Ik volg de taarten al een aantal seizoenen met grote interesse (maar post eigenlijk nooit). Zou je wellicht iets meer kunnen vertellen over hoe je de wegingsfactoren bepaalt? Ik ben me ervan bewust dat dit heel persoonlijk is, maar ik ben toch heel erg benieuwd, zeker na het topic van Erik Leppen over molpunten. Ik speel al een aantal seizoenen met het idee om een paar dingen wat statistischer aan te pakken (met de gegevens uit vorige seizoenen als input), bijvoorbeeld door eens te kijken in hoeverre een factor "speelt veel geld uit/niet in de pot" werkelijk een voorspellende kracht richting de mol heeft. Dergelijke dingen zijn wel te testen, hoewel ze wel veel problemen met zich meebrengen (waarde van geld van vorige seizoenen, inflatie, guldens vs euro's, varierende beloningen, beoordelen van wat "geld verkwisten" inhoudt, etc.). Helaas heb ik meestal te veel tijdsgebrek om alle seizoenen terug te gaan kijken en analyseren, hoewel ik weet dat Heinz in ieder geval het werk wat betreft geld voor een paar seizoenen al gedaan heeft.