Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
141 (46.2%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 224

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 192236 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #260 Gepost op: 11-01-2013, 23:08:09 »
Wat jij zegt over het weglaten, MM, dat gebeurt wel regelmatig.

In heel veel opdrachten zie je niet het volledige verloop, zoals je weet. Als je bijvoorbeeld een spring-opdracht hebt, of schiet-opdracht, of wat dan ook, en er zijn nog 8 kandidaten, dan laten ze niet de verrichtingen van alle kandidaten zien. Dit om de vaart van de aflevering erin te houden, maar ook om ons in het ongewisse te laten.

Er zijn zoals gezegd, talloze opdrachten geweest waarin dit gebeurde, waarbij je dus niet van alle kandidaten hebt gezien wat ze gezegd of gedaan hebben.

Ik zal de priester virtueel nog eens aan de tand voelen om te zien wat er nou precies van die preek is uitgezonden. De volgorde geloof ik wel, het is de molloot eigen om te gaan puzzelen. Nou, daar krijgen we dus alle gelegenheid voor. Niets mis mee, toch?

Offline TheBakerS

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 11-01-2013, 23:12:15 »
Jr. Kan ook niet bepalen wanneer kandidaten binnenkomen...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 11-01-2013, 23:30:36 »

ik moet aflevering 2 echter nog terug zien en probeer objectief te blijven kijken

Nou Moedermol, het was mij gelukt tot de uitzending deze hint te ontlopen, en tijdens de uitzending ging ik Kees al meer en meer verdenken...kom ik daarna deze hint tegen...tja... ::)
Maar we moeten objectief blijven kijken, zeker weten!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #263 Gepost op: 11-01-2013, 23:51:14 »
Omdat in dit topic over de Eerste letter-hint wordt gesproken zonder spoilers, geeft het niet dat er namen worden genoemd.

Ik kan maar 1 ding zeggen, ik heb de priester-hint nog eens bekeken. En ik neig nu toch sterk naar Kees.

Dat komt omdat bij alle andere kandidaten een beginwoord is gebruikt dat niet als de voornaam van die betreffende kandidaat klonk, en alleen bij Kees dus wel.

Niks Paulien of Carolien, maar Kees. En het doet er niet toe of die zin halverwege begint of netjes (zoals bij de andere kandidaten) aan het begin: in beeld begint die zin bij Case.......

Verder: Natuurlijk kan de produktie niet weten in welke volgorde de kandidaten binnen komen. Maar dat maakt ook helemaal niet uit. De zin zou sowieso gehusseld moeten worden. De enige zin waarbij het van belang is dat die bij de juiste persoon wordt uitgesproken, dat is Case in Pond, of wat de geestelijke ook zegt.  Het anagram wordt hoe dan ook, TOCH wel gevonden.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #264 Gepost op: 11-01-2013, 23:55:03 »
Ik geloof eigenlijk wel dat van tevoren is bedacht welk stukje bij welke kandidaat hoort. Dat bijvoorbeeld "Music is a way of life" bij Tania wordt uitgesproken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #265 Gepost op: 12-01-2013, 00:03:08 »
OK, wil ik graag in meegaan, maar het blijft een feit dat je moet husselen om de zin eruit te krijgen. Dan zou je kunnen zeggen dat Elephant....en Janine bij elkaar gezocht zijn vanwege ''Vroege Vogels, het natuurprogramma''.

Prima redenering. Ik zou het nog tig keer moeten horen om erachter te komen, waarom Humanity dan bij Joep hoort, en South Africa bij Carolien.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #266 Gepost op: 12-01-2013, 00:28:19 »
Nog een hintje naar Kees als mol:

In de eerste vrijgegeven beelden beginnen de teksten van de priester met TMOLE. De andere teksten zitten niet in het filmpje. Dat alleen al is geen toeval. Staat de T hier wellicht voor Tol?

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 12-01-2013, 00:35:15 »
Dit past echt precies in het plaatje van de mol. Die mag zeker niet verdacht worden in de eerste paar afleveringen.

