Auteur Topic: Spoiler Topic  (gelezen 80824 keer)

Offline Loebas

• Forumlid
Re: Spoiler Topic
« Reactie #160 Gepost op: 10-02-2013, 04:53:07 »

Op 24:03

Op iPad en laptop zie ik het ook niet, maar toen ik de opname terug keek op tv,  zag ik het wel degelijk  ;)

Ik zie daar toch echt een hoofd draaien, inclusief een kapsel.
Ja dat lijkt idd zo! En welk hoofd?   ::hypocriet::
Ik snap je...!
 ::trots::

Omnia vincit amor

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 10-02-2013, 11:04:17 »
Ik zie het ook op de televisie (maar helaas niet scherp genoeg) en het is ook goed te zien op die screenshots van Christiaan (weet even niet meer in welk topic ze staan). Het lijkt echt op het hoofd van Paulien.

Offline Jannes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
« Reactie #162 Gepost op: 10-02-2013, 13:47:37 »
Net de opname van afl. 6 nog eens terug gekeken, maar op het moment dat Daniël de mol mag ontmoeten, zit de mol bij het orgel zónder cape over het hoofd. Het is geen spiegelbeeld, het is de rechterzijkant van het gezicht wat je kunt zien. Maar mijn tv is niet scherp genoeg, maar gezien de vorm en postuur ben ik er bijna van overtuigd dat het Paulien is.

Ik zie wel in een flits iets wat een gezicht zou kunnen zijn. Maar ik herken er niemand in, te onduidelijk. ::ohno::  Straks eens op tv terug kijken.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 14:01:15 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #163 Gepost op: 10-02-2013, 16:25:09 »
::rofl::

Op 24:03

Op iPad en laptop zie ik het ook niet, maar toen ik de opname terug keek op tv,  zag ik het wel degelijk  ;)

Edit: vanaf de iPad kan ik niet zien of het werkt, maar hier vanaf tv een simpel filmpje met mobiel (ben niet zo handig) https://www.facebook.com/photo.php?v=10200607846020839

Ik zie daar toch echt een hoofd draaien, inclusief een kapsel.
Beste Zwanee, heb het zojuist teruggekeken in HD op een 42 inch LED-tv. Ik snap dat je graag een herkenbaar hoofd wilt zien, maar ik moet je toch echt teleurstellen. Hetzelfde beeld (een licht gekleurde zijkant van een hoofd met een kort kapsel, zoals jij dat zo graag noemt) is ook te zien na de vraag "Ben jij een man?" van zowel Tania als Carolien. Geen idee waar deze lichte spiegeling vandaan komt, maar een onbedekt hoofd/gezicht is het allerminst. Tot drie keer toe het hoofd van de mol in beeld (en zichtbaar voor de kandidaten)??  ::ohno:: Lijkt me niet, hè... ::trots:: Zien en willen zien, ...een wereld van verschil.  ::spook:: ::spook::

Wat me wel opviel, bij Paulien en Kees komt de mol (dwz, de cape-figuur) niet in beeld, bij Tania, Daniel, Carolien en Zarayda wel.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 16:47:57 door MoleShowdown »

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 10-02-2013, 18:39:33 »
Beste Zwanee, heb het zojuist teruggekeken in HD op een 42 inch LED-tv. Ik snap dat je graag een herkenbaar hoofd wilt zien, maar ik moet je toch echt teleurstellen. Hetzelfde beeld (een licht gekleurde zijkant van een hoofd met een kort kapsel, zoals jij dat zo graag noemt) is ook te zien na de vraag "Ben jij een man?" van zowel Tania als Carolien. Geen idee waar deze lichte spiegeling vandaan komt, maar een onbedekt hoofd/gezicht is het allerminst. Tot drie keer toe het hoofd van de mol in beeld (en zichtbaar voor de kandidaten)??  ::ohno:: Lijkt me niet, hè... ::trots:: Zien en willen zien, ...een wereld van verschil.  ::spook:: ::spook::

Wat me wel opviel, bij Paulien en Kees komt de mol (dwz, de cape-figuur) niet in beeld, bij Tania, Daniel, Carolien en Zarayda wel.

