Beste biechtstoel,
Zoals je wellicht al was opgevallen, ben ik gisteren opgepakt. Dat kwam zo. Nadat de jury flink wat taart naar binnen had gewerkt, ontstond een fascinerend taartgevecht in de jurykamer.
Nieky en hillo konden elkaar natuurlijk weer niet met rust laten, NextGP en Lemmyfan waren met elkaar in gevecht geraakt en last but not least vond Grasisgroen het nodig om een taart naar mij te gooien.
Ondertussen had Bubbles in het heetst van de strijd het raam opengezet om even een luchtje te scheppen.
Toen ik eenmaal een taart teruggooide naar Grasisgroen, was oom agent Lukie4 net bezig aan zijn ronde. En je raadt het misschien al: Grasisgroen dook net op tijd weg en de taart vloog het raam uit recht in het gezicht van Lukie4.
Blijkbaar was hij niet in opperbeste stemming, want ik moest meteen meekomen.
Ik wilde nog een speech over wachten beginnen zodat hij extra kon genieten van mijn arrestatie, maar ook daar had hij geen zin in.
Op het moment dat ik de auto in werd gezet, kreeg ik van Nieky nog snel een rood-wit shirt met wat vlekken mee. Hij zei dat dat wel zou helpen, maar ik had geen idee hoe.
Eenmaal op het bureau aangekomen werd ik direct in de cel gegooid, waar ik een nachtje moest doorbrengen samen met een wat eigenaardige man die allerlei wiskundige raadsels zat op te lossen. Hij had een rood-wit gestreepte hoed, dus ik dacht dat ik dat shirt aan hem moest geven.
Vervolgens begon hij een heel verhaal over hoe groot de kans was dat een celgenoot een rood-wit shirt aan een andere celgenoot met een rood-witte hoed zou geven, waarop ik maar besloot om oom agent Lukie4 erbij te roepen.
Ik vertelde hem dat deze man me nogal op mijn zenuwen werkte en gaf hem het shirt. Ineens raakte hij in extase en mocht ik binnen no-time weer naar huis. Ik begreep er niks van, maar op de achterstand van het shirt stond Kiprich.
Afijn, uiteindelijk ben ik nu weer in de jurykamer waar het momenteel een zooitje van jewelste is.
Tot de volgende keer maar weer!