Ik heb me ontzettend goed vermaakt dit spel, dat wil ik vooral eerst zeggen
Verhaal: erg leuk dat er allerlei buitenstaanders ook bij betrokken waren en dat opmerkingen in diverse topics verwerkt werden. Zo werden kijkers/lezers er ook bij betrokken, werd het een spel voor meer mensen dan alleen de deelnemers. Externe juryleden zijn een erg goed idee wat mij betreft, zeker als ze zo'n rol in je verhaal krijgen.
Spelwijze: Hier heb ik even een dagje over nagedacht, na het lezen van bovenstaande feedback. Het is wel zo dat mensen zo veel kansen kregen, maar aan de andere kant vind ik het een grote pre dat deelnemers veel langer betrokken blijven bij het spel. Het is zo jammer als je je ergens voor hebt opgegeven en je ligt er binnen 10 dagen uit. Op deze manier kon je toch nog meespelen. Wel gingen er misschien nog wat veel mensen door tijdens de samensmelting, voor mij is dat wel een moment waarop je het aantal deelnemers mag snijden tot de helft of zo.
Opdrachten: Die zaten over het algemeen echt super in elkaar. Leuk dat er thema's waren, heel veel variëteit in quizzen en opdrachten. Mijn favoriet was Jeopardy, vanwege de totale chaos wat het erg leuk maakte om te volgen. En de literatuurquiz, geniale puzzel.
Het grote nadeel van een internetspel is dat er ontzettend veel via internet of appjes eenvoudig op te lossen is, en dat hebben jullie goed ondervangen (muziekfragmenten te kort voor Soundhound, hele korte tijden voor de geschiedenisbattles, etc)
Twisten: Ik was net als tdietz not amused over de laatste cadeaus op Devils Island, omdat het erg bepalend had kunnen zijn op zo'n belangrijk moment. Maar verder waren de twists heel slim gedaan. Het koppels-tegen-elkaar-uitspelen was echt een verrassing, de quiz over het verhaal kwam toch weer op een onverwacht moment zodat ik net als een paar anderen net niet het hele verhaal had, de munten brachten echt een extra dimentie. Goed gedaan dus!
Spelleiding: Ik weet dat het vreselijk moeilijk is om zo'n spel goed te leiden, zeker met zo'n stel eigenwijzelingen als deelnemers. Protesten werden vlot en over het algemeen goed afgehandeld, netjes gedaan. Enige puntje van commentaar dat ik kan bedenken is dat het voor spellen die zijn afgeleid van bestaande quizzen of spellen, het helpt om zo dicht mogelijk bij de originele spelregels te blijven, zodat het voor iedereen duidelijker is. Maar dat is gewoon ontzettend lastig, dat weet ik.
Andere opmerkingen: Ik heb me ontzettend goed vermaakt, en ik hoop van harte dat jullie het nog eens willen doen!
Wel denk ik dat wij als deelnemers voorzichtiger moeten omgaan met nieuwe mensen, we moeten niet zo klieken denk ik, dat maakt het voor buitenstaanders minder leuk.