Jan met de pet snapte de twist van vorig jaar ('de mol moet inschatten zus en zo, dus wat doe je?') ook.
Dit is slechts één stapje verder. Ik zie daar niet per sé veel problemen in, eerlijk gezegd lijkt me vrij recht-toe-recht-aan zelfs.
Bovendien zijn er eerder 'ingewikkelder' twists geweest (zoals de treetop-challenge in S11, waarin gespeculeerd moest worden over de positie van hun mol in de toekomst, en hoe die te beïnvloeden). Ik mag wel zeggen dat dit met zeer veel lof begroet is door de internationale volgers, als zijnde een revolutionaire twist in de psychologie van dit spel.
Er zijn vaker stappen gemaakt die men eerder niet voor mogelijk hield,als zijnde buiten het 'kader' vallend, of wat men als zodanig voor mogelijk hield.. Het mooie aan de Nederlandse Mol is dat het toch elk jaar probeert te vernieuwen door met nieuwe twists te komen..
Ik heb geen idee of dit is wat men voor ogen had maar een 'wat doet diegene voor je' lijkt toch wat zwak gezien de preview en wat het al weggeeft zeker tov eerdere twists.. Maar goed, we zullen zien.
Speculeren mag sws neem ik aan....
ETA:
Nog een niet onbelangrijk ding: Als dit de opdracht is,hoe kan de Mol dan überhaupt zijn of haar invloed doen gelden? Tenzij het puur bedoeld is om iedereen elkaar zomaar te laten verdenken, door direct het tegenovergestelde te doen van wat men verwacht. Dat kan je misschien verwachten in serie 3 of 4.. Maar dit is serie 13... En de kandidaten zijn zelf duidelijk ook savvy geworden omtrent strategie, BN of niet.