Het hoeft niet zo zichtbaar opgenomen te zijn voor de kandidaten, kan een losse opname geweest. In dit geval ben ik redelijk overtuigd van wat ik gezien heb, hoewel het geen herkenbaar hoofd is. Dat deze figuur niet bij Kees en Paulien te zien is, maar bij de rest wel ben ik met je eens. Maar goed, ik hou het erop wat ik wel zag, jij op wat je niet kon zien: nu maar hopen op een terugblik bij de molonthulling ;) Want nu ben ik wel heel nieuwsgierig  ::jaja::

Offline Siets95

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 10-02-2013, 20:45:43 »
Gidstekst bij aflevering 8 (21-2):

De zoektocht is bijna voorbij. Nog vier kandidaten zijn in het spel en één van hen is de mol. De reis gaat terug naar de grote stad, waar de contouren van de mol te zien zijn.

Offline Vanessaa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #166 Gepost op: 10-02-2013, 21:37:51 »
Jburg/kaapstad denk ik?

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #167 Gepost op: 10-02-2013, 23:12:45 »
Toch opmerkelijk of niet?: In de vodcast (afl6) worden de opmerkingen van Tsubasa genoemd over dat er drie (ipv2) verschillende tonen te horen zijn bij het vragenspel met het orgel. Zie ook topic afl 6 pagina 10. Laat nu de afwijkende toon de toon zijn die te horen is bij Daniels vraag "ben je blank". Dus waar het hier vermeende gezicht van iemand te zien is.

Dat dan weer wel

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 11-02-2013, 00:37:54 »
Gidstekst bij aflevering 8 (21-2):

De zoektocht is bijna voorbij. Nog vier kandidaten zijn in het spel en één van hen is de mol. De reis gaat terug naar de grote stad, waar de contouren van de mol te zien zijn.

Over Kaapstad en de Tafelberg op wiki:
Inwoners van de stad die naar het zuiden (naar de de berg toe) kijken, zien links Duivelspiek (1000 m) en aan de rechterkant wordt de Tafelberg geflankeerd door Leeukop (669 m, Lion's Head) en Seinheuwel (350m, Signal Hill).

Ik vind het helemaal niet leuk, maar nu kan ik ook niet meer om Kees heen.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 11-02-2013, 01:56:43 »
Toch opmerkelijk of niet?: In de vodcast (afl6) worden de opmerkingen van Tsubasa genoemd over dat er drie (ipv2) verschillende tonen te horen zijn bij het vragenspel met het orgel. Zie ook topic afl 6 pagina 10. Laat nu de afwijkende toon de toon zijn die te horen is bij Daniels vraag "ben je blank". Dus waar het hier vermeende gezicht van iemand te zien is.

Ik weet niet of het ergens al is opgemerkt, maar als je naar de ondertiteling kijkt, dan wordt die toon vertaalt als 'Ja', terwijl het in mijn (niet zo muzikale) oren meer als 'Nee' klonk. Volgens mij vatte Daniel hem ook op als 'Nee'. De antwoorden/orgeltonen op de vragen die erna kwamen ('Ben je cabaretier' en 'Ben je Carolien') klonken namelijk veel hoger.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 11-02-2013, 08:22:05 »
Over Kaapstad en de Tafelberg op wiki:
Inwoners van de stad die naar het zuiden (naar de de berg toe) kijken, zien links Duivelspiek (1000 m) en aan de rechterkant wordt de Tafelberg geflankeerd door Leeukop (669 m, Lion's Head) en Seinheuwel (350m, Signal Hill).

Ik vind het helemaal niet leuk, maar nu kan ik ook niet meer om Kees heen.

Het is toch nog niet gezegd dat ze naar Kaapstad gaan?  ;)
Al zou ik het zelf fantastisch vinden, ik vind het wel een flink stuk vliegen voor 2 afleveringen terwijl Janine zei dat de finalisten vóór het opnemen van de finale nog bij haar langsgekomen zouden zijn. Tenzij ze daar niet de waarheid over gesproken heeft maar waarom.. Toch zou ik zeker heel graag Kaapstad nog zien deze serie.  ::jaja::

Verder nou ja ik vind het een beetje jammer dat er zoveel mensen zijn die zeggen 'ik vind het niet leuk' en 'ik moet er nu eenmaal aan' enzo.

Ten eerste hoeft dat niet volgens mij, je kunt kiezen wat je wilt sws.
Ten tweede is en blijft dit de mol dus weten we tot afl 10 niet wie de mol is. Ik ben zeker niet geneigd vooruit te lopen op de zaken, heeft ook weinig zin mijns inziens.

Áls het Kees is vind ik dat hij het tot nu toe, voor zover ik beoordelen kan, echt goed doet. Ik wacht echter afl 10 af sws voor ik daarover een oordeel zou hebbben.

