Na deze aflevering zie ik geen reden om van Kees af te stappen. Hij is er heel goed in om fanatiek aan een opdracht mee te werken (doka inrichten, topito's overbrengen) waarvan na afloop blijkt dat het niets of bijna niets heeft opgeleverd. Kees wist natuurlijk al lang dat de kokers open waren geweest en hij wist dat hij al afgeschoten was door Daniël.
Ik vermoed dat hij al afgeschoten was en daarom de laatste groene topito aan Carolien gaf zodat Daniël Carolien alsnog af kon schieten.Je ziet ook dat zij afgeschoten wordt. Even ervoor gooide Kees al een topito naar Carolien die om deze te vangen ook afgeschoten had kunnen worden omdat hij deze niet nauwkeurig aangooide. Als blijkt dat ze allebei afgeschoten waren en Daniël zijn vrijstelling behoudt, reageert Kees met een paar harde NEE's. Een mooie acterende mol die doet of hij werkelijk teleurgesteld is. Dit soort reacties heeft hij al vaker gehad.Volgens mij niet oprecht.
Ik vroeg me af of Kees heel bewust de groene topito liet liggen omdat die aan het begin van het parcours lag (zegt hij zelf in de biecht) zodat ze aan het einde nog helemaal terug moesten rennen. Weet niet precies hoe dat in elkaar zit
.
Kees wil verder wel erg graag dat Daniël zijn mollenboekje inkijkt. Schuift het boekje nogal opdringerig richting Daniël. Als Daniël vervolgens wil prijsgeven welke twee mensen hij verdenkt houdt Kees dit tegen. Waarom vraag ik me af? Wel je boekje delen maar niet willen weten wie Danïel verdenkt? Ik denk dat hij niet wilde dat Zayrada dit zou weten. En dat hij echt hoopte dat Daniël er uit zou vliegen omdat hij uit het boekje van Kees alleen maar foute info zou afleiden. En met deze actie zal Daniël Kees zeker niet alsnog gaan verdenken.
Bij de test zie je kort nadat Carolien Kees als mol heeft ingevuld, drie Zuidafrikaanse dames bij twee pylonnen (46e minuut). Eentje doet een dansje waarbij ze twee enkele pasjes opzij doet en dan twee pasjes opzij naar dezelfde kant. Enkele, enkel, dubbel, dubbel?