Auteur Topic: [PT] The Apprentice  (gelezen 115175 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #340 Gepost op: 24-02-2013, 22:02:14 »
Enkele anonieme reacties van de jury, die alle pm's hebben doorgekregen van mij en zo op de voet alles konden volgen.

Citaat
Ik ga trouwens slechts een van de twee pagina's liken - degene die ik het beste vind denk ik. Ik vind namelijk eerlijk gezegd de anti-vrouwen pagina ook nogal respectloos en niet echt grappig - ook al is het sarcastisch bedoeld. Ik wacht nog eventjes, maar waarschijnlijk gaat 'mijn like' naar de Widm-pagina  8)
Al denk ik misschien wel dat de 'Anti-vrouwen'-pagina eventueel wel een hypeje zou kunnen worden - als ze het slim aanpakken en bijvoorbeeld overal reclame gaan maken, aangezien er redelijk wat onzinnige facebookpagina's zijn met redelijk wat leden.

Maar we zullen zien...
Citaat
Ik ben over beide nog niet heel erg te spreken eerlijk gezegd ;D Na anderhalve dag zou je toch meer dan 60 likes moeten kunnen hebben zou je denken.

Zeker team Swifty, die qua onderwerp veel sterker staat ivm een mogelijke hype, daarbij is het echt het gebrek aan promotie die ze nekt. KD kwam met hele goede ideeën, vooral de aftreedhype vond ik erg leuk (Bea, paus, enz), jammer dat ze daar weinig mee gedaan hebben. Grote blunder van KD was echter wel het verwijderen (of het verzoek tot verwijdering) van de negatieve reacties op de facebook. Om een hype te creeëren moet je ofwel veel positieve aandacht krijgen, ofwel veel negatieve. Zolang je maar veel besproken wordt, dan zitten er genoeg mensen tussen die op zo'n site terecht komen en 'm wel liken (de negatieve mensen trekken mogelijk dus positieve mensen naar zo'n pagina). Team Swifty moet van een grote achterstand komen, maar ze moeten gewoon durven te spammen overal. Maak een youtubefilmpje en hype die. Zo lastig is het allemaal niet ;D

Team Fabiann valt me tegen in de keuze van het onderwerp: het is totaal niet actueel en je hebt een heel specifieke, relatief kleine, doelgroep. Wat ze wel goed doen is het opspeuren van deze doelgroep (is ook niet heel lastig aangezien alles hier op realitynet begonnen is ;D ) en daarom staan ze nu voor. Maar echt werken doet het nou ook niet bepaald, ongeveer 1 like per uur :P

Wel spannend allemaal! Ik ben momenteel voor team Swifty, maar het is ook wel weer leuk als juist zij in de boardroom moeten komen ::jaja::
Citaat
Verder heb ik toch wel een duidelijke voorkeur voor team 2 ( Goed van Daisy en Vieffan dat ze het er  niet mee eens waren vind ik ). Als ik op de Like-knop druk voor iets van facebook dan moet het of iets heel grappigs zijn of iets voor een actie. Dit laatste is het geval bij team 2. Team 1 heeft wel een potentieel interressant discussieonderwerp, maar facebook is voor mij geen medium om dusdanig te discussieren. Daarnaast snap ik Schulz helemaal!

Verder ben ik het wel met hillo eens dat het aantal likes niet denderend is. Toen deze opdracht in het begin van de week aangekondigd werd rekende ik toch wel op een like of 300 op zondag. Dat kan natuurlijk nog komen, maar of ik had te hoge verwachtingen, of t valt inderdaad tegen.

Verder is het idee van WIDM misschien wel wat afgezaagd, maar ik moet toegeven, in deze periode van het jaar is het ook gewoon heel slim gekozen ;). Ben benieuwd of er grote veranderingen op gaan treden maar ik heb dus net de pagina van team 2 geliked om bovengenoemde redenen ;).

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #341 Gepost op: 24-02-2013, 22:02:39 »
Citaat
Team 1:
Ik vind persoonlijk dat ze geen goed onderwerp hebben gekozen. Al is het niet serieus bedoeld, ik zou zo'n pagina eerlijk gezegd ook nooit liken. Ik vind het ook heel jammer dat ze niet meer gedaan hebben met het 'ik treed ook af'-idee, want dat vond ik echt een superidee! Schulz was het geloof ik die mijn inziens met heel wat leuke ideeën kwam voor die pagina. Daarvan hadden ze echt iets leuks kunnen maken, en dat had volgens mij wél veel likes kunnen trekken, in tegenstelling tot wat ze nu hebben. Ik zou in iedergeval die pagina wél hebben geliked denk ik.

