Ha, die wedstrijd tegen Ajaccio was de enige 0-0 die ik dit seizoen heb gezien! En ik heb vrijwel alle thuiswedstrijden van PSG en het Franse elftal in het stadion gekeken. Nee, die 5-5 kan ik me helaas niet herinneren, want ik volg eigenlijk pas sinds vorig seizoen het Franse voetbal echt.
Zlatan speelt eigenlijk altijd ontzettend lui. Hij is gewoon behalve een vervelende kerel ook een vervelende speler: iedereen moet de bakl bij hem inleveren, maar hij zet nooit een stap te veel. Maar ja, hij geeft wel iedere wedstrijd een keer een achteloze assist of hij scoort uit het niets een goal. En dan is iedereen blij. Op die manier is hij natuurlijk ontzettend belangrijk, want hij heeft al heel veel gescoord en ook veel assists gegegeven. Maar ik zie zelf liever spelers als Matuidi, die keihard werkt, en Lavezzi en Lucas, die aanvallend prachtige dingen laten zien.
Jallet aan het begin dit seizoen de captain, maar kort na het begin heeft Ancelotti de armband aan Thiago Silva gegeven, omdat die altijd speelt. Jallet wordt afgewisseld met Van der Wiel (zoals ook Alex en Sakho om de beurt spelen, en Chantome, Lucas, Pastore en Ménez ook wat rouleren).
Ik schat in dat Barça gewoon doorgaat, gezien het feit dat ze Milan thuis even met 4-0 over de knie legden. Ik denk dat het qua score in Parijs spannend zal blijven, maar in Barcelona is Barça de baas. Ik denk dat PSG Barça in beide wedstrijden het spel laat maken, want dat doen ze altijd. In counters kunnen 'we'
Barça wel pijn doen. Ik ben benieuwd of Thiago Silva zich tegenover Messi staande weet te houden: hij is echt wel een fenomenaal goede verdediger. Op het middenveld wordt het lastig. Matuidi is normaal gesproken een enorme held bij PSG, maar hij had het met Frankrijk tegenover Xavi en Iniesta bijzonder lastig.