Het zou ook nog een ex aequo hebben kunnen zijn waarbij de tijd bepaalde wie bleef.
Maar ik verwacht dat als dat het geval was geweest Art er wel iets over had gezegd. Dat komt namelijk niet vaak voor en maakt de executie alleen maar spannender.
Vermoedelijk is er dus iig één onderscheidende vraag geweest los van 'wie is de Mol' die zowel Ewout als Zarayda fout hebben beantwoord. Natuurlijk zou het ook kunnen betekenen dat Zarayda de mol is, maar ik denk dat Mollen in het verleden juist in de beginfase een beetje onduidelijk zijn over hun verdenkingen. Als ze meteen hard roepen: die of die is het, en die vliegt eruit, valt het de kijker op (zie Karin en haar ex-mollen
). De Mol moet het verhaal ook een beetje plausibel inkleden en liefst niet op iemand gokken die er meteen uitvliegt. Dus halverwege als ook duidelijk wordt wie hen verdenkt, is het niet zo vreemd om ineens die mensen te gaan 'verdenken' en daar iets definitiever over te worden.
Dus hard bewijs, nee, maar ik zou op basis van mollengedrag bij verdenkingen ed geneigd zijn te denken dat dit eerder een indicatie is dat Zarayda het niet is, door hoe resoluut ze erover was. Maar goed wellicht is dit gewoon haar tactiek en manier dus..wel met een schepje zout vooralsnog.