En waarom dan zo'n DIJK van een hint in de eerste aflevering???? Onbegrijpelijk dat de productie voor een hint kiest waar je absoluut niet omheenkan, en dat al in afl.1. Milouska had ookal zoiets  in haar boekje geschreven, dus de productie wéét dat wij bedacht zijn op dit soort hints (beginletter nemen van elke zin).  :\'(

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 12-01-2013, 00:41:51 »
Ja, maar de enige waar we echt zeker van zijn is de laseropdracht (waarbij hij trouwens niet echt voor het geld heeft gezorgd)
De andere twee opdrachten zijn niet helemaal zeker/duidelijk. 1. Dropping: Hij gooit de enveloppen wel in de doos (dat zie je) maar wie zegt dat hij ze niet geopend heeft, dat zie je namelijk niet. We weten ook niet zeker hoeveel enveloppen Carolien en Joep erin hebben gegooid dus kan het zijn dat ze alle 5 geopend waren. 2. Vlaggen: Ook hier is het niet zeker of hij wel een envelop met geld heeft meegebracht. Hij was alleen dus kon makkelijk geld weggooien en Joep gaf aan (als je Daniël moet geloven) dat er één envelop zonder geld was.
Dus of hij al dan niet aan het mollen is, valt nog moeilijk te zeggen. Nog even afwachten of er wat verduidelijking komt.
Dat ter zijde heb ik ook niet echt een molgevoel bij hem, maar ja dat zegt natuurlijk nog niets en de aanwijzingen geven iets anders aan  ;)

Ik vermoed dat Kees die laseropdracht expres goed heeft gedaan "Ik heb het in ieder geval goed gedaan" (quote van Kees). Het tweede deel van zijn plan, dat de opdracht wel zou mislukken, is dan helaas voor hem niet gelukt, maar de kans was wel groot dat t zou mislukken.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 01:36:34 door Mollenmania »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #269 Gepost op: 12-01-2013, 01:30:30 »
Ik geloof in de hint maar geloof niet perse in Kees

Waarom niet Carolien... Ik hoorde ook ergens dat de Afrikaan die haar naar de kerk bracht al in de kerk zat op t moment dat zij binnenkwam.

Maargoed dat is weer een heel ander verhaal
You'll never walk alone

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #270 Gepost op: 12-01-2013, 01:42:45 »
Ik geloof in de hint maar geloof niet perse in Kees

Waarom niet Carolien... Ik hoorde ook ergens dat de Afrikaan die haar naar de kerk bracht al in de kerk zat op t moment dat zij binnenkwam.

Maargoed dat is weer een heel ander verhaal
Om het WIDM sprookje even te verpesten... Ik heb sterk het vermoeden dat alle stukjes in de kerk achter elkaar zijn opgenomen toen alle kandidaten weer bij de kerk waren (en niet allemaal tegelijk van start zijn gegaan.)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #271 Gepost op: 12-01-2013, 02:20:09 »
Wat Rat zegt. En dan deed Carolien de speurtocht 's ochtends en die mevrouw hielp haar. En omdat het geen echte dienst was, maar een speciale widm dienst, moesten ze figu's hebben, dus hebben ze die vrouw gevraagd. En dan was de opname van de widm dienst later in de middag.
The British are not impressed.

Offline jumper

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #272 Gepost op: 12-01-2013, 03:13:33 »
ik neig nu toch sterk naar Kees.
Dat komt omdat bij alle andere kandidaten een beginwoord is gebruikt dat niet als de voornaam van die betreffende kandidaat klonk.

In beide afleveringen zie je opvallend vaak (shots van) ogen. Waarom? Misschien een aanwijzing dat je deze keer niet zozeer moet luisteren, maar vooral moet kijken? Die naam ("klinkt als") zou dan niet hoeven te kloppen. Zelfs de hele "eerste-letter" aanwijzing zou dan fake kunnen zijn: niet luisteren naar wat er -o.a. door de priester- wordt gezegd, maar alleen kijken naar de beelden. Grap van de productie om alle molloten op het verkeerde spoor te zetten?
(Ik verzin ook maar iets om niet te hoeven geloven dat we er nu al uit zijn  :()
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 03:24:07 door jumper »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #273 Gepost op: 12-01-2013, 12:14:05 »
Dat bedoelde ik eerder met ''fascinerend''. Het is niet te geloven hoe creatief iedereen hier probeert te zijn om de zinnen die de priester uitspreekt op een andere manier uit te leggen dan ''.... is the mole''

Het voelt een beetje als het eerste jaar dat je je geloof in Sinterklaas definitief bent kwijtgeraakt, maar je mag daar nog geen uiting aan geven omdat je nog een jonger broertje of zusje hebt, dat daar wel nog in gelooft.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #274 Gepost op: 12-01-2013, 12:40:23 »
Ik moet zeggen dat ik het seizoen een stuk minder leuk vind (nu al), omdat deze hint ontdekt is..  :( Het is een mooie hint, maar zo vroeg in het spel moest hij gewoon niet gevonden worden.

