Klein schopje... Ik ben hier nieuw, hallo allemaal!
Ik heb deze topic doorgelezen en vraag me af waarom er niet verder is geborduurd op de opdracht met het orgel.
Zit al een aantal dagen te kauwen op eventuele hints die verstopt zijn in deze opdracht. En heb ergens het vermoeden dat in deze aflevering (opdracht) de puzzel is op te lossen, dat je als kijker een stapje dichterbij 'de mol' kan zijn.
Allereerst die kaarsjes, Sfeervol inderdaad. Zorgt voor een mooi shot. Maar er wordt heel vaak met de camera (iets te vaak) gefocust op die kaarsjes. Een logo lijkt te vormen, sterker nog.. Wie gaat er nou ff voor de lol 146 kaarsjes in 'z'on' vorm neerzetten. Ik vraag me dan af waarom er is gekozen voor een vorm als deze. Denk dat hier ergens wel een hele goede hint in is te vinden.
Nu heb ik allereerst de kaarsjes bekeken en op papier het figuur proberen na te tekenen. Als je deze op de kop houdt, krijg je een soort tol lijkt het wel (KEES TOL). Heb t even in een tekenprogramma gedigitaliseerd:
Het zou ook een logo kunnen zijn, ik dacht in eerste instantie aan een eventuele logo dat staat voor homosexualiteit, maar das denk ik te ver gezocht.
Wat me wel opviel is dat de camera een aantal keren een soort van 'over the shoulder' shot nam. T leek alsof je dan een T zag. Hier een afbeelding:
Of ligt het te dik er boven op?
Maar goed, daarna ben ik nog iets verder ingegaan op de kaarsjes zelf. Ik heb ze geteld, dit zijn er (na 5x na tellen!! shot voor shot bekijken) 146 stuks in totaal.
Ben dit getal gaan uitpluizen en helaas tot niets uitgekomen, totdat ik het geniale idee kreeg om alle losse getallen (dus uit mijn tellingen) op te gaan schrijven. Heb het plaatje uit elkaar gehaald en daarmee 2 schemaatjes gemaakt.
Zoals je ziet ben ik heel diep in het schemaatje gezonken om te proberen er iets uit te halen. Heb het redelijk simpel en overzichtelijk gehouden. Tijdens het uitrekenen en uitzoeken viel het me op dat '13' sowieso erin terug komt als je 1+7+5 bij elkaar optelt. Deze uitkomst staat uitgelegd in mijn schemaatje, hoe ik hier aan ben gekomen.
Ook verder eventuele data's die ergens naar kunnen verwijzen. Misschien een iets te vergezochte hint? Wat ik wel heel tof vond is dat toen ik 13/06/2011 intypte op google, met daarachter 'nieuws' kreeg ik de NRC NEXT website waarop een blogje stond over ene Winnie Mandela..
http://www.nrc.nl/wereld/2011/06/13/winnie-mandela-boos-over-film-met-jennifer-hudson/MIJN AKKOORDEN THEORIE....Wat me verder ook opviel is dat ik een soort van akkoordenschema kon uithalen door simpelweg de uitkomsten om te zetten in letters (via het alfabet en via toonladder) Meteen hier valt op dat er 2 van de zelfde letters steeds zijn. 2x een C en 2x een G. een enkele E en een enkele D (Enkel, Enkel, Dubbel, Dubbel??)
Heb proberen te zoeken op akkoorden, en kwam hier en daar via 'google' vaag uit bij 'Moonlight Sonata van Beethoven' en Tupac - Changes.
Ga je op Tupac verder zoeken, en je voegt daar op google "Zarayda Groenhart" aan toe (ivm URBNN, STATETV etc..) kom je een aantal tweets tegen waarin ze is geretweet of waarin ze het heeft over Tupac. Zou ze fan zijn? haha ;-). Misschien is iemand slimmer dan ikzelf, en kan eventueel nog iets uit mijn schemaatje halen. Of aanvullen mag altijd. Is Beethoven zijn Moonlight Sonata gebruikt afgelopen (of in deze) afleveringen ? Verder valt er ook nog wel 'Brabant' van Guus Meeuwis uit te halen, gezien dit liedje bijna helemaal bestaat uit de akkoorden: C D/G C/G D/G < Carolien is toch geboren in Breda? Allemaal maar 'pogingen' tot. Ben benieuwd of dit uiteindelijk lijdt tot iets meesterlijks.
Misschien kan er hier iemand brilliant piano/gitaar spelen en een van deze akkoorden proberen te spelen. Ik heb wel sterk het vermoeden dan, dat ze niet in de juiste volgorde staan. Wellicht komt er uit een van de beide 'door mij gevonden' akkoorden wel een melodietje o.i.d.
Misschien ziet iemand ineens nog een aanwijzing in de door mij gemaakte afbeeldingen.