Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 118736 keer)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #80 Gepost op: 7-02-2013, 22:20:19 »
Nou dat heeft hij ook, zelfs 2x. Want als Kees de Mol is en je gaat vol op Paulien dan heb je waarschijnlijk veel vragen fout. Vandaar dat Tim er dus uit vloog hij had de meeste vragen fout beantwoord.

ik bedoelde eigenlijk wat Jordyep zei
klaar voor de strijd

Offline WIDMtips

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 7-02-2013, 22:22:07 »
Horen, zien en zwijgen zei je?

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 7-02-2013, 22:22:22 »
Ik begin bijna uit mijn Keestunnel te raken. Stel dat Carolien nu alles goed had... Zarayda is een mooie nummer twee mol, en anders Carolien zelf wel. Plus dat Kees ook nog eens zomaar 1500 euro pakt, dat is gewoon veel voor een serie waarin ze vaak bedragen onder de 1000 euro verdienen. En op die envelop stond Caroliens naam... En de C van de priesterhint kun je ook anders opvatten... Help.

Positief bekeken: leuk om weer eens te twijfelen! Dat Tania eruit ligt, had ik ook niet verwacht ivm de afvallerstheorie. Theorieën zijn dus geen walhalla. ;)

Apart dat Tim gewoon zijn verdenkingen uitspreekt in de moltalk, en ook dat hij zelf op Paulien zat! Zou hij dat soort informatie wel mogen vertellen of heeft hij vanavond mot met Anton?
Tell me what your telescope says

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 7-02-2013, 22:23:07 »
Nog een intelligente opmerking van Inge in Moltalk: je kunt er niet vantevoren op rekenen Tania de pot verliest. Kees of Daniël had er dus niet bij voorbaat op kunnen rekenen bij de puzzel/helicopteropdracht penningmeester te worden, tenzij de pot bewust aan Tania is ontfutseld. Maar beide leken er ook wel vrede mee te hebben als de ander de volgende penningmeester zou zijn. Ik ben er niet zeker van dat hier op deze manier gemold is.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Siets95

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 7-02-2013, 22:23:42 »
Volgens mij niet, ik dacht dat die pas de week voor de uitzending wordt opgenomen.
Als die wel al was opgenomen denk ik niet dat Tim in Moltalk iets had mogen zeggen over zijn verdenkingen.

Volgens mij wordt de reünie rond aflevering 7/8 opgenomen. Grote kans dat het rond 20 februari wordt opgenomen.

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 7-02-2013, 22:24:02 »
Welk stuk speelde de Mol in de kerk?

Die is goed gevonden zeg!  ::ok::

Wat een mooie aflevering was dit. Ik kon wel weinig mol-acties ontdekken. Toch uit de verdenkingen van de kandidaten kom ik ook op Kees uit.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 7-02-2013, 22:24:42 »

Ik wou dat al gaan uitzoeken. Want daar zie ik wel een hint in. En je bent Jelsir voor met deze printscreen plaatsen!  :P (kan moeilijk anders, want die mocht mooi aanwezig zijn bij Moltalk  ::ok::) Extra bewijs voor mijn schot-voor-de-boeg-mol Zarayda!  ::boogie::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #87 Gepost op: 7-02-2013, 22:24:47 »
Ha, de meloen->een mol hint keert terug ::boogie::
...óf niet!

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #88 Gepost op: 7-02-2013, 22:25:34 »
Tim zei net bij Moltalk dat hij uiteindelijk op Paulien heeft gestemd in de laatste test.

Tim kan alleen op Carolien of Kees hebben gestemd. Hij vulde in bij hoeveel steentjes heeft de mol gevonden, drie, is al een paar keer eerder genoemd! Alleen Kees en Carolien vonden drie steentjes.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2013, 22:28:19 door Lonneke14 »

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 7-02-2013, 22:28:13 »
Tim kan alleen op Carolien of Kees hebben gestemd. Hij vulde in bij hoeveel steentjes heeft de mol gevonden, drie, is al een paar keer eerder genoemd!

A. Misschien spreiding
B. Montage (de vragen die je ziet zijn nep)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #90 Gepost op: 7-02-2013, 22:28:20 »
Tim kan alleen op Carolien of Kees hebben gestemd. Hij vulde in bij hoeveel steentjes heeft de mol gevonden, drie, is al een paar keer eerder genoemd!
Er is ook al een paar keer genoemd dat die beelden onmogelijk echt kunnen zijn. Zelfs als ze dat wel waren kan hij door de spanning een foutje hebben gemaakt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #91 Gepost op: 7-02-2013, 22:29:08 »
A. Misschien spreiding
B. Montage (de vragen die je ziet zijn nep)

Spreiding volgens mij niet, hij heeft een aantal keer gezegd dat hij juist op één iemand zat en last had van tunnelvisie.

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 7-02-2013, 22:29:59 »
Spreiding volgens mij niet, hij heeft een aantal keer gezegd dat hij juist op één iemand zat en last had van tunnelvisie.

Ja oké, maar dat tweede zeker wel!

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #93 Gepost op: 7-02-2013, 22:30:14 »
Kees die meteen blij kwam verkondigen dat Janine hem verdacht (om duidelijk te maken  dat Janine het is? Omdat je het veel meer merkt als iemand je verdenkt?)

