Best een aardig artikel. Zeker omdat ze ook Ekman erin vermelden. Zijn methode van emoties in gelaatsuitdrukkingen is de basis voor mijn manier van speuren. Het artikel stelt ook terecht dat het betrappen van leugens zeer lastig is, helemaal wanneer je geen baseline van iemand hebt, omdat iedereen dit op verschillende manieren uit. Ik probeer dan ook niet om de Mol (op leugens) te betrappen, aangezien dit bijna niet te doen is, maar zoek naar emoties die in context bij een kandidaat horen. Dit is en gemakkelijker en betrouwbaarder. #terinfo
Op leugens betrappen is inderdaad volgens mij bijna niet te doen. Maar als je inderdaad goed weet waar je op moet letten op de emoties in het gezicht of handelen kun je denk ik een heel eind komen. Maar dan moet je wel een geoefend oog hebben (en dat heb ik in ieder geval niet, alleen bij mij eigen kinderen
). Volgend jaar een apart topic openen waarin jij al jouw bevindingen plaatst? Lijkt mij in ieder geval erg leuk om te lezen. (ik lees hier niet elk topic, dus misschien staat er al iets, maar heb ik het nog niet gezien).