Als het níet Kees is zijn er wat mij betreft nog steeds twee mooie molsopties over: Paulien en Zarayda. Al vind ik beiden minder waarschijnlijk alles bij elkaar genomen is wel vaker gebleken dat dat toch de mol kan zijn.  ;)
Ik ben weliswaar minder gecharmeerd van de 'bange' tactiek van Zarayda maar zolang zij of Paulien mooie molsacties zou hebben aan het einde zouden ook zij het wat mij betreft goed gespeeld hebben.

De enige twee waarvan ik het écht jammer zou vinden als zij de mol bleken te zijn zijn Carolien en Daniël. Zeker niet uit persoonlijke overwegingen oid maar in dat geval hebben ze mijns inziens echt de rol van de mol niet begrepen. Ik ga er dan ook van uit dat dit niet het geval is.

Excuses dat ik dit nu even tot jou richt, het is meer bedoeld in het algemeen niet direct aan jou gericht omdat ik deze reactie nu al x-maal gelezen heb, en het gewoon een beetje jammer vind omdat het voor mijn gevoel afbreuk doet aan de eventuele prestatie van Kees. Als het is vanwege de priesterhint oid geef dan ajb de productie de schuld die dit er zo in heeft gestopt, niet Kees.  :)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2013, 08:33:44 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 11-02-2013, 08:45:38 »

Verder nou ja ik vind het een beetje jammer dat er zoveel mensen zijn die zeggen 'ik vind het niet leuk' en 'ik moet er nu eenmaal aan' enzo.

Áls het Kees is vind ik dat hij het tot nu toe, voor zover ik beoordelen kan, echt goed doet. Ik wacht echter afl 10 af sws voor ik daarover een oordeel zou hebbben.

Als het níet Kees is zijn er wat mij betreft nog steeds twee mooie molsopties over: Paulien en Zarayda.
Ik ben weliswaar minder gecharmeerd van de 'bange' tactiek van Zarayda maar zolang zij of Paulien mooie molsacties zou hebben aan het einde zouden ook zij het wat mij betreft goed gespeeld hebben.

De enige twee waarvan ik het écht jammer zou vinden als zij de mol bleken te zijn zijn Carolien en Daniël. Zeker niet uit persoonlijke overwegingen oid maar in dat geval hebben ze mijns inziens echt de rol van de mol niet begrepen. Ik ga er dan ook van uit dat dit niet het geval is.

het gewoon een beetje jammer vind omdat het voor mijn gevoel afbreuk doet aan de eventuele prestatie van Kees. Als het is vanwege de priesterhint oid geef dan ajb de productie de schuld die dit er zo in heeft gestopt, niet Kees.  :)

Even geknipt in je tekst  ;)
Mooie woorden waar ik me helemaal bij aansluit. Zelf kan ik niet om de hints richting Kees heen, maar ik blijf hopen op bij mijn "eerste mol" Paulien. Misschien tegen beter weten in, maar wat je zegt; dat weten we pas zeker na aflevering 10. De priesterhint laat ik nog in het midden. De gevonden zin staat vast, maar dat het specifiek op iemand zou slaan kan ik nog niet achter staan. Voor mij is dat nog steeds Kees of Paulien en (wat ik liever niet zie) Carolien. Ook om de reden die jij al noemt.

Misschien zijn er hints die onopgemerkt zijn gebleven, misschien zijn de hints dit jaar kariger. Ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig naar de ontknoping. Maar ik ben ervan overtuigd dat ze er met z'n allen weer een heel mooi seizoen van hebben gemaakt.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 11-02-2013, 10:28:47 »
Het is toch nog niet gezegd dat ze naar Kaapstad gaan?  ;)
Al zou ik het zelf fantastisch vinden, ik vind het wel een flink stuk vliegen voor 2 afleveringen terwijl Janine zei dat de finalisten vóór het opnemen van de finale nog bij haar langsgekomen zouden zijn. Tenzij ze daar niet de waarheid over gesproken heeft maar waarom.. Toch zou ik zeker heel graag Kaapstad nog zien deze serie.  ::jaja::

Ook even geknipt. Het ging mij om de "contouren van de mol". De hint is gewoon te duidelijk, wat zou het anders kunnen zijn? dan Kaapstad en de Leeuwekop?
En met jammer bedoel ik niet het feit dat de persoon Kees de mol zou zijn, ik ben het helemaal met je eens dat hij een prima mol is, als hij het is. Het is meer het gevoel dat het "te gemakkelijk" lijkt te zijn geweest dan, dit jaar.

En kijk toch eens, na een nachtje slapen heb ik toch nog een alternatief gevonden. Dan mag Zarayda beslist niet afvallen, als enige Leeuw van sterrenbeeld die nog over is.

