Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 118639 keer)

Offline maizzenaa

• Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #420 Gepost op: 16-02-2013, 03:31:12 »
Klein schopje... Ik ben hier nieuw, hallo allemaal!
Ik heb deze topic doorgelezen en vraag me af waarom er niet verder is geborduurd op de opdracht met het orgel.

Zit al een aantal dagen te kauwen op eventuele hints die verstopt zijn in deze opdracht. En heb ergens het vermoeden dat in deze aflevering (opdracht) de puzzel is op te lossen, dat je als kijker een stapje dichterbij 'de mol' kan zijn.
Allereerst die kaarsjes, Sfeervol inderdaad. Zorgt voor een mooi shot. Maar er wordt heel vaak met de camera (iets te vaak) gefocust op die kaarsjes. Een logo lijkt te vormen, sterker nog.. Wie gaat er nou ff voor de lol 146 kaarsjes in 'z'on' vorm neerzetten. Ik vraag me dan af waarom er is gekozen voor een vorm als deze. Denk dat hier ergens wel een hele goede hint in is te vinden.

Nu heb ik allereerst de kaarsjes bekeken en op papier het figuur proberen na te tekenen. Als je deze op de kop houdt, krijg je een soort tol lijkt het wel (KEES TOL). Heb t even in een tekenprogramma gedigitaliseerd:

Het zou ook een logo kunnen zijn, ik dacht in eerste instantie aan een eventuele logo dat staat voor homosexualiteit, maar das denk ik te ver gezocht.
Wat me wel opviel is dat de camera een aantal keren een soort van 'over the shoulder' shot nam. T leek alsof je dan een T zag. Hier een afbeelding:
Of ligt het te dik er boven op?

Maar goed, daarna ben ik nog iets verder ingegaan op de kaarsjes zelf. Ik heb ze geteld, dit zijn er (na 5x na tellen!! shot voor shot bekijken) 146 stuks in totaal.

Ben dit getal gaan uitpluizen en helaas tot niets uitgekomen, totdat ik het geniale idee kreeg om alle losse getallen (dus uit mijn tellingen) op te gaan schrijven. Heb het plaatje uit elkaar gehaald en daarmee 2 schemaatjes gemaakt.

Zoals je ziet ben ik heel diep in het schemaatje gezonken om te proberen er iets uit te halen. Heb het redelijk simpel en overzichtelijk gehouden. Tijdens het uitrekenen en uitzoeken viel het me op dat '13' sowieso erin terug komt als je 1+7+5 bij elkaar optelt. Deze uitkomst staat uitgelegd in mijn schemaatje, hoe ik hier aan ben gekomen.
Ook verder eventuele data's die ergens naar kunnen verwijzen. Misschien een iets te vergezochte hint? Wat ik wel heel tof vond is dat toen ik 13/06/2011 intypte op google, met daarachter 'nieuws' kreeg ik de NRC NEXT website waarop een blogje stond over ene Winnie Mandela.. http://www.nrc.nl/wereld/2011/06/13/winnie-mandela-boos-over-film-met-jennifer-hudson/

MIJN AKKOORDEN THEORIE....
Wat me verder ook opviel is dat ik een soort van akkoordenschema kon uithalen door simpelweg de uitkomsten om te zetten in letters (via het alfabet en via toonladder) Meteen hier valt op dat er 2 van de zelfde letters steeds zijn. 2x een C en 2x een G. een enkele E en een enkele D (Enkel, Enkel, Dubbel, Dubbel??)

Heb proberen te zoeken op akkoorden, en kwam hier en daar via 'google' vaag uit bij 'Moonlight Sonata van Beethoven' en Tupac - Changes.
Ga je op Tupac verder zoeken, en je voegt daar op google "Zarayda Groenhart" aan toe (ivm URBNN, STATETV etc..) kom je een aantal tweets tegen waarin ze is geretweet of waarin ze het heeft over Tupac. Zou ze fan zijn? haha ;-). Misschien is iemand slimmer dan ikzelf, en kan eventueel nog iets uit mijn schemaatje halen. Of aanvullen mag altijd. Is Beethoven zijn Moonlight Sonata gebruikt afgelopen (of in deze) afleveringen ? Verder valt er ook nog wel 'Brabant' van Guus Meeuwis uit te halen, gezien dit liedje bijna helemaal bestaat uit de akkoorden: C D/G C/G D/G < Carolien is toch geboren in Breda? Allemaal maar 'pogingen' tot. Ben benieuwd of dit uiteindelijk lijdt tot iets meesterlijks.

Misschien kan er hier iemand brilliant piano/gitaar spelen en een van deze akkoorden proberen te spelen. Ik heb wel sterk het vermoeden dan, dat ze niet in de juiste volgorde staan. Wellicht komt er uit een van de beide 'door mij gevonden' akkoorden wel een melodietje o.i.d.

Misschien ziet iemand ineens nog een aanwijzing in de door mij gemaakte afbeeldingen.

« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 04:04:18 door maizzenaa »

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #421 Gepost op: 16-02-2013, 11:21:28 »
Indrukwekkend schema maar volgens mij sowieso veel te ver gezocht...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #422 Gepost op: 16-02-2013, 12:40:42 »
Dat met die vorm van die 'tol' zou best wel eens kunnen. Al zou het alleen maar zijn dat de productie het nu hier leest en overneemt op hun website ná de finale als zijnde een hint (a la ZCT)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #423 Gepost op: 16-02-2013, 17:46:31 »
Zie er sowieso geen tol in. Als je zoekt op afbeeldingen van tollen, zie je zo'n vorm i.i.g. niet terug. Met zo'n boog aan de bovenkant zal 'tollen' moeilijk gaan. En uit akkoorden krijg je nooit een melodietje.... 

Offline maizzenaa

• Forumlid
« Reactie #424 Gepost op: 16-02-2013, 19:36:53 »
Klopt ook, uit akkoorden krijg je geen melodietje. Daar heb je noten voor nodig. Maar wel eventueel een liedje. Mocht dat kunnen. Mijn afbeelding die ik even snel heb gemaakt is een ruwe schets van hoe het is neergezet. Niets is wat het lijkt, je kan mij niet wijsmaken dat die opdracht niks verborgen bevat of extra aanwijzingen. Art merkte zelf toch iets op in de trant van "3 brandende vragen" ??  Je hebt veel verschillende tollen, ik doelde op een tol zoiets als dit:

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #425 Gepost op: 16-02-2013, 20:58:00 »
Goed gezocht, dat plaatje. Maar als ik een hint in de vorm van een tol zou maken dan zou ik toch de meest gangbare vorm nemen. Nu lijkt jouw schets meer op een schep dan op een tol...

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #426 Gepost op: 16-02-2013, 21:11:05 »
Bij die meet the mol en die kaarsjes valt het me meer op dat als Paulien aan de beurt is je de mol in het zwart in beeld ziet Waarom de kaarsjes in die volgorde zijn gezet is mij een raadsel.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #427 Gepost op: 19-02-2013, 20:35:06 »
Onderstaande optie als hint bij de Mol op het orgel spookt steeds door mijn hoofd als ik het beeld zie en heb ik geloof ik nog nergens op het forum zien staan. Begrijpelijk, want hij is wel erg flauw. Toch plaats ik 'm maar even voor het geval dat... (Het zou een versterking van de door hetoord en Theoreticus geopperde "enkel, enkel, dubbel, dubbel"-hint kunnen zijn.)

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #428 Gepost op: 19-02-2013, 22:01:08 »
Toch plaats ik 'm maar even voor het geval dat...

Ik vind 'm leuk gevonden  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #429 Gepost op: 19-02-2013, 22:02:45 »
Ik vind 'm leuk gevonden  ::ok:: .
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #430 Gepost op: 20-02-2013, 21:14:07 »
Onderstaande optie als hint bij de Mol op het orgel spookt steeds door mijn hoofd als ik het beeld zie en heb ik geloof ik nog nergens op het forum zien staan. Begrijpelijk, want hij is wel erg flauw. Toch plaats ik 'm maar even voor het geval dat... (Het zou een versterking van de door hetoord en Theoreticus geopperde "enkel, enkel, dubbel, dubbel"-hint kunnen zijn.)

Grappig dat je het noemt, in USA seizoen 4 zit een heel belangrijke hint met kaarsjes, die zowel voor de kandidaten als voor de kijkers was bedoeld. Eén kandidaat had de hint ook door maar omdat hij in seizoen 3 al zoveel naar hints had gezocht had hij dit seizoen geen zin meer om er aandacht aan te besteden.

Ik ben nog wel benieuwd wat dan de echte sluitende hint is met enkel enkel dubbel dubbel. Alleen dat Kees het dansje heeft verzonnen vind ik wat slap, ik hoop toch wel op een goeie poeier van een hint ergens die we totaal over het hoofd zien :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #431 Gepost op: 20-02-2013, 21:48:31 »
Grappig dat je het noemt, in USA seizoen 4 zit een heel belangrijke hint met kaarsjes, die zowel voor de kandidaten als voor de kijkers was bedoeld. Eén kandidaat had de hint ook door maar omdat hij in seizoen 3 al zoveel naar hints had gezocht had hij dit seizoen geen zin meer om er aandacht aan te besteden.

Die serie heb ik nog niet gezien. Wel een beetje een spoiler dit dus. :P ;)

Ik ben nog wel benieuwd wat dan de echte sluitende hint is met enkel enkel dubbel dubbel. Alleen dat Kees het dansje heeft verzonnen vind ik wat slap, ik hoop toch wel op een goeie poeier van een hint ergens die we totaal over het hoofd zien :)

Zou leuk zijn. Vorig jaar was wel erg mager met jungens, AJ, I AM en "ik wilde gaan graven". Het gezicht van AM op het geld was wel vet, maar alleen te ontdekken door de kandidaten. (Althans, ik heb nooit teruggekeken of het geld zo dichtbij in beeld was eerlijk gezegd.)

