3.1 boot Tania en Tim zitten op de boot. Tania wil de richtingaanwijzingen volgens "de klok" krijgen. Daniël: "Voor jullie is het niet zozeer van belang waar wij staan." (..)
Aftelklokje rond [45] minuten. Tania: "Tim en ik zijn geblinddoekt." Kees stuurt Tania en Tim rechtdoor richting 1000. Daniël en Kees communiceren onderling de bedragen door.
Tania frustreert hen door ook door de porto te praten. (..) [31] De boot raakt uit zicht voor "team hoog". "Team laag" neemt het over. Ze sturen de boot richting 10/9 uur, maar deze buigt af. Ze geven 1/2 uur door. Tania: "We waren bij negen uur!"
Er ontstaat verwarring. Daniël legt uit dat de boot soms door draait en dat ze dan moeten corrigeren. (..) Daniël zegt op het goede moment dat ze een foto moeten maken. Tania maakt een foto. Het is van -500 i.p.v. 1000 of 1500. (..) Op weg naar een volgend bord draait de boot rondjes en krijgen
Tania en Tim ruzie. Tania neemt het stuur van Tim over en heeft later óók de porto. "Want je bent echt aan het klooien." Daniël geeft de foute instructie "5 over 6" door. (..) [10] Daniël geeft door aan Zarayda dat de boot voor hen weer zichtbaar moet zijn en vraagt of zij het willen overnemen. (..) Net binnen de tijd gidst "team hoog" de boot naar 1500. Tim maakt een foto. Eerder zagen we Tim "per ongeluk" een foto van niets maken. Resultaat: 4 foto's (2 lege) i.p.v. 5 van totaal 1000 euro i.p.v. 2250. Opdracht mislukt.
3.2 springen Tania, Janine, Paulien en Zarayda overleggen. Janine zegt dat ze voor de jokers wil gaan. Tania wil dit ook. Ze kiezen er alle vier voor om aan het
middelste vak jokers te koppelen. (..) Tania kiest Tim. Tim is als derde van het eerste springteam aan de beurt. Verdeling vakken: 500 euro in de pot (rechts) - 2 jokers voor Tim - 250 euro in de pot en jokers voor Tania (links). Tania roept naar Tim naar waarheid dat dit de verdeling is. Tania in biecht: "Heel bewust koos ik Tim. Want ik dacht: Tim die weet, dat ik weet, dat hij de Mol is. Dus ik speel het spel gewoon mee." Tim: "Kan ik jou na vanochtend nog vertrouwen?" Tania gebaart "dat is aan jou". Tania: "Jij mag kiezen." Tim: "Ja ik weet het." Tim springt naar rechts. Hij verdient 500 euro voor de pot. (..) Tania wordt als tweede van het tweede springteam gekozen door Daniël. Verdeling vakken: 250 euro in de pot en jokers voor Daniël (rechts) - 500 euro in de pot - 2 jokers voor Tania (links). Tania twijfelt. Daniël: "Het is hoog. Het hoeft niet hè. Je hoeft niet te springen."
Tania springt niet. Daniël verdient 2 jokers.
3.3 safari Tania, Daniël en Zarayda zitten samen in een jeep. Enveloppen: buffel, impala, luipaard en olifant. (..) Ze rijden langs een kudde impala's en maken de bijbehorende envelop open. Vraag: "Met welk dier vergelijkt Tim zich?" Zarayda zegt direct "met een aap". Daniël en Tania zeggen dit ook. (Paulien later in biecht: "Dat wisten we allemaal. Tim is een aap.") (..) Daniël kijkt door de verrekijker en spot een buffel. De bijbehorende envelop wordt geopend. Vraag: "Met welk dier vergelijkt Kees zich?" Tania zegt in een biecht dat dit "duif" is. (Het lijkt er op dat de antwoorden voor iedereen duidelijk zijn. We zien er geen discussie over.) De twee antwoorden zijn goed. Ze mogen twee kokers pakken. Tania en Zarayda pakken een koker. Art: "Misschien moet je ze maar niet openmaken." Voor openmaken: Tania ("eentje"), Zarayda. Tegen: Daniël. (Van de anderen zijn Kees en Paulien tegen. Tim grist de koker uit Tania's handen en doet alsof hij deze wil openmaken, Tania houdt hem tegen.) De kokers blijven gesloten.