Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 48889 keer)

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Vragenvuur
« Reactie #160 Gepost op: 8-03-2013, 17:29:37 »
Welke Roemeen kijkt er op mijn twitter? ???
Heeft Art echt mijn filmpje niet gezien? Hoe was het dat het verkeerde land bekend werd?

*Ik probeer Roemenië aan de orde te krijgen ::fluit::  ::trots::
...óf niet!

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #161 Gepost op: 8-03-2013, 17:58:21 »
Kees: waarom heb je bij de drive in opdracht niet gewoon de auto met geld weggestuurd?
Goeie :)

*Ik probeer Roemenië aan de orde te krijgen ::fluit::  ::trots::
Heb je al gedaan, in Arts chat.

Leg je er nou maar eens gewoon bij neer dat het anno 2012 mogelijk is dat iemand uit een raar land waar je nog nooit van gehoord hebt ineens op een Nederlandstalige twitterpagina kan komen. Dat is toch geen wereldvreemd idee? ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #162 Gepost op: 8-03-2013, 19:34:17 »
Aan Zarayda: Had je al voor de ontwikkelopdracht aan de productie opgebiecht dat Tania en jij de kokers opengemaakt hadden?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #163 Gepost op: 8-03-2013, 22:11:24 »
Excuses als het al gevraagd is, ik heb niet het hele topic goed doorgelezen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom Paulien aan de Mol vroeg of hij van meloen houdt. Is Kees gek op meloen of was het gewoon een grappig bedoelde vraag?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #164 Gepost op: 8-03-2013, 22:17:55 »
Kees, zat er nog een verborgen hint in de Valentijnskaart uit de MolTalk van Valentijnsdag?
Art, Wat bedoelde je uiteindelijk op het einde bij de big-five-kooi-opdracht uit aflevering 4 met: ' Er kon veel geld verdient worden, maar blijkbaar hebben jullie onderweg iets gemist '?
Carolien, wist je bij de opdracht waarbij de vrijstelling van Daniel af gepakt kon worden, dat je afgeschoten was? Of was dit één grote verrassing?
Paulien, heb je bewust het shirt met 'The Moth' gekocht om kandidaten en fans te misleiden?

Over de drive-in:
Wie heeft de teksten die afgespeeld zijn bij de drive-in ingesproken? Als dit echt Kees was, wanneer heeft hij dit opgenomen? Waarom hebben we hier niets meer over terug gezien in de ontknoping of op de website?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2013, 22:21:14 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #165 Gepost op: 8-03-2013, 22:22:45 »
Productie/Mol/kandidaten-vraag:
Hoe zat het precies met de portofoons in het oude postkantoor (aflevering 8 )? Zijn die later toegevoegd of was het een mollenactie?

Dit was dus geen mollenactie, dus deze vraag blijft staan!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 8-03-2013, 22:50:31 »
Wat was nou het echte verhaal achter de ladder in de foto-ontwikkelopdracht? Tijdens de moltalk werd daar namelijk een beetje vaag over gedaan.

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 8-03-2013, 23:08:27 »
Sorry hoor, maar je kunt het toch niet maken om dit te vragen.

haha in het kader van de "lightman" theorie vind ik het een goede vraag.
Maar aangezien Carolien die theorie niet kent lijkt het me niet een voor de hand liggende vraag.
Ben benieuwd of ze hem gaan stellen ;D

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat die vraag hier zoveel zou losmaken. Door een aantal ben ik ook verkeerd begrepen, vrees ik.

Met een lichte knipoog, maar vanuit het perspectief van mijn manier van molspeuren heb ik inderdaad een reden om hier nieuwsgierig naar te zijn. Van botox is bekend dat het een verlammend effect heeft op (gezichts)spieren. Carolien is de enige kandidaat waar ik nooit een overtuigend aantoonbare verbazing of verrassing aan heb kunnen ontdekken, vandaar.

