Missen we iig zandzeepsodamineraalwaterzandstralen, afl.4 in de lijst hier.
Werd geschreven zoals Herman Brusselmans het ooit beschreef, met een "e" ipv een "a" (bij soda).
Leuke verwijzing naar een schrijver
Ik vind het er prima uitzien op .nl.
Al moet ik het nog factchecken
Edit: klopt.
Ik snap niet helemaal wat er klopt... Het woord is niet verkeerd gespeld, want Herman Brusselmans spelde het zo en op deze manier (dus met een 'e' in plaats van een 'a' staat het nu in de VanDale. En zo stond het ook op het kaartje. De enige theorie die ik in dat topic kan vinden gaat er vanuit dat die 'e' fout is...
De "spelvauten" vind ik zelf erg lastig om mee te puzzelen. Welke letter moet je kiezen als er staat Pauline ipv Paulien of bij Moroka ipv Maroka, Helicopter of Helikopter? Lastig.
Volgens mij valt het wel mee, in zoverre dat er een paar typen voorkomen:
* letters die ontbreken ('i' in Bo(i)ssevain)
* verkeerde letters ('a' ipv 'o' in M(a/o)roka, maar ook 'ne' ipv 'en' in Pauli(ne/en))
* onterechte hoofdletters
Je zou dan de ontbrekende letters, de hoofdletters en de verkeerde (of de goede) letters kunnen nemen. Je komt dan op iets als
i i,a n,s o e c,ne,H s te n -- (neem de verkeerde letters)
of
i i,o n,s a i k,en,H s te t -- (neem de goede letters)
(edit: bijgewerkt op basis van openingspost en aanvulling Theoreticus)
Daarbij zijn de gevonden fouten bij screenprints van kaartjes en briefjes voor de kijker normaal gesproken niet of nauwelijks waarneembaar.
Het is de vraag of dat erg is, de redactie weet dat er gezocht wordt dus waarom niet.
Ik krijg steeds meer het idee dat we niet hoeven te puzzelen maar de er een "taalprobleem" wordt duidelijk gemaakt. Dit valt voor mij alleen te associeren met Paulien
Mee eens. Ook het gebruik van een woord van Brusselmans en eerder Ingrid Jonker maakt het allemaal vrij taalgerelateerd.
In het geval dat alles onbedoeld is ga ik er vanuit dat iemand voor het eerst en voor het laatst heeft meegewerkt aan WIDM
*grin*