Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 48892 keer)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #140 Gepost op: 8-03-2013, 01:24:01 »
Ik wil niet rot doen  :-[ maar een groot aantal van de vragen die hier na afloop van aflevering 10 genoemd zijn, zijn of in de Moltalk beantwoord, of staan op de site..
« Laatst bewerkt op: 8-03-2013, 01:49:11 door Whiskers »

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #141 Gepost op: 8-03-2013, 01:44:39 »
Paulien: snapte je het systeem met de letterbakken echt niet?

Zarayda: waarom hebben jullie beide kokertjes opengemaakt?

Kees: waarom kreeg je niet te horen hoeveel kokertjes er in de winkel lagen en waar ze lagen?

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 8-03-2013, 01:49:17 »
Aan productie: Welke theorie van een molloot vonden jullie het meest verrassend/lachwekkend, omdat jullie deze niet zo bedoeld hadden? Bijv. Missende letters of ogentheorie

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #143 Gepost op: 8-03-2013, 01:52:39 »
whiskers: mocht het over mijn vragen gaan: ik heb de moltalk nog niet kunnen kijken. als ze daar in beantwoord zijn ben ik alleen maar blij.
Voor de vragenselecteerders: laat mijn reeds beantwoorde vragen alsjeblieft vanzelfsprekend uit de selectie.

ach en Whiskers: wat maakt het nou uit als sommige vragen al beantwoord zijn (blijkbaar waren het dan dus goede vragen...) beter een keer teveel genoemd dan te weinig toch?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2013, 02:18:51 door annebeth »

Offline Ruud2003

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #144 Gepost op: 8-03-2013, 02:00:54 »
Carolien: stond er iets in het molboekje van Kees waar je iets aan had?

Besproken in Moltalk: Carolien vertelde dat Kees gewoon alle standaard dingen had opgeschreven: wie zat waar aan de eettafel, wat droeg iedereen etc. Ze had er dus niets aan.

Citaat
Kees: heb je je molboekje geloofwaardig bijgehouden omdat je wist dat de kans bestond dat een kandidaat jouw boekje zou bemachtigen tijdens de bibliotheek opdracht? heb je er een verborgen aanwijzing naar jezelf ingezet?

Besproken in Moltalk: Kees vertelde dat hij bij de voorbereidingen de tip had gekregen om ook daadwerkelijk te schrijven, om niet verdacht te worden. Maar dan zaten ze weer eens uren in dat busje en dan wilde hij liever wat slapen, maar omdat hij iedereen om zich heen als een gek zag schrijven, moest hij ook wel gaan schrijven.

Citaat
Daniel: heb je echt de pot in de bus gevonden toen Tania penningmeester was? (Kees, waarom heb je er geen geld uitgehaald? )

Besproken in Moltalk: Daniel had echt de pot gevonden. Hij stootte Kees aan, die toevallig naast hem zat. Kees zei dat hij ook als kandidaat zo had gehandeld: de pot even achterhouden en Tania lekker laten zweten. Hij was er echt pissig over: hoe kan je nou de pot, waar ze allemaal hard voor hadden gewerkt, zo maar kwijt raken?
Ja, hij heeft er geld uitgehaald, door Spencer biljetten uit de pot aan Carolien en Paulien te laten overhandigen bij foute antwoorden. Zelf kreeg hij ook geld uit de pot, zodat er uiteindelijk maar 2x 250,- is verdiend en geen 9x 250,-.
Goede jacht!

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #145 Gepost op: 8-03-2013, 02:32:46 »
thanks!  met dat laatste bedoelde ik eigenlijk iets anders: Kees, waarom heb je er op dat moment geen geld uitgehaald? (toen hij samen met Daniël de pot in handen had).

maar eigenlijk denk ik dat ik het antwoord wel weet. Als Daniël het totaalbedrag al gecontroleerd had was het risico voor Kees te groot.

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 8-03-2013, 02:37:33 »
thanks!
Met dat laatste bedoelde ik overigena: Kees: waarom heb je er op dat moment (toen Daniël en hij de pot in handen hadden) geen geld uitgehaald?

ik denk overigens dat dat de verdenking te veel op hem zou leggen...

Inderdaad, als hij er toen al geld uitgehaald had, was hij meteen door de mand gevallen.
Want stel dat Tania had gevraagd: "Hebben jullie echt al het geld gevonden?" Dan hadden ze moeten tellen waar de hele groep om heen stond. Als er dan geld was verdwenen, moest dat wel gebeurd zijn door Daniel of door Kees.
Of stel dat iemand anders penningmeester was geworden. Die had (al was het maar om zijn eerlijkheid te tonen) eerst al het geld geteld waar hij/zij vanaf dat moment verantwoordelijk voor was. Als er dan geld zou ontbreken, waren direct de schuldigen bekend.

