5.2 weerwolven Daniël en Paulien zijn de mollen in dit spel. Zarayda zegt dat Daniël raar doet. (..) Daniël: "Ik speel gewoon een spel." Tania: "Ben je de Mol?" Daniël: "Nee natuurlijk niet." Tania: "Ben je wel. Ik zie het aan je. Want als mensen liegen dan doen ze hun ogen opzij. Dat heb jij twee keer gedaan." (..) Tania: "Jij bent 'm!" (..) Kees: "Carolien, wat denk jij?" (..) Carolien zegt dat Paulien verdacht reageerde toen ze haar kaartje las. Paulien lacht en zegt dat ze het spel zenuwslopend vindt. (..) Zarayda: "Tim, ben jij de Mol?" Tim: "Soms." Zarayda: "Ben je op dit moment de Mol?" Tim: "Nee. Jij misschien?" Tania spant het eerste proces aan tegen Daniël. Het verweer van Daniël is dat hij het jammer zou vinden als hij uitgeschakeld wordt omdat er dan geen geld in de pot komt. Stemming 1: Carolien, Tania, Zarayda -> Daniël. Daniël, Paulien -> Tania.
Kees -> Tim. Tim -> Zarayda. Mol Daniël wordt uitgeschakeld. Paulien schakelt Carolien uit.
Kees noemt Tim als verdachte omdat hij als enige zijn blik afwendt. (In een biecht zegt Tim dat hij zich expres onnozel hield om uitgeschakeld te worden, zodat hij zijn ogen verder open kon houden.) Zarayda spant een proces aan tegen Tim. "Ik wil er ook wel uit liggen als ik dan niet gelijk heb." Stemming 2:
Tim wordt unaniem uitgeschakeld. Paulien schakelt Tania uit. Zarayda: "Paulien, zou jij een goede Mol zijn denk je?" Paulien zegt (zenuwachtig) van niet omdat ze de zenuwen er niet voor heeft. Zarayda in biecht: "Ik denk hebbes!"
Kees richt zich tot Zarayda: "Ik zie dat je Paulien een beetje in een hoekje probeert te drijven. En dat je je daar lekker bij voelt." Zarayda zegt dat dit is vanwege de 1500 euro en het afpakken van drie jokers. Kees vraagt hoe dat bij Paulien voelt. Paulien weet het zo uit te leggen en te draaien dat Zarayda Kees gaat verdenken. Zarayda spant een proces aan tegen Kees. Stemming 3: Paulien, Zarayda -> Kees.
Kees -> Zarayda. Kees wordt uitgeschakeld. Mol Paulien (kan nu Zarayda uitschakelen) wint.[/b] Paulien verdient 3 jokers en
er wordt geen 1500 euro verdiend.Mogelijke molactie(s): Kees doet werkelijk niets wat de kandidaten dichter bij de 1500 euro brengt. Als Mol met voorkennis speelt hij het juist perfect.
5.3 goudzoeken Kees vindt drie stukjes tin. In totaal worden 18 van de 25 stukjes gevonden, dus komen de kandidaten er 7 tekort. Art: "Die kun je bij mij kopen. 100 euro per stuk." Kees: "Wat zit er in de kluis?" Ook Tania vraagt zich dit hardop af. (..) Tania: "Willen wij 700 euro uitgeven om die kluis open te maken?" Carolien: "Ik zeg van niet." Tania: "Ik zeg van wel." Kees: "Waar we niet van weten wat er in zit." (..) Kees: "Wie stemt er voor wel openmaken?" Kees zelf, Zarayda ("Ik ben super nieuwsgierig."), Daniël, Paulien, Tania en Tim steken hun hand op. Als laatste doet Carolien dit ook. (..) Paulien zet de machine aan die de kolen verhit, Daniël smelt het tin en giet het in de mal, en Kees haalt de sleutel uit de mal en opent de kluis. Er zit 2500 euro in. Verdiend met deze opdracht: 2500 - 700 = 1800 euro. De verdeling van de gevonden stukjes tin: Tania (5), Carolien (3), Kees (3), Daniël (2), Paulien (2), Tim (2), Zarayda (1).
Mogelijke molactie(s): Het is moeilijk om hier een molactie van Kees te zien. Uiteraard kan hij gedaan hebben alsof hij minder stukjes tin vond dan hij daadwerkelijk vond. Kees neemt het openmaken van de kluis voor zijn rekening, pakt de 1500 euro en neemt de high fives van de anderen in ontvangst. Het was niet Kees' prestatie dat het bedrag gewonnen is, maar zo komt hij wel weer over als te vertrouwen kandidaat die voor het geld gaat.