Als aanvulling op de top 10 lijstjes op mijn website heb ik bedacht om memorable scènes uit te schrijven, met plaatjes erbij. Ik test in dit topic even of dat werkt.
WIDM 3: bal vangenHarry staat klaar om de bal te vangen. Hij kijkt even voor zich. George ziet het. George: Harry! Kijk je... Doe je wel wat je gezegd is Harry..? Nee!
Harry gaapt Harry: Ik mag toch wel een keer naar beneden kijken?
George: Ik dacht het niet.
Harry: Nee?
George: Nee, ik dacht het niet. Volgens mij hadden we dat niet afgesproken. Dat mocht niet hè Dick?
Dick (moe): Nee, je moet constant naar boven kijken.
George: Je moet constant naar boven kijken.
Harry: Is dat echt zo?
George: Ja... Ik bedoel je staat daar niet voor Jan Lul, je staat daar voor 10.000 gulden te vangen.
Harry: Nou dat geld interesseert me echt niks. Ik weet niet eens hoeveel er in de pot zit en zo denken de meesten er over. Wat geld betreft, er zijn er maar heel weinig die daar op uit zijn. Tenminste, voor zover ze dat vertellen. Alleen George die doet het voor het geld. Maar die doet het zo leuk voor het geld, dat vergeeft iedereen hem onmiddellijk ook.
George: Ga jij maar zitten, ik vertrouw jou niet.
WIDM 7: vlotvarenDick: Dan moet je over die boom klimmen. Dat is lastig... Durf je dat?
Renate: Ja.
Dick: Ik ga niet helemaal aan de kant hoor, want dan eh, kom ik dadelijk niet meer weg.
Renate: Nee jij blijft aan die boom liggen.
Dick: Ja.
Renate: Hoe bedoel je?
Dick: Ja, dat maakt niet uit.
Renate: Je kan beter bij die wortel blijven liggen.
Dick (vaag): Ja...
Renate: Maar dan zijn we toch veel te ver?
Dick (paniekerig): Weet ik veel?!
Renate: Wespennest. Wespennest!
Renate gilt en springt overboordDick: Kut! Tering!
Dick springt overboord, het beeld flikkert en gaat op zwart, Dick gilt Dick: Ik ben een keer of zes, zeven gestoken in mijn pols en een keer of zes, zeven in mijn schouderblad.
Renate: Ik heb zoveel geluk gehad dat ik niet één keer ben gestoken.
Dick: Dus dat was even gillen, schreeuwen, brullen. Oponthoud, maar dan zijn we gewoon weer verder gegaan.
WIDM 8: verfbommen Joris: Wat voor dag is het vandaag als het een dag voor eergisteren een week na Prinsjesdag was?
Joris: Zaterdag. C.
Joris: Geen enkele twijfel. Ik kan het gewoon af eh tetsen. Het gaat niet af.
Hij wacht evenJoris: Hasta la victoria siempre!
Joris drukt de hendel naar beneden, de verfbom ontploft in zijn gezicht, Joris duikt ineenJoris: Kut!
stilteHij spuugt wat druppels verf Joris: Hoe kan dat nou..?
Joris spuugt nogmaals wat verf en bekijkt schouderophalend het kaartje en de opgestelde ontstekers