Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
141 (46.2%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 224

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 192392 keer)

Offline RoyL

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #220 Gepost op: 11-01-2013, 18:49:56 »
Nee,
Ik wil gewoon dat de Mol nog niet zo snel 'bekend' is xD

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #221 Gepost op: 11-01-2013, 18:51:13 »
Nee,
Ik wil gewoon dat de Mol nog niet zo snel 'bekend' is xD

dus omdat jij niet wilt dat de mol bekend is (wat natuurlijk niet zo is) is het geen hint?
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline RoyL

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 11-01-2013, 18:55:36 »
Ik probeer alleen de hint te ontkrachten, dat doen wij molloten toch altijd :P

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 11-01-2013, 18:57:34 »
Ik probeer alleen de hint te ontkrachten, dat doen wij molloten toch altijd :P

alleen vergezochte hints en al gebruikte hints

Offline RoyL

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 11-01-2013, 18:59:50 »
Het feit dat hier alle letters door elkaar staan en we 'er zelf maar iets van moeten maken' maakt hem voor mij ook nogal vergezocht..  ;D

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 11-01-2013, 19:01:54 »
Het feit dat hier alle letters door elkaar staan en we 'er zelf maar iets van moeten maken' maakt hem voor mij ook nogal vergezocht..  ;D

denk je dat ze (als dit een hint is) de letters op volgorde laten komen?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #226 Gepost op: 11-01-2013, 19:02:54 »
Maak er dan wat anders van, of zoek in soortgelijke scenes naar een zinnetje die je van de beginletters kan maken. Als je nog eens ergens de exacte zin "isthemole" met één extra letter kan maken, dan is deze theorie ontkracht.
The British are not impressed.

Offline RoyL

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 11-01-2013, 19:04:49 »
denk je dat ze (als dit een hint is) de letters op volgorde laten komen?

Eerlijk gezegd denk ik dat dan wel ja...
Dat hebben we toch al eerder gehad, met een Molboekje van iemand.
Daar stond van boven naar beneden Ik Ben De Mol..
En ook nog eens netjes in de juiste volgorde..

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 11-01-2013, 19:32:31 »
Ik hoop nog steeds op een twist. Dat er in een van de komende afleveringen ergens 3=16 of zo op een (kerk)muur staat, waardoor de zin niet met een C begint maar met (te lui om te tellen) een andere letter.

Of dat we pas in aflevering 10 de héle zin te horen krijgen, die dan dus tóch niet met een C/Case begint (maar dat zou flauw zijn, want dan zou de hint door ons niet te ontcijferen zijn).

Wishful thinking, waarschijnlijk.

Nou ja, in ieder geval nog drie mogelijkheden over. Waarvan ik Kees, Paulien en Carolien nou niet bepaald van mols bedrag kan betichten. "There is no mole!" (vrij naar The Matrix) :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #229 Gepost op: 11-01-2013, 19:39:02 »
Ik hoop nog steeds op een twist. Dat er in een van de komende afleveringen ergens 3=16 of zo op een (kerk)muur staat, waardoor de zin niet met een C begint maar met (te lui om te tellen) een andere letter.
16 = P. Dus gewoon alsnog Paulien :P
The British are not impressed.

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 11-01-2013, 19:40:31 »
Waarschijnlijk dus een hint die achteraf bedacht is en niet tijdens de opnames. Dat gebeurt vaker.

In de wetenschap dat er "case in point" voorkomt in het verhaaltje bij Kees, evenals vertaald "onruststoker" (een hint op zich), zou Kees zijn "ik vergeet m'n suitcase" zomaar eens aanleiding geweest kunnen zijn voor de productie om hier eens closer naar te kijken. Een mooie gelegeheid voor een vals spoor. In het geval deze megahint vooraf bedacht is met Kees als Mol, kan ik mij niet voorstellen dat je het beeld van Kees die zijn suitcase vergeet in de montage stopt. Je wil dan als redactie, lijkt me, geen weinig subtiele hint naar je montagehint. Maar goed, dat is maar zoals ik het zie.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline RoyL

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 11-01-2013, 19:43:15 »

Of dat we pas in aflevering 10 de héle zin te horen krijgen, die dan dus tóch niet met een C/Case begint (maar dat zou flauw zijn, want dan zou de hint door ons niet te ontcijferen zijn).

Wishful thinking, waarschijnlijk.

Nou ja, in ieder geval nog drie mogelijkheden over. Waarvan ik Kees, Paulien en Carolien nou niet bepaald van mols bedrag kan betichten. "There is no mole!" (vrij naar The Matrix) :)

Zoiets hoop ik ook ja.
Zou jammer zijn dat hierdoor al bleek dat het Carolien was...

