AFLEVERING 2:
Opdracht 1: laseropdracht
- Joep mag geld inzetten voor deze opdracht, 100 is minimum, 3000 is maximum. Wat leuk voor Joep.
- Tania en Zarayda gaan als eerste de poortjes openen voor de laser, ze gaan beide af bij de eerste doorgang omdat ze slechts één spiegel gebruiken, terwijl de rest er twee vast houdt.
- Paulien en Kees zijn het tweede koppel. Paulien gaat af bij de eerste doorgang en Kees bij de tweede.
- Daniel en Janine zijn het derde koppel. Janine gaat af bij de eerste doorgang en Daniel bij de tweede.
- Het volgende koppel is Joep en Tim. Joep gaat af bij de eerste doorgang en Tim na het openen van het tweede poortje voor de laser.
- Carolien gaat als laatste en haalt de kluis.
Joep zet slechts 1000 euro in, dat is een hele veilige keuze. Vind ik absoluut geen verdenking waardig, wat ook niet zo gek is, want hij blijkt er deze aflevering uit te vliegen.
Zarayda loopt ontzettend tijd te rekken door alles in detail door te geven aan de groep via de portofoon.
Kees en Carolien hebben jokers gepakt. Echter weet niemand dit. Behalve ik dan. Oké en de andere kijkers, whatever.
Janine neemt erg de tijd om aan de overkant te komen met haar spiegeltjes waardoor ze uiteraard af gaat.
+ €1000,-
Opdacht 2: gedicht
- Paulien, Joep en Carolien, drie schrijvers, moeten het gedicht kloppend maken met de aantekeningen van anderen.
- De andere kandidaten moeten kiezen hoeveel fouten er worden gemaakt. Dit blijft lang hangen in de middenmoot, op aanraden van Tania. Tot Janine ineens roept dat ze voor het meest aantal fouten moeten gaan en het minst aan geld. Tim gaat hier heel snel in mee.
Tim ging wel heel makkelijk mee met Janine haar molactie om voor 500 euro te gaan in plaats van 1000 euro. Het ligt er wel erg dik op dat hij dan de mol is en dat geloof ik niet.
In het laatste gedeelte van het gedicht werden er plotseling een hoop fouten gemaakt.
+ €500,-
Opdracht 3: Achtervolging door Quads
- Daniel heeft geld binnen gebracht.
- Tim heeft geld binnen gebracht.
- Kees heeft geld binnen gebracht.
- Joep heeft geld binnen gebracht.
- Paulien en Zarayda werden afgeschoten zonder geld.
Joep geeft rare en/of verkeerde instructies door de portofoon.
Joep weet dat er niet op hem geschoten wordt als hij zich verschuilt zich tussen de bomen en vertelt dus niet even aan zijn teamgenoten, maar goed hier heb je geen fuck aan omdat hij er toch uit zal vliegen.
Paulien is de enige die zigzaggend rent, wat zo’n beetje de beste methode is om schoten te ontwijken.
Carolien begeleidt de mensen heel goed met haar portofoon, maar bij Kees gaat het dan weer heel warrig.
Tania is echt de meest waardeloze afleider ooit.
Er is geld verdwenen dat opgebracht is.
+ €1750,-
Helaas krijgt Joep een rood scherm. Ik mis Joep nu al.
Mijn mollen:
1: Daniel, ik verdenk hem ervan het geld op miraculeuze wijze te laten verdwijnen bij de derde opdracht. Hij had zijn enveloppen open gemaakt en schreeuwde ook al dat hij 650 euro had opgehaald in plaats van 750 euro. Maar goed, het geld lag voor het oprapen in de safe gedeelte, dus in principe kan iedereen het gedaan hebben. Bovendien liet hij zich wel heel makkelijk af gaan bij de laser opdracht.
2: Zarayda. Zij doet af en toe ook wel vreemd en heeft tot nu toe bij nog geen enkele opdracht geld binnen gebracht.
3: Kees. Gewoon, omdat het Kees is.