Maar de Avro zou niet zulke duidelijke hints moeten weggeven, dit is voor aflevering 8 en aflevering 7 moet nog uitgezonden worden!

Waar lag Janine trouwens? Ik dacht ook in Kaapstad, maar ik kan me vergissen.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 11-02-2013, 10:53:04 »
Ook even geknipt. Het ging mij om de "contouren van de mol". De hint is gewoon te duidelijk, wat zou het anders kunnen zijn? dan Kaapstad en de Leeuwekop?
Ik snap je gedachtengang maar het kan toch ook iets anders inhouden dan dat? :)
Ik zou het fantastisch vinden, maar ook wat kort om voor 2 dagen zo'n eind te vliegen is all I'll say.
Maar als het wel zo blijkt te zijn dan, graag.  ::jaja::
Citaat
En met jammer bedoel ik niet het feit dat de persoon Kees de mol zou zijn, ik ben het helemaal met je eens dat hij een prima mol is, als hij het is. Het is meer het gevoel dat het "te gemakkelijk" lijkt te zijn geweest dan, dit jaar.
Bedankt voor de toelichting.  :)
Ik weet niet wat 'te makkelijk' inhoudt in dit geval eerlijk gezegd.
De serie was bepaald niet te makkelijk omtrent het attribueren van wie verdient wat in bepaalde opdrachten sterker nog in veel opdrachten was er niet eens sprake van geld.

Dus wat vind je precies te duidelijk of te makkelijk en waarom?  ???
Ik realiseer me dat we enigszins offtopic gaan hier dus misschien moeten we de discussie in een  algemeen 'wie is de mol' topic voortzetten.  ;)
Maar even gesteld dat de Mol idd aan bepaalde voorwaarden moet voldoen begrijp ik dat verhaal écht niet. Sommigen vinden dat kennelijk omdat ze (wat mij betreft) onrealistische verwachtingen hebben omtrent wat de mol zoal kan bewerkstelligen (onverdacht bij kandidaten, enorm actief alsmede durfal in de groep én onverdacht bij kijkers, én enorme verrassing etc...). Vorig jaar was de (mi terechte) klacht dat Anne Marie voor de kijker moeilijk zichtbaar was tenzij je deze keuze had gemaakt ongeacht veel 'bewijs' (wat idd in de serie niet erg voorhanden was, eerlijkheidshalve) - Nu wordt er weer gezegd dat het 'te duidelijk' is oid. Het is zelfs mij zo langzaamaan als gewoon molkijker en fan onduidelijk wat we nou eigenlijk willen dan?  :-\\
« Laatst bewerkt op: 11-02-2013, 11:08:13 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 11-02-2013, 11:10:59 »
Ik snap je gedachtengang maar het kan toch ook iets anders inhouden dan dat? :)
Ik zou het fantastisch vinden, maar ook wat kort om voor 2 dagen zo'n eind te vliegen is all I'll say.
Maar als het wel zo blijkt te zijn dan, graag.  ::jaja::Bedankt voor de toelichting.  :)
Ik weet niet wat 'te makkelijk' inhoudt in dit geval eerlijk gezegd.
De serie was bepaald niet te makkelijk omtrent het attribueren van wie verdient wat in bepaalde opdrachten sterker nog in veel opdrachten was er niet eens sprake van geld.

Dus wat vind je precies te duidelijk of te makkelijk en waarom?  ???

Wie een alternatief kan bedenken op deze hint, kom maar op. Je zegt: het kan iets anders inhouden dan dat, nou zeg het me maar.

Te gemakkelijk betekent voor mij, dat alle fora al vanaf aflevering 1 Kees bij de hoofdverdachten hadden en sinds Tim's vertrek Kees ook de hoofdverdachte is, met grote afstand. Dan was het te gemakkelijk en te duidelijk. Het is de makers altijd nog gelukt de mol enigszins buiten het vizier te houden, waarom nu dan niet?  Wat is de verrassing  aan het eind als iedereen al weet wie de mol is?

Dus ja, blijven hopen dat het allemaal iets anders kan betekenen is een mogelijkheid, maar ik zie even niet meer hoe. (behalve dan Zarayda misschien)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 11-02-2013, 11:46:23 »
Volgens mij lag Janine in Pretoria.
Ze zijn nu in de buurt van Durban en van Durban naar Pretoria gaat ook een stoomtrein.rovos We zien in de leader ook een stoomtrein, dus er zal nog wel een opdracht in die trein komen.Volgens mij gaan ze terug naar Johannesburg en voor of na de finale bezoeken ze Janine.

