Auteur Topic: Alles Combineren Taarten  (gelezen 46275 keer)

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alles Combineren Taarten
« Reactie #100 Gepost op: 7-02-2013, 22:03:01 »
Zo beter?

Eet smakelijk.
::ok::
Ik eet alvast het Taniastuk op.  ::tandpastasmiley::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #101 Gepost op: 8-02-2013, 23:47:31 »
Goed werk ::ok::
In hoeverre komt Kees' grote stuk door onze verdenkingen?

Ik heb de taart voor je gebakken Pac. Ik was blij om te zien dat Kees ook zonder de molloten-mening net eerste staat.

Enig idee waarom Carolien nu op de tweede plek staat? Zij wordt toch amper verdacht?

Door de kandidaten zelf wordt ze behoorlijk verdacht, dat levert haar punten op. Wat echter het meest bijdraagt, is het The truth is in your face! principe waar vooral lightman erg mee bezig is. Bij de andere dames zijn flink meer 'reflex-kandidaat-gezichtsuitdrukkingen' te zien.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 9-02-2013, 00:06:20 »
Door de kandidaten zelf wordt ze behoorlijk verdacht, dat levert haar punten op. Wat echter het meest bijdraagt, is het The truth is in your face! principe waar vooral lightman erg mee bezig is. Bij de andere dames zijn flink meer 'reflex-kandidaat-gezichtsuitdrukkingen' te zien.

Ik wist niet of je hier nog iets mee deed. Leuk dat je mij ook even noemt. 
;)  ::ok::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #103 Gepost op: 9-02-2013, 00:22:41 »
Ik heb de taart voor je gebakken Pac. Ik was blij om te zien dat Kees ook zonder de molloten-mening net eerste staat.

Bedankt voor het uitzoeken! Leuk om te zien dat je dergelijke dingen uit kan pluizen.

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #104 Gepost op: 10-02-2013, 14:00:02 »

Waar kan ik meer lezen over "the truth is in your face" en "reflex-kandidaat-g.uitdrukkingen"?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 14:13:26 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 10-02-2013, 14:27:49 »
Waar kan ik meer lezen over "the truth is in your face" en "reflex-kandidaat-g.uitdrukkingen"?

Ik vond net dit artikel. Weliswaar vrij oud, maar vanaf pagina 21 wel interessant om te lezen: http://rechten.eldoc.ub.rug.nl/FILES/root/Tijdschriften/Ontmoetingen/Nr04/Vrij/Vrij.pdf

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #106 Gepost op: 10-02-2013, 14:43:52 »
Ik vond net dit artikel. Weliswaar vrij oud, maar vanaf pagina 21 wel interessant om te lezen: http://rechten.eldoc.ub.rug.nl/FILES/root/Tijdschriften/Ontmoetingen/Nr04/Vrij/Vrij.pdf
Thanks! Tja zo eenvoudig is het dus niet. Blijft toch leuk om op basis van gedragingen te proberen de mol te ontdekken.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 16:12:45 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 10-02-2013, 15:18:48 »

Best een aardig artikel. Zeker omdat ze ook Ekman erin vermelden. Zijn methode van emoties in gelaatsuitdrukkingen is de basis voor mijn manier van speuren. Het artikel stelt ook terecht dat het betrappen van leugens zeer lastig is, helemaal wanneer je geen baseline van iemand hebt, omdat iedereen dit op verschillende manieren uit. Ik probeer dan ook niet om de Mol (op leugens) te betrappen, aangezien dit bijna niet te doen is, maar zoek naar emoties die in context bij een kandidaat horen. Dit is en gemakkelijker en betrouwbaarder. #terinfo

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 10-02-2013, 15:42:46 »
Best een aardig artikel. Zeker omdat ze ook Ekman erin vermelden. Zijn methode van emoties in gelaatsuitdrukkingen is de basis voor mijn manier van speuren. Het artikel stelt ook terecht dat het betrappen van leugens zeer lastig is, helemaal wanneer je geen baseline van iemand hebt, omdat iedereen dit op verschillende manieren uit. Ik probeer dan ook niet om de Mol (op leugens) te betrappen, aangezien dit bijna niet te doen is, maar zoek naar emoties die in context bij een kandidaat horen. Dit is en gemakkelijker en betrouwbaarder. #terinfo

