Auteur Topic: Alles Combineren Taarten  (gelezen 46297 keer)

Offline Vieffan

• Forumlid
Re: Alles Combineren Taarten
« Reactie #60 Gepost op: 18-01-2013, 13:15:15 »
Natuurlijk zijn het dingen die je makkelijk aanpast, maar ik denk dat hij wel echt is afgevallen deze aflevering. Mss komt hij later terug, dat geloof ik nog wel. waarom zouden ze anders zijn scherm niet laten zien.  maar hij is wel echt de afvaller van deze aflevering

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #61 Gepost op: 18-01-2013, 13:35:27 »
Jij denkt als poolmaster. We hebben Tim zien vertrekken, zijn foto is grijs, dus hij is weg. De rest weten we niet en we kunnen er niet van uit gaan dat er nog een twist komt.
De pool laat geen mindfuck toe. :P
The British are not impressed.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 18-01-2013, 14:20:05 »
ik denk dat hij wel echt is afgevallen deze aflevering
Zelden heb ik zo'n slecht toneelstukje gezien  ::rofl:: Art en Tim die bijna knipogend "afscheid" nemen. En hij kwam ook niet in de roodshow als afvaller. Nee, als Tim niet gewoon in de komende aflevering terug te zien is eet ik mijn schoen op hoor.

Je zag het trouwens ook duidelijk aan de voorstukjes, heel secuur werd nergens de hele groep in beeld gebracht. Het een en ander komt echt op mij over als een wat hapsnap en ad hoc in elkaar gedraaide twist die noodgedwongen uit een oud draaiboek afgestoft moest worden door het vertrek van Janine. De regie heeft ook sterk ingezet op Tim als een hoofdverdachte dus hebben nog wel wat in petto, of hij de finale haalt weet ik niet maar hij komt nog wel ver ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 14:21:39 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
« Reactie #63 Gepost op: 18-01-2013, 14:44:24 »
Nee, als Tim niet gewoon in de komende aflevering terug te zien is eet ik mijn schoen op hoor.

Ik denk ook dat Tim gewoon terugkomt, maar ik quote dit tóch even  ;D ;)
No Milk today???

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 18-01-2013, 15:04:37 »
Ik dacht dat ik zijn kleren zag in het allerlaatste shotje van de aflevering, dus de voorbeschouwing voor de volgende, en heb dat even nagekeken. Inderdaad, die grijze sweater met wit hemd dat eronder uitsteekt moet van Tim zijn. Zo niet, tsja dan moet ik toch nogmaals mijn chocolade schoentje opeten, gelukkig heb ik er nog een zakje vol van  :) :P

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #65 Gepost op: 18-01-2013, 15:07:35 »
In het afvallersdagboek staat wel dat hij een rood scherm heeft gekregen. en zijn foto is zwart-wit geworden. Ik vind het er steeds meer op gaan lijken dat hij wel echt weg is en dat ze gewoon een hele grote mind fuck met ons aan het doen zijn

Maar het 'afvallersgesprek' was gewoon een leuk gesprekje (heb je het leuk tot nu toe? doei.) en we zien Tim alweer in de preview rondhuppelen... ik geloof wel dat hij een rood scherm kan hebben gehad, maar ik denk dat hij ook weer terug komt. Ik gok dat ze een andere constructie moesten inzetten na het vertrek van Janine en dat ze de hele club bij elkaar wilden houden.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 18-01-2013, 15:14:37 »
Ik denk dat ze ook gewoon geen extra afvaller willen. Dat zou namelijk betekenen dat je bij de opdrachten die er na komen, steeds een kandidaat te weinig hebt (tot je het weer hebt rechtgetrokken met afleveringen waarin niemand afvalt). Bij de ene opdracht maakt een kandidaat minder niet zoveel uit, maar andere opdrachten zijn wellicht niet eens meer goed uit te voeren.

We hebben natuurlijk wel eens gehad dat er een kandidaat 'te veel' overbleef, maar dat is meestal toch minder erg dan iemand te weinig.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 18-01-2013, 15:23:39 »
leuk gesprekje ...... wel dat hij een rood scherm kan hebben gehad
Exact. Je ziet hem (nadat Tania zich voegt bij de rest) eerst zeer teleurgesteld chagrijnig. Van "ik moet het spel verlaten". Hij denkt echt dat het het einde is.

Daarna met het gesprekje opeens zeer opgetogen een blij gezicht. Zijn acteerwerk was weleens beter ::rofl:: ::)

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #68 Gepost op: 18-01-2013, 15:39:00 »
Misschien komt ie volgende week terug als Gerrie jonguh!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #69 Gepost op: 19-01-2013, 11:54:32 »
Misschien twee taartjes bakken? Eentje met en eentje zonder Tim? Of is dat heel veel werk?

