Ik vond dit inderdaad een leuke aflevering waarin mij ook een aantal dingen opvielen die al eerder genoemd zijn:
Bij de 1e opdracht met de boot ging natuurlijk van alles mis, maar de enige die ik echt op beeld 'molachtig' bezig vond was Tania. Zij was constant op de portofoon op tijden dat het echt niet nodig was. Dit had voor mij heel veel weg van tijdrekken. Verder kwam zij meteen met het systeem van de klok, wat ze er erg hard doorheen drukte. Dit deed mij heel erg denken aan de vuurwerkopdracht uit een eerder seizoen, waarbij Patrick van plan was meteen een systeem te presenteren. (dat mislukte door een ingeving van Horace
)
Verder klinkt het goed, maar in de praktijk slaat het natuulijk nergens op. Links en rechts zou net zo goed hebben gewerkt, want geblindoekt heb je toch geen referentie. Je hebt dus geen manier om te bepalen hoe ver je nou bent doorgedraaid. Ook lijkt ze haar eigen systeem niet te snappen (dat van 9 naar 1 uur gebeuren. Ze eist ook een hoop info waar ze zelf niets aan heeft zoals de positie van de andere groepen en de bordjes.
He 2e wat opviel was, zoals eerder door iemand anders opgemerkt, dat bij een 2e keer kijken heel duidelijk wordt dat het klikgeluidje van de camera als Tim vooraan staat erin is gemonteerd. Hij zit nog niet eens in de buurt van het knopje.
Toch denk ik wel dat Tim deze foto's heeft gemaakt. Ik denk dat hij aan zag komen dat de opdracht niet ging lukken en daarom besloot iets te doen om hem nog verdachter te maken naar Tania toe. Dat zou ook het momentje tussen hem en Carolien verklaren (Ik weet wat je hebt gedaan)
De 2e opdracht lijkt inderdaad niet helemaal begrepen door de kandidaten. Daniel zegt dit ook duidelijk, en het is vreemd dat niemand een ander voorliegt.
Verder viel het mij (zoals door iemand andrers in dit topic opgemertkt) ook op de de logo's op de wetsuits alleen bij de ene groep is weggewerkt, en bij de andere duidelijk in beeld is. Ook bij de groep waarop het op de borst weg is gewerkt is het op de bovenbeen nog wel te zien. Wat we er achter moeten zoeken weet ik ook niet. maar ik vermoed dat het niets met "Induna te maken heeft, omdat dit gewoon een bedrijf is dat 'adventure activiteiten' aanbiedt in die regio. (
http://indunaadventures.com/)
Uit de foto-opdracht kon ik weinig halen qua molacties. De opmerkingen van Kees en Tim kunnen wel afleiding zijn, maar net zo goed weer zo lijken door montage. Verder leek bij veel dieren de ranger/chauffeur op de dieren te wijzen, en die mensen missen in mijn ervaring niet veel. Weinig kans dus om te zorgen dat iets niet wordt opgemerkt.
Wat de kokers betreft: Ik denk dat er iets in zit (geld of een foto) die nog onwikkeld moeten worden, en die dus verloren gaan als je ze in het licht opent. Bij de aankondiging zegt Art namelijk iets in de lijn van: zien hoe het zich ONTWIKKELT!
Verder vind ik de rare reacties van Tania en Carolien wel te bedrijpen. Tania lijkt er heilig van overtuigd dat Tim de mol is. Dit zou betekenen dat Tim in haar ogen niet af kan vallen: is hij de mol, dan kan het niet, en is hij het niet, dan heeft zij alles fout, en zou zij afvallen in plaats van Tim.
Ook de 'openbaring' van Carolien kan met het 'vertrek' van Tim te maken hebben. Zij deelden veel informaite, en lijken ook dezelfde persoon te verdenken. Als Tim dus afvalt zit zij ook verkeerd.
Tot zover wat mij opviel, hopelijk lijdt het ergens naartoe.