Auteur Topic: Spoiler Topic  (gelezen 80806 keer)

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoiler Topic
« Reactie #40 Gepost op: 29-12-2012, 16:41:21 »
Ik krijg de Avrobode bij de stripmap, en die komt meestal dinsdagmorgen, maar vanwege de feestdagen kwam 'ie deze keer en de vorige op zaterdag. En blijkbaar waren de gidsen al gedrukt...

Wel triest dat abonnees zo lang moeten wachten. Dat moet toch beter kunnen!
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #41 Gepost op: 29-12-2012, 17:41:29 »
Als je springt krijg j een vrijstelling... is dat niet een beetje te makkelijk?

Dat is inderdaad net iets te makkelijk. In combinatie met de foto rechtsboven in de Televizier hier kun je misschien raden hoe de opdracht wel werkt:

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 29-12-2012, 17:51:55 »
Dat is inderdaad net iets te makkelijk. In combinatie met de foto rechtsboven in de Televizier hier kun je misschien raden hoe de opdracht wel werkt:

Ik denk aan vorig seizoen!!
#teamamaimiljaarde

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #43 Gepost op: 29-12-2012, 20:13:38 »
Niets is wat het lijkt in Wie is de Mol; de eerste aflevering is voor de kandidaten al direct lekker verwarrend. Heerlijk psychologische opdracht zo in het begin.

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 29-12-2012, 20:21:44 »
Waar heb je dat gelezen?

Nee dat was mijn eerste idee maar dat is te simpel, probeer nu iets te bedenkenwat t kan zijn.
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 29-12-2012, 20:27:35 »
Wauw ik zag me een hele Coole promo op Nederland 1 met nieuwe beelden!

Dit komt er in:

Carolien in een jeep
Zarayda op een stoep pratend met Joep
Art stond voor een tafel en vroeg aan Carolien: gaat ie het doen of niet?
Wie ie is weet ik niet)
Ewout rennend over een straat
Paulien een hele zware inademing, een schrikreactie, ze kijkt naar boven dus de bungeejump
Kees zegt: ik vertrouw hem niet helemaal...
Wie hem is weet je niet )
Tania zegt: wie is de mol is wie is de mol!
Je ziet ook er beelden van ZA, een beetje aan het begin en erdoorheen.

Wie is de mol, donderdag 3 januari Nederland 1
« Laatst bewerkt op: 30-12-2012, 15:01:46 door JPMOL »

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 29-12-2012, 20:35:52 »
Ja zoiets denk ik ook.
Hoe Paulien reageerde vond ik heel cool :p

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 29-12-2012, 20:38:08 »
Ps: heeft iemand die promo misschien op internet gezien? Ik denk het niet maar voor de zekerheid... Ik ga m zo opnemen met m'n telefoon, startklaar met camera in m'n hand.

Offline RoyL

• Forumlid
  • Spelletje? It's a way of life!
« Reactie #48 Gepost op: 29-12-2012, 23:28:10 »
Ik zou hem ook wel eens willen zien.
Dan maar op naar Nederland 1 :D

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 30-12-2012, 04:45:47 »
Die promo was gisteravond ook op TV.

Als ik het juist interpreteer dan moeten de kandidaten bij het bungeejumpen vooraf kiezen of de kandidaat voor hem wel of niet gaat springen en is daar een vrijstelling mee te verdienen.

Ok was niet thuis dus heb de promo niet gezien (heeft iemand hem kunnen opnemen? :) Zou fijn zijn dan weten we allemaal precies wat erin te zien is.  :) )

Maar mja.. vind dit toch een wat simplistische en straightforward interpretatie eerlijk gezegd.
Misschien wil/eis ik te veel (dat gebeurt regelmatig  ;D) maar zou het dan niet leuker zijn om bijvoorbeeld een extra lijntje in te bouwen qua inschatting? Ik bedoel: hoe psychologisch is het precies om in te schatten wat degene voor je doet, als je een beetje van hem of haar afweet gedurende een zeer lange reis naar ZA toe waar iedereen duidelijk behoorlijk cosy geworden is.  :D

Als we toch die kant uit denken,waarom dan niet bijvoorbeeld de extra laag waarin de kandidaat in moet schatten hoe de mol hem of haar ingeschat heeft - en de volgende kandidaat moet bedenken wat die voorgaande kandidaat denkt/inschat omtrent hoe de mol hem of haar inschat? Dat biedt mogelijkheden!  ;D Zeker voor de Mol ook want de kandidaat zal nooit weten of het de kandidaat vóór hem/haar was of de mol die dit verkloot heeft. Dubbele dekking dus. 't is een idee.

Misschien zit het volledig anders in elkaar hoor goed mogelijk, is maar een idee. Maar nu al weggeven hoe de opdracht in elkaar zit is niet (dank Pepijn..) 'des Mols' - en vanaf het moment dat ik de bungee zag en verwachtte in afl 1 verwachtte ik ook een twist - een nieuwe en een beetje groundbreaking one.  ;D /speculatie
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #50 Gepost op: 30-12-2012, 04:47:14 »
supernova.... ik ben gek op jou twisten, maar zoals het ook altijd met de "mol aanwijzen " is. Jan met de Pet moet het ook snappen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 30-12-2012, 04:54:11 »
Jan met de pet snapte de twist van vorig jaar ('de mol moet inschatten zus en zo, dus wat doe je?') ook.  ;)
Dit is slechts één stapje verder. Ik zie daar niet per sé veel problemen in, eerlijk gezegd lijkt me vrij recht-toe-recht-aan zelfs.