Sommige forummers zien graag dat de mol continu geld uit de pot steelt. Dat kan je alleen doen als je zeker weet dat je niet wordt ontdekt.
Een mol die vanaf aflevering 5 door de hele groep ontmaskerd is omdat hij een paar honderd euro heeft gestolen, is een hele slechte mol...    :(
Goede jacht!

Offline Foaly

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 8-03-2013, 09:30:34 »
Aan de productie: Wat was de oorspronkelijke bedoeling van de Big Five-opdracht, voordat Janine onverwacht het spel moest verlaten (want de verwarrende executie en terugkeer van Tim lijkt me niet oorspronkelijk gepland, heb ik begrepen)  ???

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 8-03-2013, 10:33:30 »
Kees: Hoe vond je het om recht in Zarayda's gezicht te zeggen: 'Ik ben niet de mol'?

Zarayda: Heb je inmiddels je vertrouwen in mensen weer een beetje herwonnen?

Kees: Hoe zat het nu met het spel in het veld, met de helikopter? Wist je al dat jij en Carolien beiden afgeschoten waren, toen je Carolien het laatste stukje gaf? Of was Carolien toen nog niet afgeschoten en nam je daar een risico?
Tell me what your telescope says

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 8-03-2013, 12:06:14 »
Kees: Hoe zat het nu met het spel in het veld, met de helikopter? Wist je al dat jij en Carolien beiden afgeschoten waren, toen je Carolien het laatste stukje gaf? Of was Carolien toen nog niet afgeschoten en nam je daar een risico?

Bovengenoemde van "vveerraak" en ook aan Kees:

Was je bij de theateropdracht met het gedicht op de een of andere manier op de hoogte gebracht van het aantal gemaakte fouten voordat je, via Tim, voor die zekere € 500,- optie koos?

Aan Carolien:
Heb je in de periode vlak voor je deelname aan Wie is de Mol je wenkbrauwen laten inspuiten met botox?
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 8-03-2013, 13:13:26 »
Aan Kees:

Als je al, zoals je zelf zei, zo'n moeite had met het spelen van die akkoorden, hoe heb je het dan voor elkaar gekregen om die liedjes bij de aankomst van de kandidaten te spelen?

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 8-03-2013, 14:06:58 »
Aan Kees:

Als je al, zoals je zelf zei, zo'n moeite had met het spelen van die akkoorden, hoe heb je het dan voor elkaar gekregen om die liedjes bij de aankomst van de kandidaten te spelen?

En aanvullend daarop: waarom was er een ander akkoord te horen bij de antwoorden van Daniel? Deed je dat per ongeluk of was het een hint?

Aan Carolien:
Heb je in de periode vlak voor je deelname aan Wie is de Mol je wenkbrauwen laten inspuiten met botox?

Sorry hoor, maar je kunt het toch niet maken om dit te vragen.

Offline Bubbeltje

• Forumlid
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
« Reactie #152 Gepost op: 8-03-2013, 14:11:25 »
Aan Carolien:

Serieus? :-X ::niet-ok::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #153 Gepost op: 8-03-2013, 14:27:29 »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #154 Gepost op: 8-03-2013, 16:12:30 »
Hij bedoelde dat waarschijnlijk als grapje, omdat Carolien volgens hem de mol moest zijn. Ze toonde volgens zijn methode immers geen echte verbazing. ;)

(zoiets was het, ik snap er verder helemaal niks van :P)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 8-03-2013, 16:19:34 »

Aan Carolien:

Whut???? Wat is dat nou weer voor vraag?  ??? :-X
+ ze is pas 29 he..

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 8-03-2013, 16:20:47 »
Hij bedoelde dat waarschijnlijk als grapje, omdat Carolien volgens hem de mol moest zijn. Ze toonde volgens zijn methode immers geen echte verbazing. ;)

(zoiets was het, ik snap er verder helemaal niks van :P)

Owh, dat zou kunnen ja!  ::ok:: Hij was van de lichaamstaal enzo inderdaad *zucht opgelucht*

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #157 Gepost op: 8-03-2013, 16:31:03 »
haha in het kader van de "lightman" theorie vind ik het een goede vraag.
Maar aangezien Carolien die theorie niet kent lijkt het me niet een voor de hand liggende vraag.
Ben benieuwd of ze hem gaan stellen ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #158 Gepost op: 8-03-2013, 16:38:16 »
Grappig bedoeld of niet, vind het toch niet zo nice om aan een vrouw te gaan vragen of ze botox heeft gebruikt. Tenzij ze er zelf al eens over gegrapt heeft.
No Milk today???

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #159 Gepost op: 8-03-2013, 17:16:12 »
Kees: waarom heb je bij de drive in opdracht niet gewoon de auto met geld weggestuurd?

(Een vriendin van mij, Kimberly Wagemans, vroeg mij de vraag te stellen...)
« Laatst bewerkt op: 9-03-2013, 17:05:38 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!