Ik werd toch maar mooi tweede met dat dammen.
We moeten toch eens gaan kijken naar de juiste regels van het wel of niet achteruit (mogen)slaan met stenen dan wel dammen.
Tegen Tdietz was geen kruid gewassen, die wil en zal gewoon altijd winnen, maar een andere uitleg van dat achteruit slaan had mij wellicht een iets minder bittere nederlaag opgeleverd.
Verder: hoe nicknames kunnen bedriegen: ik had GiG veel jonger ingeschat. Ik wist eerst niet welke nickname bij haar hoorde, maar ik kreeg steeds hints over niet op het gras lopen, en dergelijke.
Oh ja, we hebben bij de bushalte ook nog een BN-er gespot. Marga van Praag, een van de vele voormalige nieuwlezeressen bij het Jeugdjournaal. Haar partner herkende ik niet direct, maar ik weet ook niet of hij ook een BN-er is.
Wat dat golfballetje op die helling betreft: persoonlijk vind ik dat knapper dan een hole in one op de baan.
Petje af voor Tdietz en Elise die slechts 1 puntje van elkaar verwijderd bleven.
Wat was er nog meer leuk: die middeleeuwers die zomaar een bedenkelijk ritueel met vlammende toortsen uitvoerden.
Bijzonder vond ik ook dit keer dat wederom bewezen werd dat op RN leeftijd er volstrekt niet toe doet als er eens een meeting wordt georganiseerd.
Het eten bij de picknick was overvloedig. Aangezien we op een steenworp afstand van Drakensteyn af zaten, had Trix met haar gevolg best kunnen komen ''buurten''.
Verder viel me op dat ze in Lage Vuursche pannenkoeken eten bij het ontbijt, pannenkoeken eten bij de lunch, en bij het avondeten. Het is er namelijk vergeven van de pannenkoekenrestaurants.