Laat ik het anders stellen. Ik geloof echt wel dat dit gewoon dè hint is en dus terug komt in aflevering 10.
Maar de verklaring voor de hint werd gezocht in 'pak van elke zin de beginletter, hussel het en je krijgt is the mole'. Dat is prima te volgen en zo uit te leggen in de terugblikaflevering!Omdat menigeen deze hint wil toedelen aan Kees kwam vervolgens de verklaring: 'maar van de eerste zin pak je het woord waar de zin mee begint! Want case=kees' Dat valt gewoon niet uit te leggen, een hint moet consequent zijn.
Wijdt twee zinnen in de terugblikaflevering dan aan deze hint d.m.v.:
Zin #1: 'pak van enkele zinnen die de priester uitsprak de beginletter. Met een beetje husselen krijg je dan is-the-mole ofwel: is de mol'
Zin #2: 'De afleveringstitel van de eerste aflevering luidt: 'het verlossende woord'. Welnu, de priester sprak het verlossende woord en wel van meet af aan, bij zijn eerste zin. Want hij begon met: case of point, fonetisch duidt dat op Kees.
1+1=2, dus komt er uit: Kees is de mol.
En het komt wel kort door de bocht neer op 'case=kees' denk ik. Maar de verklaring die daar aan ten grondslag ligt strookt gewoon niet met 'pak van elke zin de beginletter'
Zeg dan gewoon: pak van enkele zinnen die de priester uitsprak de beginletter. Misschien gevalletje: mierenneukerij [/excusez le mot] maar het gaat om de manier waarop je iets uitlegt.