Nee, dat zou niet veel werk zijn. Wat wel zou schelen is als ik bij het herbekijken van de aflevering niet meer op Tim hoef te letten. Maar goed, ik ga er van uit dat hij terug komt, dus hij krijgt gewoon een taartpunt!
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 19-01-2013, 12:42:38 »
Als hij echt afvalt is het toch wel heel hard dat je iemand geen afscheid laat nemen van de andere of niet?
Bovendien zijn er wel 10 redenen te bedenken waarom hij terugkomt, en maar 2 waarom hij niet terugkomt.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #71 Gepost op: 19-01-2013, 16:34:07 »
Lijkt me niet nodig om Tim nog mee te nemen. Als ie terugkomt dan zal het een soort van Richard/Paul scenario zijn, daar kan de mol nooit in komen dus hij is zeker de mol niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 19-01-2013, 17:11:12 »
We weten nu nog niet wat voor soort senario dit word.
Dus ik zou em wel meenemen.
Ookal verdenk ik hem totaal niet.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline roelof

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 21-01-2013, 01:38:31 »
Ik volg de taarten al een aantal seizoenen met grote interesse (maar post eigenlijk nooit). Zou je wellicht iets meer kunnen vertellen over hoe je de wegingsfactoren bepaalt? Ik ben me ervan bewust dat dit heel persoonlijk is, maar ik ben toch heel erg benieuwd, zeker na het topic van Erik Leppen over molpunten. Ik speel al een aantal seizoenen met het idee om een paar dingen wat statistischer aan te pakken (met de gegevens uit vorige seizoenen als input), bijvoorbeeld door eens te kijken in hoeverre een factor "speelt veel geld uit/niet in de pot" werkelijk een voorspellende kracht richting de mol heeft. Dergelijke dingen zijn wel te testen, hoewel ze wel veel problemen met zich meebrengen (waarde van geld van vorige seizoenen, inflatie, guldens vs euro's, varierende beloningen, beoordelen van wat "geld verkwisten" inhoudt, etc.). Helaas heb ik meestal te veel tijdsgebrek om alle seizoenen terug te gaan kijken en analyseren, hoewel ik weet dat Heinz in ieder geval het werk wat betreft geld voor een paar seizoenen al gedaan heeft.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2013, 01:40:04 door roelof »

Offline G-root

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 21-01-2013, 10:55:29 »
Ik volg de taarten al een aantal seizoenen met grote interesse (maar post eigenlijk nooit). Zou je wellicht iets meer kunnen vertellen over hoe je de wegingsfactoren bepaalt?

Ah leuk, een volger! Over de wegingsfactoren: ik hou een document bij waarin ik per seizoen per factor opschrijf hoe goed het werkte. Gewoon in woorden, bijvoorbeeld "De Mol stond steeds 3e à 4e maar richting het eind klom de Mol naar 1e". Dan aan het begin van het nieuwe seizoen kies ik een nieuwe wegingsfactor. Daar heb ik geen formule voor, ik kies gewoon een getal op basis van de tekstjes.
Sommige factoren blijken in de loop van het seizoen beter of slechter te gaan werken (bv: wie verdenken de kandidaten zelf, dat begint waardeloos, maar in de finale zitten er vaak 2 goed) dus sommige wegingsfactoren laat ik automatisch veranderen naarmate het seizoen vordert.

Ik speel al een aantal seizoenen met het idee om een paar dingen wat statistischer aan te pakken (met de gegevens uit vorige seizoenen als input), bijvoorbeeld door eens te kijken in hoeverre een factor "speelt veel geld uit/niet in de pot" werkelijk een voorspellende kracht richting de mol heeft.

Ik doe dat dus in feite ook en heb nu data over 3.5 seizoen. Door op de fora en sites te speuren kun je vast meer informatie vinden. Het is inderdaad allemaal lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt, dus ik juich het zeker toe als anderen zich over dezelfde problemen willen buigen als ik  ::ok:: .

Offline G-root

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2013, 00:01:07 »
De taart blijft bijna hetzelfde, alleen Paulien maakt een vrije val. Ze verdiende teveel geld afgelopen week (een Mol springt naar jokers en niet naar € 500?) en ze wordt hier flink minder verdacht:

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2013, 00:07:48 »
whahaha Tim die meer kans maakt om de mol te zijn dan Paulien of Carolien ::rofl:: :-X.hoezo ongeloofwaardig

Nouja, als ie maar smaakt ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Toupeira

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2013, 15:18:31 »
Verrassende nummer 1 ::)
Maar wel een goede taart mi

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2013, 15:52:31 »
Olé, hopelijk is Kees de mol.
Dan eindig ik misschien nog hoog in de pool dit jaar  :P

Offline Yaco

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 24-01-2013, 16:16:23 »
Eigenlijk zegt deze taart niet veel meer dan: Kees en Tania zijn hoofdverdachte en de kans dat Daniël de mol is is zeer klein...

Daar ben ik het in grote lijnene mee eens, behalve dat ik Carolien en Tim om verschillende redenen al vrijwel heb uitgesloten als mol.

Opvallend hoe dicht Carolien Tim en Paulien bij elkaar liggen, slechts 1,4% verschil! Ik zou het wel heel teleurstellend vinden als Kees de mol blijkt te zijn. :-[ (maar daar ben in denk ik niet alleen in :D) Jammer genoeg heb ik ook nog niet echt een reden gevonden om hem af te schrijven...