Ze blijven wel vanalles proberen om het toch meer op gang te krijgen en dat vind ik goed. Maar ze lijken het zelf allemaal niet goed te weten want ze veranderen continu van idee. Ook leider Swifty weet het precies niet echt meer want ook zij komt niet echt met een oplossing. Ik vind dat er in team 1 nog steeds een beetje structuur ontbreekt eigenlijk.

Team 2: (dit is maar m'n eerste idee toen ik  hoorde voor welke pagina ze gingen aangzien ik hun dus nog moet doorlezen ;))
Zoals Nieky ook al aangaf, op zich wel slim om nu voor iets van WIDM te gaan, mar anderzijds misschien inderdaad ook wel een beetje afgezaagd.
Ze kiezen op zich misschien op één of andere manier ook wel de 'makkelijkere' weg. Door iets van WIDM te nemen hebben ze hun doelgroep natuurlijk meteen binnen handbereik en moeten ze niet echt op zoek naar welke groep hun pagina zouden willen liken. In dat opzicht heeft team 1 wat meer lef door iets te nemen wat niet met deze site te maken heeft en ze dus helemaal moeten zoeken naar een doelgroep terwijl tam 2 die al heeft.
De likes van team 2 vallen me dan ook wel tegen (daarnet 91). Ik had verwacht doordat er hier (bijna) allemaal mensen zitten die gek zijn van WIDM dat ze al veel meer likes zouden hebben.

Kort samengevat:
Ik vind dat team 1 iets meer lef heeft door iets te nemen wat niks met deze site te maken heeft, maar ze hebben echt het verkeerde onderwerp gekozen. Ze lijken zelf ook niet goed meer te weten wat ze nog zouden kunnen doen om het balletje beter aan het rollen te krijgen. In plaats van dat ze er likes bij krijgen verliezen ze er trouwens. :-X Gisteravond toen ik keek waren het er 26 en daarnet nog maar 25.

Ik had net als Nieky wel verwacht dat er meer likes zouden zijn. De opdracht was toch een beetje om een kleine (kortstondige) hype te creeëren en daar zijn beide teams niet in geslaagd. Dus beide teams stellen me wel een beetje teleur... :( Maar ik heb dus ook wel de pagina van team 2 geliked, aangezien ik zoiets als team 1 heeft nooit zou liken. :P
Citaat
Ik vind trouwens ook de likes echt heel weinig. Weet verder niet wat team 2 heeft gedaan om reclame te maken maar ik heb bijvoorbeeld geen tweets gezien naar kandidaten of naar de grotere widm-hint-twitters. Ze hadden donderdag de uitzending hier perfect voor kunnen gebruiken. Misschien levert het niet heel veel resultaat op maar het was toch te proberen lijkt me ?
Citaat
Oké, ik ben om. Ik ga voor de Widm-pagina. De reclame in het topic is veel beter (bij die andere zitten er gewoon spellingsfoutlijntjes onder  ::)) en ze hebben het naar mijn inzicht beter aangepakt...
Citaat
Ik ga persoonlijk ook voor team 2.
Iets in me doet mij denken dat zij er meer moeite voor doen,beter werk verrichten,...
WIDM is een perfect onderwerp,vooral met de naderende finale.
Ze hebben ook veel meer like's als team 1...
Mijn stem gaat dus uit naar team 2.
Citaat
De pitch van team 2 is niet echt een pitch...
Citaat
O, ja ik weet niet precies wat een pitch is, maar ik bedoelde met goed geschreven dat het qua taal wel goed zit.En het loopt ook lekker in tegenstelling  tot de reclame van het andere team in het topic. Daar kun je duidelijk zien dat er geschaafd is aan de tekst,maar nu loopt het niet meer lekker.