Ik begrijp dat het een ietwat vreemde en ook wel enigzins brutale vraag is en daarom het vragenvuur wel niet zal halen. Eén op één met Carolien zou ik dit echter zeker op een iets subtielere manier ter sprake brengen. Met uitleg verwacht ik persoonlijk ook niet dat zij hierdoor beledigd zou zijn.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #168 Gepost op: 8-03-2013, 23:29:28 »
vanuit het perspectief van mijn manier van molspeuren heb ik inderdaad een reden om hier nieuwsgierig naar te zijn. Van botox is bekend dat het een verlammend effect heeft op (gezichts)spieren. Carolien is de enige kandidaat waar ik nooit een overtuigend aantoonbare verbazing of verrassing aan heb kunnen ontdekken, vandaar.

Ik begrijp dat het een ietwat vreemde en ook wel enigzins brutale vraag is en daarom het vragenvuur wel niet zal halen. Eén op één met Carolien zou ik dit echter zeker op een iets subtielere manier ter sprake brengen. Met uitleg verwacht ik persoonlijk ook niet dat zij hierdoor beledigd zou zijn.
Waarom heb je die uitleg dan niet meteen in je vraag gezet? :P

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 9-03-2013, 14:02:34 »
Kees: had je als voorbereiding naast het kunnen schrijven van een foutloos dictee ook geleerd hoe je een orgelstuk goed speelt?

Want wie als orgelspeler wist zo mooi die intermezzo's naar voren te brengen?  ::vergroot:: N.a.v. de terugblik krijg ik de indruk dat Kees er alleen zat om de akkoorden te hanteren (met afgeplakte toetsen  ::rofl::), maar dan ben ik dus benieuwd wie die korte deuntjes op het orgel speelde waar de ondertiteling (spannende muziek) van maakte :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 9-03-2013, 14:56:43 »
Lightman, de onduidelijkheid is zo verholpen en dan is er idd niks mis met deze vraag :

Aan Carolien omdat jij de enige kandidaat bent waar ik nooit een overtuigend aantoonbare verbazing of verrassing aan heb kunnen ontdekken :

Heb je in de periode vlak voor je deelname aan Wie is de Mol je wenkbrauwen laten inspuiten met botox?

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 9-03-2013, 15:03:49 »
Paulien: In welke mate heeft je (voormalig) studie Psychologie je nog geholpen bij de ontmaskering van de Mol denk je - of zit observeren sws in je, van nature?

Kees: Ben je zelf met het 'enkel enkel, dubbel dubbel' idee gekomen? Of is het aangeleverd cq gesuggereerd door de productie ivm het feit dat het bedoeld was als hint?

Kees: We zien extra beelden waarin je een heel gesprek voert met Daniël (je slapie op dat moment) over het verlies van de pot van Tania. In hoeverre was je bewust bezig met een lobby om zélf die pot in handen te krijgen aangezien je vrij fel was over dat het vooral uit handen van Tania moest komen (die jou sws niet verdacht dus waarschijnlijk jouw envelop niet zou pakken op de berg?)

Tim: Heb je (in retrospect) spijt dat je bij je herkansing niet even heel hard bent gaan nadenken wat er vorige keer fout gegaan is in plaats van in eenzelfde tunnelvisie te belanden (als ik je goed begrepen heb)? Of stond bij jou opgaan in het spel zo centraal?

Carolien en Paulien: Waarom was jullie verbond zo succesvol (behalve dat de anderen in verbond waren met de Mol, uiteraard  ;) ) Waar letten jullie specifiek op, waarin vulden jullie elkaar aan?

Art: Wat vond je de leukste of grappigste ontwikkeling van de serie tussen kandidaten en/of Mol? Wat heeft je het meest verwonderd?

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 9-03-2013, 15:22:30 »
Aan Carolien; ik heb begrepen dat het in de einduitslag maar 1 antwoord scheelde tussen jou en Paulien, wat was die vraag en wat heb jij daarop geantwoord?

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 9-03-2013, 16:33:21 »
Aan Kees: Heb je nou bewust de weerspiegeling van jezelf in de televisie gefotografeerd tijdens de zulu-opdracht?

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 9-03-2013, 16:34:23 »
Want wie als orgelspeler wist zo mooi die intermezzo's naar voren te brengen?  maar dan ben ik dus benieuwd wie die korte deuntjes op het orgel speelde waar de ondertiteling (spannende muziek) van maakte :P

Volgens mij waren dat stukjes uit de film The Devil's Advocate.

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #175 Gepost op: 9-03-2013, 17:11:51 »
Het is vast al op eerdere pagina's neergezet, maar toch..