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 11-01-2013, 19:45:35 »
16 = P. Dus gewoon alsnog Paulien :P

(ikvoeltinmn) Kut. Slecht voorbeeld... :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #233 Gepost op: 11-01-2013, 19:55:45 »
Allemaal leuk en aardig, dat speuren naar hints, maar jullie vergeten één ding: de beste jongen, onze Kees, vergeet te mollen! Twee dichte enveloppen ingeleverd bij de Dropping-opdracht, een aanzienlijke bijdrage aan het slagen van de Laserstralen-opdracht en een enveloppe binnengebracht bij de Minedump/Quads-opdracht. Dat noem ik nou niet bepaald mollen! En laat daar nou net het hele programma om draaien. Dus zolang Kees geld blijft binnenhalen voor de pot (waar hij het ook eenvoudig zou kunnen laten), verdenk ik voorlopig nog even een paar andere kandidaten. Mocht het scenario inderdaad uitdraaien op deze niet mollende mol (in navolging van vorig jaar, de slechts mollende mol ooit: Anne-Marie, maar dat terzijde), dan stel ik voor dat ze de naam van het programma veranderen in: Wie ziet... de Hint?, .....en dat ik niet meer kijk.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #234 Gepost op: 11-01-2013, 19:56:35 »
Ik heb eindelijk het stuk weer terug kunnen zien. Ik zie echt niet waarom bepaalde zinnen niet de eerste zin van een stukje zouden zijn. Kan allemaal prima een eerste zin zijn... ook wat betreft intonatie, het is nou eenmaal geen brit of amerikaan. Hoe jammer het ook is, ik kan niet om de waarheid heen.

Offline Iris_77

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #235 Gepost op: 11-01-2013, 20:04:22 »
Allemaal leuk en aardig, dat speuren naar hints, maar jullie vergeten één ding: de beste jongen, onze Kees, vergeet te mollen! Twee dichte enveloppen ingeleverd bij de Dropping-opdracht, een aanzienlijke bijdrage aan het slagen van de Laserstralen-opdracht en een enveloppe binnengebracht bij de Minedump/Quads-opdracht. Dat noem ik nou niet bepaald mollen! En laat daar nou net het hele programma om draaien. Dus zolang Kees geld blijft binnenhalen voor de pot (waar hij het ook eenvoudig zou kunnen laten), verdenk ik voorlopig nog even een paar andere kandidaten. Mocht het scenario inderdaad uitdraaien op deze niet mollende mol (in navolging van vorig jaar, de slechts mollende mol ooit: Anne-Marie, maar dat terzijde), dan stel ik voor dat ze de naam van het programma veranderen in: Wie ziet... de Hint?, .....en dat ik niet meer kijk.

Juist! En dat is nou net wat mij ook dwars zit aan deze hint...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind 'm echt briljant gevonden! Hulde dus voor de ontdekker(s) hiervan. ::ok::
En van de mogelijke kandidaten op wie deze hint zou slaan, vind ik Case/Kees wel het sterkst. Maar...ik zie in Kees gewoon geen Mol?  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 20:09:30 door Iris_77 »

Offline Sator

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 11-01-2013, 20:05:54 »
Maak er dan wat anders van, of zoek in soortgelijke scenes naar een zinnetje die je van de beginletters kan maken. Als je nog eens ergens de exacte zin "isthemole" met één extra letter kan maken, dan is deze theorie ontkracht.

Het feit dat je pakweg "WIDM Z" kunt maken van de beginletters van de ondertitels min de beginletters van de Moltweets toont aan dat we toch voorzichtig moeten zijn...

Oké, ik geef toe: het zit niet zo mooi in elkaar als "isthemole", maar het is wel één van de weinige plausibele verklaringen voor de verdachte beginletters van de tweets.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 11-01-2013, 20:11:26 »

Is het na twee afleveringen niet wat erg vroeg om te oordelen? Bovendien laten ze echt niet nu al uitgebreid zien wat de mol doet.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Luminary

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 11-01-2013, 20:30:23 »

Ja, maar de enige waar we echt zeker van zijn is de laseropdracht (waarbij hij trouwens niet echt voor het geld heeft gezorgd)
De andere twee opdrachten zijn niet helemaal zeker/duidelijk. 1. Dropping: Hij gooit de enveloppen wel in de doos (dat zie je) maar wie zegt dat hij ze niet geopend heeft, dat zie je namelijk niet. We weten ook niet zeker hoeveel enveloppen Carolien en Joep erin hebben gegooid dus kan het zijn dat ze alle 5 geopend waren. 2. Vlaggen: Ook hier is het niet zeker of hij wel een envelop met geld heeft meegebracht. Hij was alleen dus kon makkelijk geld weggooien en Joep gaf aan (als je Daniël moet geloven) dat er één envelop zonder geld was.
Dus of hij al dan niet aan het mollen is, valt nog moeilijk te zeggen. Nog even afwachten of er wat verduidelijking komt.
Dat ter zijde heb ik ook niet echt een molgevoel bij hem, maar ja dat zegt natuurlijk nog niets en de aanwijzingen geven iets anders aan  ;)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #239 Gepost op: 11-01-2013, 20:45:27 »
Ik zie niet zo goed waarom deze hint nou op Kees slaat. Alleen omdat ie zijn suitcase vergeet? Volgens mij is Kees de mol gewoon niet hoor :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human