De tweede opdracht vond ik niet echt geweldig. Het bleef voor mij lange tijd onduidelijk wat de kandidaten nu eigenlijk aan het doen waren: het hele systeem van springen en jokers afpakken / krijgen van een ander snap ik nog steeds niet.
Ik ook niet. Het eerste deel is nog te begrijpen (wel knap als je dit in één keer kunt overigens):
- in 500 springen is 500 euro voor de pot
- in "jokers" springen is 2 jokers voor springer
- in 250 springen is 250 euro in de pot en 2 jokers voor persoon gekoppeld aan springer
- springer moet er maar vanuit gaan dat gekoppelde persoon de waarheid spreekt (de vakken zo heeft ingedeeld als hij zegt)
Tot zo ver te volgen. Maar wat nog niet duidelijk is: We zien de eerste vier overleggen en samen één indeling kiezen. Moest dit of hadden ze alle vier een andere indeling kunnen kiezen zoals in het tweede gedeelte van de opdracht gebeurt?
Dan het tweede deel van de opdracht waar het echt ingewikkeld wordt. De kandidaten mogen nu niet aan dezelfde personen gekoppeld worden. En nieuwe regel: springt de persoon niet? Dan krijgt de gekoppelde persoon twee jokers. (Of gold dit ook al bij het eerste deel van de opdracht? We horen het nu pas.) Dit is althans wat gebeurt bij Carolien (Zarayda springt niet) en Daniel (Tania springt niet). Art had het over jokers verdubbelen (ten koste van de ander?), dus dan zou je denken dat alleen Carolien die al twee jokers had er vier zou krijgen. Maar ook Daniel die er geen had krijgt er twee.
Veel vragen die je zelf maar moet beantwoorden. En dat gaat zeker niet bij één keer kijken. (Helemaal niet als je weet wat er met Janine gaat gebeuren.) Voor wat meer duidelijkheid zie mijn
overzichten.