Ben benieuwd of de productie de molloten toch hadden onderschat door de priesterhint in de eerste aflevering te stoppen. Hebben ze erover getwijfeld? Dachten ze dat het niet snel ontdekt zou worden? Wat vonden ze toen het al zo snel ontdekt was? Hadden ze het achteraf wellicht toch anders willen inzetten? Of vonden ze op dat moment de ambigue c genoeg? (hoewel het voor mij meteen duidelijk case was overigens). Dus meer info over het waarom van de priesterhint graag!
No Milk today???

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #176 Gepost op: 9-03-2013, 18:48:45 »
Joep: Wat voor "onomstotelijke bewijzen" (dagboek) dacht je tegen Janine als Mol te hebben? En wie dacht je dat de Mol was direct nadat je er uit lag?

Janine: Ging je Paulien verdenken toen zij bij de minedump (het spel met de jagers op quads in het veld) niet zichtbaar was op de tablet?

Janine: Wat bleek de beste tip te zijn die je van Arjen Lubach meekreeg?

Tim: Wat heb je nou precies uitgespookt op die boot met Tania? Was je expres aan het mollen of niet?

Tim: Heb je die nachtclub "zozar" nou al gevonden?

Carolien, Paulien, Zarayda: Droom je/ dromen jullie nog wel eens over boze olifanten die op het punt staan je auto te bestormen?

Zarayda: Ben je door het kampvuurspel niet even gaan twijfelen over de betrouwbaarheid van Kees? (Tijdens het spel wist Paulien je ervan te overtuigen dat Kees daar een slim spel speelde: hij zou in dat spel de Mol zijn. Je riep nog "Kees, je bent het gewoon" en leek Kees even met een heel andere blik te bekijken.)
« Laatst bewerkt op: 9-03-2013, 19:53:13 door Heinz »

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #177 Gepost op: 9-03-2013, 19:22:35 »
En wie dacht je dat de Mol was direct nadat je er uit lag?
Deze vraag is natuurlijk voor alle aanwezige kandidaten leuk om te stellen :)

Edit: behalve de finalisten ::rofl::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #178 Gepost op: 9-03-2013, 19:27:19 »
Deze vraag is natuurlijk voor alle aanwezige kandidaten leuk om te stellen :)

Klopt, maar volgens mij was het Joep die zei dat ie na zijn rood scherm meteen wist wie dan wel de Mol was. (Ik kan me vergissen hoor. Ik luister de Roodshowgesprekken er nog even op na.) Vandaar dat ik de vraag bij Joep heb gezet.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 9-03-2013, 19:47:23 »
Voor het geval de vragen nog niet gesteld zijn (voor de zekerheid dus):

1. Hoe zit dat met het "extra geld" dat de kandidaten volgens Art gemist/niet opgemerkt hebben bij de Big 5 opdracht? Tijdens de chat met Art op widm.com wou hij het namelijk nog niet zeggen:

[20:12] <+Jelsir> Art kun je iets meer vertellen over jouw uitspraak aan het einde van de big-five-kooi-opdracht uit aflevering 4: ' Er kon veel geld verdient worden, maar blijkbaar hebben jullie onderweg iets gemist ' Op welke manier kon er geld verdiend worden? Of draait je uitspraak om de kokers van Tim?
[20:13] <+Aaaaart> Die uitspraak ging inderdaad onder andere over de kokers van Tim.
[20:13] <+Jelsir> Hmm oke, maar waarom mocht Tim de kokers dan houden?
[20:13] <+Aaaaart> De kandidaten waren zo druk met elkaar bevrijden, dat ze geen oog leken te hebben voor de optie dat er geld verdiend had kunnen worden met deze opdracht.
[20:13] <+Aaaaart> En dat leidde ertoe dat ze niet goed hebben opgelet en rondgekeken.

[20:13] <+Jelsir> Maar feitelijk gezien hebben ze het ook verdiend, omdat Tim de kokers mocht houden.
[20:14] <+Aaaaart> Als ze dat wel hadden gedaan, hadden ze kunnen zien dat er nog meer geld te verdienen was bij deze opdracht.

2.Hoe zit het met de ontbrekende letters in de leader en de opdrachten? Waren dat slordigheden, was het een nephint? Iets anders?