En is Enkel Enkel Dubbel Dubbel niet een fun wave? (Kees' shirt)
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #94 Gepost op: 7-02-2013, 22:30:54 »
Ja oké, maar dat tweede zeker wel!
Weet ik, zie mijn post daarvoor. ;)

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #95 Gepost op: 7-02-2013, 22:34:39 »
Wat het kiezen van de envelop betreft:

Stel Kees is de mol dan weet hij door zelf te kunnen kiezen  100% uit te sluiten dat de maximale prijs wordt gewonnen. Had een kandidaat niet aan alle enveloppen gaan voelen om te kijken hoe dik ze waren?

Of 1500 ook wat minder had gekund weten we pas na afloop. Ik denk dat als hij met "slechts" 500 euro komt en hij is de mol, dat dat wel te verdacht is. En misschien was 1500 euro wel het minimum.

Algemeen:

Hoe komt het toch dat ik bijna elke aflevering heerlijk vind om te kijken maar als ik dan ga nadenken over de opdrachten?

Dit was al de derde aflevering met maar 2 opdrachten. Sommige opdrachten zijn erg onduidelijk en andere ogen wel heel erg simpel.

En toch is het weer een heel leuk seizoen, haha.
1. Er waren drie opdrachten: de vliegopdracht, de ontmoeting met de mol en de paardenopdracht.
2. Welke aflevering dan nog meer behalve aflevering 1?

Offline Magic0loc0

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 7-02-2013, 22:39:51 »
Geen spellingsfout in mijn snelle analyse te ontdekken bij opdracht 1. Weet even niet meer of ze er bij opdracht 3 nog een kaartje hadden, maar dat ga ik even niet uitzoeken.
Overigens, Zarayda-hint is sterk, maar ook niet iets wat ik verwacht als hint.

Redenen waarom Kees niet de mol is, en waarom ik Kees niet meer verdenk sinds deze aflevering:
- Als mol zou je sowieso één of twee vragen over jezelf stellen, dat zou iedereen als mol doen. En dan heel typisch het juiste antwoord geven als mol zijnde. Maar toch een zwarte mol volgens het orgel? (niet heel sterk als reden)
- In de enveloppen zal heus wel meer geld te verdienen zijn geweest, maar WIDM kennende ook heel wat minder, of zelfs niks. Toch kiest hij voor 1500 euro. Nu is het als mol slim soms geld binnen te halen, maar de teller staat al op 10-11 duizend, dan is 1500 euro toch wel veel erbij ineens. Tja, tenzij we het er volgende aflevering gezellig uit gaan gooien, zoals ieder jaar.
- Als Kees snel moet antwoorden (zoals bij Paulien na opdr. 2) geeft hij een instinctief antwoord, wat ook nog eens goed zou kunnen kloppen. Je weet echt wel immers of iemand je wel of niet verdenkt.
- Toch gaan voor die extra minuut? Waarom zou de mol het risico nemen veel geld erbij te halen? Alleen als hij er daarna voor zou kunnen zorgen dat die -250 blijft door niks op te halen bij de bergtop, maar dan toch 1500 erbij kiezen?

Heb waarschijnlijk er nog een aantal gemist, die veel meer invloed hadden op mijn keuze, maar dat zou ik niet allemaal kunnen onthouden. Sorry voor mijn ingekrompen hersencapaciteit.

Overigens: WELK DEUNTJE WAS DAT BIJ OPDRACHT 2! Ik wil het weten! Moet wel van een film zijn geweest, maar welke?

Offline Magic0loc0

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 7-02-2013, 22:41:51 »
1. Er waren drie opdrachten: de vliegopdracht, de ontmoeting met de mol en de paardenopdracht.
2. Welke aflevering dan nog meer behalve aflevering 1?

De aflevering met de groene en rode kaartjes zo uit m'n hoofd, tenzij je dat ook als opdracht wilt zien. Kan het fout hebben hoor ;)

Offline hetoord

• Forumlid
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #98 Gepost op: 7-02-2013, 22:42:48 »
Hoe vet zou het zijn als ze het moment dat de mol achter de orgel zit gebruiken bij de onthulling om de mol bekend te maken? Niet zo vet als Patrick die de pruik af doet achterin de bus, maar een stuk vetter dan dat je Anne-Marie bij het vliegtuig ziet en dan in een biecht 'ik ben de mol' hoort zeggen. Dit moment zit niet aan het begin van de serie, maar ik nomineer dit toch als bekendmaking. Al was het maar omdat we dan nog een keer die kerk met die kaarsen kunnen zien. Zo mooi!

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 7-02-2013, 22:43:25 »
Tim kan alleen op Carolien of Kees hebben gestemd. Hij vulde in bij hoeveel steentjes heeft de mol gevonden, drie, is al een paar keer eerder genoemd! Alleen Kees en Carolien vonden drie steentjes.
Hij kan best een paar vragen op bijv Carolien hebben gezet - Over Kees heb ik hem nooit iets horen zeggen dus vermoedelijk stemde hij niet op hem iig.
'Uiteindelijk stemde ik op Paulien' zei hij in Moltalk. Ik zie geen reden dit in twijfel te trekken.
Ik meen dat Art in de aflevering ook suggereerde dat Tim er twee maal op dezelfde uit is gevlogen.
('Hij had kunnen weten dat hij fout zat - Uit koppigheid, zoals hij zelf zei').

Bovendien is hoeft wat we een kandidaat in de test zien 'aanvinken' niet te kloppen - daar wordt ook mee gemanipuleerd.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)