Ik vind het ook jammer dat alles nu naar Kees wordt verwezen, terwijl we misschien niet zien dat het juist een andere kandidaat is die het uitvoert.

Als het een dwaalspoor blijkt te zijn, dan zou ik het fantastisch vinden, dat Kees de winnaar is terwijl we er van overtuigd zijn dat Kees de Mol is, en dat iemand anders gewoon opeens de Mol blijkt te zijn. Dat zou wel fantastisch zijn, dus ik blijf hoop hebben. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #275 Gepost op: 12-01-2013, 12:55:26 »
Hee jongens!!
Misschien zegt de priester wel 'I C THE MOLES' (i see the moles) en zijn er dit jaar geoon 2 mollen in het spel!

...ik baal.
...óf niet!

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #276 Gepost op: 12-01-2013, 13:01:28 »
Hee jongens!!
Misschien zegt de priester wel 'I C THE MOLES' (i see the moles) en zijn er dit jaar geoon 2 mollen in het spel!

...ik baal.

Jaaa, dat is hem jongens!  ::jaja::  ::rofl::

Ach, ik heb hoop dat dit gewoon compleet toeval is. Of een dwaalspoor.
Nogmaals, ik vind hem heel mooi gevonden en heb respect voor de ontdekker(s), maar leuk vind ik het niet. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline De Bolle

• Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 12-01-2013, 14:00:30 »
Haha fantastisch, elk jaar wringt een ieder zich in de vreemdste bochten om een hint te vinden, en nu dit jaar lijkt het alsof er een megahint is gevonden en nu baalt iedereen daarvan. Ik kan me hier enorm om vermaken.  ::rofl::
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #278 Gepost op: 12-01-2013, 14:15:28 »
Haha fantastisch, elk jaar wringt een ieder zich in de vreemdste bochten om een hint te vinden, en nu dit jaar lijkt het alsof er een megahint is gevonden en nu baalt iedereen daarvan. Ik kan me hier enorm om vermaken.  ::rofl::

Maar bij de meeste hints heb je geen zekerheid dat het een hint is tot de finale. Dat is nu een ander geval en daar balen we (ik in ieder geval) van, want nu kan niets anders zo zijn dan dat het gewoon waar is.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 12-01-2013, 14:18:56 »
Tja mixed feelings zoals iedereen hier al zo'n beetje zegt.
Het klopt te goed om weggezet te worden als toeval, lijkt me.

Ik ben gewoon geen fan van dit soort hints die alles weggeven, hoe mooi ze misschien ook in elkaar zitten. Ik vond het in S7 al jammer, hoewel die hint pas later ontdekt werd, maar zo vroeg in de serie geeft het echt een dubbel gevoel.

Nu stond Kees sws bij mijn drie overgebleven verdachten op dit moment, maar het plezier zit hem toch in het zelf ontdekken, niet via één hint.  :-\\

@De Bolle : voor de meeste mensen hier zit het plezier toch vooral in de jacht en de ontmaskering.
Het voelt dus alsof je de spanning van het openen van het cadeautje weggenomen wordt omdat iemand al roept wat het is voor je de verpakking weg hebt gehaald. Dat is gewoon onnodig en jammer.

Zelfs als het een dwaalspoor blijkt te zijn - het lijkt te kloppend om toeval te zijn iig - dan is dat evenmin leuk in mijn ogen, want dan voel je je in de zeik genomen (pardonnez le mot). Dus.. mja.

Je zit bovendien met het dilemma of je het aan mensen vertelt ja of nee. Ik deel normaliter de grotere hints op de internationale fora - maar ik wil hun plezier ook niet vergallen om dezelfde reden.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 14:21:57 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)