De safarigroep van Paulien, Kees, Tim en Carolien had een envelop met de leeuw, een neushoorn en een giraffe. Wat ik begrepen heb van een vriendin die diverse safari's in Kenia gedaan heeft, moet je voor de leeuwen nog vóór zonsopgang op pad gaan, omdat zij voornamelijk vroeg in de ochtend jagen. Ook wel overdag, maar over het algemeen liggen ze dan in de schaduw en gaan ze vaak op in de omgeving. Met dat in gedachten konden ze nooit (of zéér moeilijk) een leeuw spotten, want de zon stond al vrij hoog in het filmpje. Dat houdt dus in dat ze later op de ochtend de safari gedaan hebben. Mogelijk heeft de mol dan in dat team gezeten?
Team Daniël, Zarayda en Tania spotten een neushoorn en even later zegt Zarayda "wel jammer dat ze niet op één van de kaartjes staan". Nee dûh, die staat op het kaartje van het andere team, die een compleet andere route rijdt of lijkt te rijden...
Bij 38:20 Tim "hey, liggen daar eieren of stenen?" en vervolgens bij 38:33 Kees "Zie ik daar nou niks?" (nee blijkbaar ziet hij daar inderdaad niets, omdat daar niets is, behalve een afleidingspoging??).
Tim vergelijkt zichzelf met een aap omdat hij, volgens Zarayda, uiterlijk wel lijkt op een aap en omdat hij een man is van apenstreken (dus geen mollenstreken..?)
Rond 41:00 zegt Tim dat hij Paulien nog wel verdenkt, maar niet meer zo groots als voorheen (dus met de test heeft hij waarschijnlijk gespreid tussen haar en Tania??). Maar nadat ze die kokers kregen, was hij Tania uit de tent aan het lokken en hij zegt dan later ook over haar reactie "oh wat grappig, want de mol reageert niet zo".
Bij 42:59 ziet Daniël de buffel. Dezelfde buffel die het andere team eerder al gespot heeft, maar geen kaartje van had. Zouden ze dan toch dezelfde route rijden, maar heeft het team die de neushoorn NIET gespot heeft toen even een kleine afbuiging gemaakt, waardoor de neushoorn dus niet gespot kón worden?? Of is dit weer te herleiden naar Kees met zijn "zie ik daar nou niks?" ??
Carolien zegt dat ze niet weet op wie Tania zit. Ze geeft aan dat Tania héél veel praat (is dat mollig?), maar niet daarover. En apart dat Carolien het ineens heeft over haar verdeel en heers techniek, maar dat Zarayda daar eerder ook al aan refereerde.
Bij de test zit Zarayda nog op Tim.
Tim heeft een verbond met Carolien en een joker van haar gekregen. Ze hebben ook een stemafspraak gemaakt. Hij noemt geen namen, maar volgens mij is Tania bij hem al afgevallen als mogelijke mol.
Paulien zou Tania of Tim verdenken, misschien ook een beetje Daniël en volgens mij kiest zij voor Tim aangezien volgens de huidige info Tania zwanger zou zijn en eind maart 2013 is uitgerekend. Zij was op dat moment dus niet alleenstaand.
Daniël verdenkt Paulien.
Kees zat op Janine, maar die is weggevallen. Bij 48:33 zie je de verkleurende beelden (tunnelvisie?), maar Kees lijkt heel erg in dubio te zitten wat hij nu moet.
Carolien zegt dat de mol in de auto met 4 kandidaten zat (dus zij, Tim, Kees en Paulien).
Tania is overtuigd dat Tim de mol moet zijn, maar is super verbaasd als haar scherm groen blijkt te zijn. Dit zegt ze ook als ze weer bij de groep komt "mijn scherm was groen".
Ik kon de gezichten bij de executie niet echt peilen. Alsof ze allemaal geoefend hadden op een pokerface ofzo. Omdat Carolien zegt dat ze op de verkeerde personen heeft gezeten, een fenomenale fout heeft gemaakt, ga ik toch eens terug zoeken op wie zij mogelijk eerder dan gezeten heeft. Of doelde ze met "trust nobody" dat ze vertrouwd heeft op Tim en dat dus niet had moeten doen???
Grappig. Nadat Tim gedag gezegd heeft tegen Art zegt hij "hoi" in plaats van "doei" (zoals ik het hoor). En het is inderdaad Kees die een staafje uit de achterbroekzak van Tim overneemt.
Vervolgens lees je in het dagboek van Tim dit stukje "ik zag een te slechte chipsreclame waarbij een chipje werd opgegeten door... ik zag in het chipje een vorm... ik zag het hoofd van mijn bondgenoot Carolien erin hahahahaha!!!!! En dan weet je het: dit spel is geniaal!"
Tim heeft Carolien dus in de maling genomen met zijn acties, misbruik gemaakt van haar vertrouwen, zij is er volledig ingetrapt. Dat is haar fenomenale fout geweest (denk ik). Carolien heeft bij mij afgedaan als mol. Tania zakt weer een stukje bij mij en heeft haar plaats verwisselt met Kees, die bij mij nu 2e staat.
Tim kán ik nog steeds niet als mol zien, ook niet na zijn apenstreken van deze aflevering. Hij speelt een sleutelrol om de mol uit de tent te lokken door zelf enorm te gaan zitten mollen.
Ik blijf bij Paulien en Kees.