Mee eens Moedermol.
Mijn Zuid-Afrikaanse vriend (die daar woont) suggereerde hetzelfde toen ik zei dat ze het over een stad hadden (en Kaapstad ons beiden wat ver leek gezien de beperkte tijd). :)  ::jaja::

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 11-02-2013, 11:55:22 »
Wie een alternatief kan bedenken op deze hint, kom maar op. Je zegt: het kan iets anders inhouden dan dat, nou zeg het me maar.
Huh? Mis ik iets? Ik zeg dat iets niet anders inhouden kan dan wat precies??  ???
Ik heb geen idee wat je bedoelt?  :-\\
Citaat
Te gemakkelijk betekent voor mij, dat alle fora al vanaf aflevering 1 Kees bij de hoofdverdachten hadden en sinds Tim's vertrek Kees ook de hoofdverdachte is, met grote afstand. Dan was het te gemakkelijk en te duidelijk. Het is de makers altijd nog gelukt de mol enigszins buiten het vizier te houden, waarom nu dan niet?  Wat is de verrassing  aan het eind als iedereen al weet wie de mol is?
Puur sec kijkend naar de serie ben ik het absoluut niet met je eens voor wat betreft wat 'duidelijk' is of niet. Ik ben ook achterdochtig omtrent de verdenkingen op diverse sites maar Tania werd ineens verdacht omdat ze zo laag stond door diversen (inclusief moltalk die juist de hoogstaanden negeren??!). Dat sloeg ook nergens op.

Ik ben het wel met je eens dat zijn hogere score me achterdochtig maakt maar de scores liggen niet megaver uit elkaar, alles bij elkaar genomen in tegenstelling tot vorige jaren. Maar misschien gaat hij er volgende week uit dan is het allemaal gelijk. Benieuwd wie dan 'te duidelijk' is.  ;D  ;)
Citaat
Dus ja, blijven hopen dat het allemaal iets anders kan betekenen is een mogelijkheid, maar ik zie even niet meer hoe. (behalve dan Zarayda misschien)
Ik begrijp je standpunt maar vind het ook wel erg kortzichtig eerlijk gezegd.  :-\\
Als je écht alléén maar kijkt naar de hints, de scores op fora etc in plaats van naar wat de mol (mogelijk) werkelijk doet waar zijn we dan eigenlijk nog mee bezig nu?  :-\\

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 11-02-2013, 11:56:46 »
Dank Moedermol en Supernova.

Dan hoop ik maar dat ze met die "contouren" gewoon een soort molshopen bedoelen :

(wiki over J'burg):
Aan het eind van de 19e eeuw werd er in de regio van Johannesburg goud gevonden. Als gevolg daarvan trokken er vele mensen naar de regio Johannesburg. Later werd er ontdekt dat er in Witwatersrand nog veel meer goud te vinden was. Tegenwoordig wordt het goud vooral gevonden in het tegenwoordige Barberton. Dat verklaart waarom in en om de stad immense heuvels afval uit de kilometers diepe goudmijnen te zien zijn. De heuvels bestaan uit geelachtige zand, waarop maar moeizaam iets wil groeien. Bij veel van deze heuvels staan waarschuwingsborden voor vergiftiging. Bij het goudwinningsproces wordt namelijk cyanide gebruikt, waarvan restanten in het afval achterblijven.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 11-02-2013, 12:05:13 »

Als je écht alléén maar kijkt naar de hints, de scores op fora etc in plaats van naar wat de mol (mogelijk) werkelijk doet waar zijn we dan eigenlijk nog mee bezig nu?  :-\\

Mee eens, en ik probeer ook heel erg daar niet aan mee te doen. Zat vorig seizoen stug op Anne-Marie (want ik had het gewoon "gezien" naar ik meende), dan doet geen hint er meer toe en kijk je puur naar wat gebeurt. En juist daarmee zou ik dan van Anne-Marie af hebben moeten stappen...maar dat deed ik dus niet. Ik heb dit jaar geen tunnel, misschien is dat wel mijn probleem  ;) Dan grijp je alles aan wat voorhanden is  ::vergroot::
Maar het wordt dus niet Kaapstad blijkbaar, nou alle opties weer open dan maar?

Offline E-ri-Q

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #179 Gepost op: 11-02-2013, 14:50:31 »
Heeft iemand de promo al gezien en heeft diegene een idee of de opdracht met de auto's die in dit topic op pagina 8 staat, in de komende aflevering kan zitten?