestemd hebben. Eerst wilden we met hillo jou eruit stemmen, dan wilden we met jou hillo eruit stemmen. Uiteindelijk bedacht ik me dat geen van jullie twee te vertrouwen was wat Lukie beaamde en werd het plan gemaakt om zowel jou als hillo eruit te stemmen (ook al wisten we nog niet wat er met de tweede 'geëxecuteerde' zou gebeuren). Het plan was dat hillo zich aan de afspraak hield in de tweede stemronde met een stem op Ycaris, dan zou hij moeten vertrekken gezien een 2-2 stand tussen hem en Lukie/MC. Helaas stemde hij zelf als tweede op Lukie.
Waarom jou in ronde 1 en hillo in ronde 2? Omdat jij te dicht tegen Jann en Ycaris aanhing terwijl ik hillo eerder alleen bij Jann zag hangen. Die bondgenoot meer gaf de doorslag samen met het feit dat 'volgens de afspraak die jij met Lukie en mij had' we op hillo zouden stemmen. Bijgevolg zou de stem van Ycaris op hillo blijven staan en zouden onze twee stemmen ervoor zorgen dat hillo 'weggestemd' werd. Als jij in ronde 2 zou overblijven, zouden jij en Jann en Ycaris makkelijk met de manmeersituatie Lukie of mij kunnen wegstemmen.
Ach ja, achteraf waren al die afspraken maar half te vertrouwen en was het afwachten wat er ging gebeuren want het was duidelijk dat er geen twee groepen waren maar dat iedereen op één of andere manier aan anderen hing, bv Jann die zowel met jou als hillo als Lukie contact had. Wel was het door de speciale moves en kampen wisselen van Janna altijd spannend wat er ging gebeuren