Hmm. Ik ben heel erg in dubio. Ik kan niet ontkennen dat dit een hele sterke hint is, anderzijds kan ik dit ook niet echt accepteren als een hint.
Als we kijken naar de hints in seizoen 12 waren die eigenlijk allemaal heel simpel:
- Art zegt 'Jungens', dus is Anne-Marie Jung de mol.
- Anne-Marie stond onder het boord I AM (the Mole).
- De lettercombinaties AJ kwamen terug op een schip en op een gokautomaat. Anne-Marie Jung.
- Alle afleveringtitels verwezen naar de mol.
- De verwijzingen naar graven en fashion mole die ze zelf maakt.
Oké, niet al deze hints waren makkelijk te vinden, maar ze zijn wel heel makkelijk uit te leggen. Aflevering tien wordt vooral gebruikt voor het bespreken van molacties, niet voor het uitleggen van hints. Dit soort hints is niet heel makkelijk kort uit te leggen. Het kan wel, alleen heeft deze hint wel een andere orde van grootte dan de hints van vorig jaar.
Ik laat hier radio en twitterhints buiten beschouwing; deze zitten niet in de aflevering en worden dan ook niet in de laatste aflevering besproken. Er is dan ook meer tijd om ze uit te leggen.
En daarnaast, er klopt gewoon iets niet. Misschien komt het omdat ik niet wil dat het waar is, maar een goede hint moet consistent zijn. Oftewel; álle voorletters of álle eerste woorden, niet een combinatie van één eerste woord en de rest alle voorletters. En daarnaast; zoals eerder besproken horen we niet altijd het begin van een hint (maar afijn, het is een pure montage hint, dus dat mag).
Aan C is the mole hebben we niets en Case is the Mole vind ik niet heel erg overtuigend. Misschien moeten we verder zoeken; wat zijn alle beginletters van de zinnen die we de priester horen uitspreken?