Op leugens betrappen is inderdaad volgens mij bijna niet te doen. Maar als je inderdaad goed weet waar je op moet letten op de emoties in het gezicht of handelen kun je denk ik een heel eind komen. Maar dan moet je wel een geoefend oog hebben (en dat heb ik in ieder geval niet, alleen bij mij eigen kinderen ::rofl::). Volgend jaar een apart topic openen waarin jij al jouw bevindingen plaatst? Lijkt mij in ieder geval erg leuk om te lezen. (ik lees hier niet elk topic, dus misschien staat er al iets, maar heb ik het nog niet gezien).

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #109 Gepost op: 10-02-2013, 15:58:26 »
Thanks! Tja zo eenvoudig is het dus. Blijft toch leuk om op basis van gedragingen te proberen de mol te ontdekken.
...eenvoudig is het dus NIET bedoel ik. edit(inmiddels aangepast)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 16:13:17 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #110 Gepost op: 10-02-2013, 16:11:18 »
Ik probeer dan ook niet om de Mol (op leugens) te betrappen, aangezien dit bijna niet te doen is, maar zoek naar emoties die in context bij een kandidaat horen. Dit is en gemakkelijker en betrouwbaarder. #terinfo
Echt interessant. Zoiets doe ik ook. Daarmee vallen er dan kandidaten af, voor mij Tania(die er inm. uit is) en Zarayda bv. Eerlijk gezegd bij afl. 2 heb ik ip ook de mensen af laten vallen (met slag om de arm) die op tijd bij kerk waren. Daarna naar follow de money gekeken. Zo kom ik uit op Paulien. Qua geldzaken staat die verdenking nog steeds en eerlijk gezegd qua gedragingen ook. Maar we zullen zien ik kan er naast zitten met zoveel aannames natuurlijk, hoewel ik inmiddels wel hoop dat zij het is. Een echt tunnel.

Edit. Echt wel heel apart dat jij juist met deze manier van kijken niet op Paulien uit komt. Zoals je ook in topic Wie is niet de mol beschrijft.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 16:24:29 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline G-root

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 10-02-2013, 21:14:12 »
Ik vond net dit artikel.[...]

Leuk. Ik deed het zelf een beetje op eigen inzicht + een aantal punten die lightman had genoemd. En ik hou zijn posts natuurlijk in de gaten  ;) .

Over een paar weken als ik in het post-Mol gat val, ga ik dat document eens bestuderen.

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 10-02-2013, 22:04:23 »
Leuk. Ik deed het zelf een beetje op eigen inzicht + een aantal punten die lightman had genoemd. En ik hou zijn posts natuurlijk in de gaten  ;)

Nice! Het is wel zo dat ik in mijn posts dit jaar veelal de details heb weggelaten. Die heb ik wel beschikbaar, maar alleen op verzoek, via PB, zeg maar.  ::tandpastasmiley::

Offline G-root

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 13-02-2013, 11:54:10 »
Nieuwe taart! Voor de nr.2 positie blijft het spannend. Maar of dat er veel toe doet?

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 15-02-2013, 10:49:05 »
Het lijkt toch allemaal zo duidelijk.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline G-root

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 19-02-2013, 23:18:15 »
Tijd voor de wekelijkse mollotenlekkernij: taart !

Niet veel veranderd, Daniël weg verder nog dezelfde volgorde. Stiekem hoop ik dat Paulien als minst verdachte als eerstvolgende afvalt.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 20-02-2013, 01:53:55 »
Oef....(lees; "Auw") ::oink::

Even een tegen-taartje werpen:

« Laatst bewerkt op: 20-02-2013, 02:05:27 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #117 Gepost op: 20-02-2013, 20:16:21 »
Oef....(lees; "Auw") ::oink::

Even een tegen-taartje werpen:

Deze is toch ook wel erg overtuigend ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #118 Gepost op: 20-02-2013, 20:29:11 »
Ik prefereer toch deze. ::tandpastasmiley::

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #119 Gepost op: 20-02-2013, 20:30:02 »
Ik prefereer toch deze. ::tandpastasmiley::
Die ziet er toch wat lekkerder uit ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.