Bovendien zijn er eerder 'ingewikkelder' twists geweest (zoals de treetop-challenge in S11, waarin gespeculeerd moest worden over de positie van hun mol in de toekomst, en hoe die te beïnvloeden). Ik mag wel zeggen dat dit met zeer veel lof begroet is door de internationale volgers, als zijnde een revolutionaire twist in de psychologie van dit spel.  ;)

Er zijn vaker stappen gemaakt die men eerder niet voor mogelijk hield,als zijnde buiten het 'kader' vallend, of wat men als zodanig voor mogelijk hield.. Het mooie aan de Nederlandse Mol is dat het toch elk jaar probeert te vernieuwen door met nieuwe twists te komen..

Ik heb geen idee of dit is wat men voor ogen had maar een 'wat doet diegene voor je' lijkt toch wat zwak gezien de preview en wat het al weggeeft zeker tov eerdere twists.. Maar goed, we zullen zien.  ;)
Speculeren mag sws neem ik aan....  ;D

ETA:
Nog een niet onbelangrijk ding: Als dit de opdracht is,hoe kan de Mol dan überhaupt zijn of haar invloed doen gelden? Tenzij het puur bedoeld is om iedereen elkaar zomaar te laten verdenken, door direct het tegenovergestelde te doen van wat men verwacht. Dat kan je misschien verwachten in serie 3 of 4.. Maar dit is serie 13... En de kandidaten zijn zelf duidelijk ook savvy geworden omtrent strategie, BN of niet.  :D
« Laatst bewerkt op: 30-12-2012, 05:17:18 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #52 Gepost op: 30-12-2012, 12:25:00 »
Dat zou heel goed kunnen, want bij de executie zat Ewout toch bij 'jouw' groep 1?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 30-12-2012, 15:01:13 »
Over die groepen: Het 1e shot zie je ze allemaal toch naast elkaar zitten...
ze zijn in 2 groepen gefilmt maar zo zitten ze niet of zie ik dat verkeerd?

Over opdracht 3: jullie zeggen dat dat de laseropdracht is maar ik denk van niet.
"Hoe moeilijk was het om niets te mogen zeggen," in dat filmpje zie je op het einde een paar shots van
een oude loods-actig iets OVERDAG. De lasers zijn in het donker. Ze kunnen natuurlijk wachten tot in de avond met die loods/opdracht,
maar de executie is vervolgens ook overdag, na de 3e loodsopdracht. Ze zullen de volgende dag niet teruggaan om daar weer de executie te doen...

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 30-12-2012, 15:06:53 »
Over die groepen: Het 1e shot zie je ze allemaal toch naast elkaar zitten...
ze zijn in 2 groepen gefilmt maar zo zitten ze niet of zie ik dat verkeerd?

Over opdracht 3: jullie zeggen dat dat de laseropdracht is maar ik denk van niet.
"Hoe moeilijk was het om niets te mogen zeggen," in dat filmpje zie je op het einde een paar shots van
een oude loods-actig iets OVERDAG. De lasers zijn in het donker. Ze kunnen natuurlijk wachten tot in de avond met die loods/opdracht,
maar de executie is vervolgens ook overdag, na de 3e loodsopdracht. Ze zullen de volgende dag niet teruggaan om daar weer de executie te doen...
/quote]

Niets is wat t lijkt...

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 30-12-2012, 19:58:37 »
Ik zag de promo weer :)
Tania schrikt van iets wat Kees zegt.

Offline molvankaas

• Forumlid
  • pineapples are evil
« Reactie #56 Gepost op: 31-12-2012, 11:16:03 »
De makers zorgen er altijd voor dat in de eerste aflevering iedereen mogenlijk een vrijstelling kan krijgen en zo niet, dat er dan minstens een ergens verstopt zit. Ik denk voor de spanning dat ook dit jaar de eerste aflevering niemand zal afvallen.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Sven.

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 31-12-2012, 11:42:13 »
De makers zorgen er altijd voor dat in de eerste aflevering iedereen mogenlijk een vrijstelling kan krijgen en zo niet, dat er dan minstens een ergens verstopt zit. Ik denk voor de spanning dat ook dit jaar de eerste aflevering niemand zal afvallen.

Bedoel je hiermee hetzelfde als in seizoen 11, dat Soundos óf een groen scherm óf een rood scherm als laatste kandidaat?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 31-12-2012, 11:48:21 »
Bedoel je hiermee hetzelfde als in seizoen 11, dat Soundos óf een groen scherm óf een rood scherm als laatste kandidaat?
Mss had zij wel helemaal geen rood gekregen.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 31-12-2012, 12:00:46 »
Tja, we moeten het doen met het materiaal dat we voorgeschoteld krijgen en daar is van alles bij te bedenken....... ;)
Tja... Jij kwam tot de conclusie dat dit dan wel de opdracht zou zijn...
En aangezien me dat toch wat te zeer voor de hand leek te liggen kwam ik met een alternatief, waarbij dit duidelijk slechts een speculatie betrof...............  ;)

Anyway, ik ben heel benieuwd naar hoe e.e.a. uit gaat pakken met betrekking tot de executie.
Ik verwacht sws een twist hierin, anders is het niet 'des Mols'..  :D

Ps: Heeft iemand inmiddels de trailer opgenomen en online gezet?
Ik wil hem graag zien maar ben nooit thuis en kijk niet genoeg tv om hem langs te zien schuiven momenteel.  ::)
« Laatst bewerkt op: 31-12-2012, 12:02:33 door Supernova »