Ik snap die weerwolven-opdracht nogsteeds niet, heel irritant.
Waarom zegt Zarayda als ze Tim een proces aandoet "Ik wil er ook wel uit als ik het verkeerd heb" ... ze blijkt het verkeerd te hebben, maar hoeft er niet uit?
Daarna zeggen ze tegen Tim dat hij goed gespeeld heeft, maar dat is toch vreemd, ze hadden er een kandidaat uitgestemd! Minder kans op geld voor de pot dus.
Het proces-gedeelte is inderdaad niet erg duidelijk nee.
In de online spellen worden er altijd twee mensen genomineerd waarop dan gestemd kan worden.
In dit spel leek het alleen maar te gaan om een verdenking te uiten, waarna nog steeds op iedereen gestemd kon worden. Misschien om de mol wat meer mogelijkheden te geven de mollen in het spel te houden??
Paulien was duidelijk ook in de war door Zarayda's 'goed gespeeld' commentaar.
Als kandidaat kan Zarayda hebben gedacht dat Tim (die ze zegt te verdenken) ervoor heeft gezorgd dat er op hem gestemd werd in plaats van op de overgebleven mol in het spel, waarmee de kans op het slagen van de opdracht uiteraard kleiner werd.
Als mol zou ze hier ook blij mee kunnen zijn natuurlijk, maar dan valt haar uitspraak wel erg op mijns inziens.
Andere optie is dat ze misschien niet alles meteen overzag qua consequenties. Veel van de kandidaten speelden het spel niet heel handig.