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #432 Gepost op: 20-02-2013, 21:59:08 »
Zou leuk zijn. Vorig jaar was wel erg mager met jungens, AJ, I AM en "ik wilde gaan graven". Het gezicht van AM op het geld was wel vet, maar alleen te ontdekken door de kandidaten. (Althans, ik heb nooit teruggekeken of het geld zo dichtbij in beeld was eerlijk gezegd.)
We moeten nog een +achtige hint vinden, die zijn vind ik het leukst als ze gevonden worden.

Of, liever nog, een mol.nu-achtige hint (weet niet of dit het beste voorbeeld is), die uitsluitsel geeft, maar niet gevonden wordt, zodat je achteraf je voor je kop kan slaan ::jaja::
...óf niet!

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #433 Gepost op: 22-02-2013, 22:27:56 »
Wacht, waarom vroeg Kees na de vraag ben je een man? -> Nee en Ben je blank? -> Nee nog Ben je cabaretière? Dat is toch precies dezelfde vraag als ben je blank?
...óf niet!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #434 Gepost op: 22-02-2013, 22:44:43 »
Misschien om te checken of hij goede antwoorden krijgt. Als die twee verschillen, dan weet hij dat de antwoorden die hij krijgt niks waard zijn.
The British are not impressed.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 23-02-2013, 13:11:07 »
Wacht, waarom vroeg Kees na de vraag ben je een man? -> Nee en Ben je blank? -> Nee nog Ben je cabaretière? Dat is toch precies dezelfde vraag als ben je blank?

als je van uitsluiten uitgaat: na de vraag "ben je een man" blijven alleen vrouwen over als mogelijke mollen, dan na de vraag "ben je blank" blijven alleen nog zarayda en tania over. De vraag "ben je cabaretiere" is dan mogelijk een checkvraag. Als de mol hier ja op zegt is er dus gelogen door de mol. Zegt deze nee dan kunnen de eerste twee vragen nog waardevolle informatie zijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 26-02-2013, 16:17:55 »
Ben net aan het winkelen @ het avro widm forum.
Neus eens wat in het Carolien forum.

Nu wijst Marlous vd Zande op het volgende, ik meen dit nog niet gelezen te hebben hier.
Noot; het gaat niet om het spiegeltje bij organist...

"De mol heeft zich letterlijk laten zien! In de drive-in bios vraagt de mol zich af of niemand hem herkend heeft tijdens het 'ontmoet de mol' spel met het orgel.Vlak na de laatste vraag van Daniel ("is Carolien de mol?") gaat de camera omhoog. Daar achter een raampje staat de mol te zwaaien! Het is Carolien!

Het raampje en Carolien is heel klein. Boven de orgelspeler heb je eerst lichtbruin hout, daarboven is het donkerder. Bovenaan dat donkere stuk zitten 2 lichte vlakjes (raampjes) Carolien staat in het rechter raampje. Ze in te zien van 24.19 tot 24.27

Op 24.19 zijn de raampjes goed verlicht te zien. Dan zie je ook iets bewegen!!
"

Nu weet ik niet of het b.v. Carolien is, of iemand vd productie met een draaiboek die aanwijzingen geeft aan de organist.
Misschien iemand die het in HD kan bekijken?
Hier een (slecht shot 'tuurluk) van mijn hand:
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #437 Gepost op: 26-02-2013, 16:23:57 »
N.b. je ziet de persoon een bladzijde omslaan.
Kan me niet voorstellen dat het een spiegel is, het lijkt een raam met verlichte ruimte.
Omnia vincit amor

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #438 Gepost op: 26-02-2013, 17:26:25 »
N.b. je ziet de persoon een bladzijde omslaan.
Kan me niet voorstellen dat het een spiegel is, het lijkt een raam met verlichte ruimte.
Ik zie ook een bladzijde omslaan... Niet zwaaien of zo. Overigens is het vreemd om die filmhint in verband met dit fragment te brengen: Daniel ziet die film niet...

m0ll0m

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #439 Gepost op: 26-02-2013, 17:29:06 »
Ik zie ook een bladzijde omslaan... Niet zwaaien of zo. Overigens is het vreemd om die filmhint in verband met dit fragment te brengen: Daniel ziet die film niet...

m0ll0m
Nee idd, maar ik moet nog eens kijken of het bij meer kandidaten te zien is.
Maar mocht het de Mol zijn, hadden de kandidaten dus letterlijk de Mol kunnen zien.

Aan de andere kant; Daniël vraagt of de Mol Carolien is, mocht dit zo zijn is het geen toeval dat het hier in beeld komt.

*Ik hoop dat het Paulien is met een pruik* :-X
Omnia vincit amor