Tania eruit was echt wel een enorme schok voor mij. Ik had ze heel lang ingeschat als finaliste, ze was zelfs mijn winnares van in het begin. Ergens vind ik het wel een zwaar verlies voor deze reeks, Tania heeft deze editie toch maar mooi meegekleurd. Ik ga haar de volgende paar afleveringen zeker missen. Maar haar maatje Zarayda maakt dan weer veel goed, die twee lijken op dat gebied heel erg op mekaar. Vond het ook wel een pakkend moment wanneer Zarayda besefte dat ze nu echt wel alleen is in het spel.
Nu, Zarayda gedraagt zich meer en meer verdacht, zij komt plotseling bij iedereen in the picture, al kan dat natuurlijk ook zijn omdat ze het zo monteren, zo werd hier ook al geopperd. Zit ze in de finale en moet ze daarom wat meer verdacht worden? Dan gaan ze haar natuurlijk ook verdachter neerzetten. Iets om over na te denken dus ...
Kees is nog niet afgeweken van zijn plan en blijft zich nog steeds dubbelzinnig gedragen. Hij heeft het toch maar mooi gedaan gekregen dat Tania haar pot aan hem heeft afgestaan. Op dat moment kwam de leider van het spel naar boven in Kees. Althans, dat zie ik er toch in. Het lag er voor mij vingerdik op dat dit zo moést zijn. Handig dat net de nieuwe potbeheerder de eindbeslissing had in het laatste spel.
En Paulien, daar geraak je nooit veel wijzer uit. Volgens mij speelt ze het gewoon erg slim en maakt ze een goede kans om met de pot naar huis te vliegen. Dus komt ze ook enorm verdacht in beeld als dat het geval is.
Daniel en Carolien heb ik in het begin dan wel verdacht, ik verwacht dat ze er één van dees gaan uitvliegen. Afgezien van de hilarische taferelen met hun paarden (wat was me dat, dat mollend paard dat Carolien ter beschikking kreeg
) heb ik dus niet zo hard opgelet wanneer zij in beeld kwamen. Als ze de aflevering overleven ga ik dat natuurlijk wel weer doen.
* Btw eindelijk blijven ze nog eens op één locatie hangen! Gelukkig is Zuid-Afrika groot en gevarieerd genoeg om 10 afleveringen lang in te vertoeven. Echt een verademing.