Citaat
Citaat van: Robbieazerty op Vandaag om 16:14:40
Hierbij dan de pitch van Swifty's team:
Eerste opmerking: wat veel taalfouten! :o
Citaat
Reclame team 1 Swifty:onsamenhangende tekst + slordig die spellingscontrolestreepjes.Goed dat je meteen kan doorklikken voor facebooklikes.
team 2 Fabiann:somber van kleur + doodshoofdje erbij zorgt voor grafstemming(hebben we al verloren?)

Pitch team 1 Swifty: veel taalfoutjes + inhoud verwarrend.
team 2 Fabiann: tekst loopt lekker.

Eventuele punten: voor de reclame allebei 1 punt voor de moeite ;D en voor de pitch laat ik team 2  van Fabiann winnen.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 24-02-2013, 22:02:47 »
Citaat
Ik heb trouwens geen van de twee facebookpagina's geliked  ::sorry::
Citaat
Mijn voorkeuren:

Reclame: team 2. Het is mooier inelkaar gezet, vind de '7' en de '13' er echter niet helemaal bij passen. Verder vind ik de kleur wel passen bij Widm. Die van team 1 is wat simpel en ook jammer dat er geen plaatjes bij staan. Reclame moet je aandacht trekken, doet deze niet.

Pitch: ook team 2. Die ziet er ten eerste mooier uit. Inhoud is wat aan de standaard-kant. Ik snap alleen het verhaal van team 1 niet  ??? Ze spreken zichzelf tegen: "zolang er maar zoveel mogelijk likes komen" en "Was dit immers niet beter dan schaamteloos voor de meeste likes gaan" - Nee, want dat was de opdracht  ;D
Citaat
Pitch: team 1. Die vind ik inhoudelijk vele malen beter dan die van team 2, die volgens mij maar even snel wat in mekaar hebben geflanst. Bovendien bevat die van team 1 ook alle elementen die Robbie noemt in zijn beschrijving van een pitch (die ik maar even als maatstaf gebruik). De laatste alinea slaat natuurlijk wel een beetje door. ::rofl::

Reclame: team 2. Simpelweg omdat dit er een stuk beter uit ziet. De reclamepost van team 1 ziet er eerlijk gezegd wel erg saai uit.

Wat de pagina's zelf betreft vind ik die van team 2 veel beter dan die van team 1. Deze is eenvoudig, duidelijk en ziet er prima uit. Het onderwerp is natuurlijk wel erg makkelijk gekozen en niet bepaald actueel. Bij team 1 doen ze m.i. erg ingewikkeld. Het is weliswaar een veel origineler en actueler onderwerp, maar de ironie komt bij mij totaal niet over en ze hadden er sowieso geen discussiepagina van moeten maken.
Citaat
Pitch : Team 1, dit was een close call, maar ik vind de pitch van team 2 meer een reclamepraatje. Nou moet ik toegeven dat ik niet exact het verschil weet tussen een pitch en een reclame maargoed ik ben ook alles behalve commercieel aangelegd  ;D

De pitch van team 1 heeft een goede duidelijke inhoud en is af en toe heerlijk overdreven en daar hou ik dan ook wel weer van ;). Team 2 heeft een visueel mooiere pitch maar het visuele aspect vind ik belangrijker bij een reclame. En dat is meteen de hoofdreden waarom team 2 de reclame wint. Team 1's reclame is zo onaantrekkelijk. Als dat op t station ofzo zou hangen zou ik er meteen voorbijlopen. Bij team 2 is er nog wel een kans dat ik het lees ;)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 24-02-2013, 22:08:17 »
Het is dus voor de pitch gelijkspel en voor de reclame wint team 2. Maar sowieso vielen er maar 10 extra stemmen per ding te winnen en dat betekent dat team Fabiann gewonnen heeft en ook dat team Swifty naar de boardroom moet...

De jury wacht nu de grootste jury taak tot nu toe!
We gaan eerst heel team Swifty een aantal vragen stellen. En dan moet Swifty tegen maandagavond 22u mededelen welke twee personen ze mee naar de finale boardroom neemt.
Die drie personen worden dan flink op het rooster gelegd door de jury en mij en uiteindelijk zal één van hen ontslagen worden en dus het spel moeten verlaten!

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 24-02-2013, 22:10:06 »
Hoe krijgt ons ream de vragen? Hier of pm?

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 24-02-2013, 22:10:39 »
Vragen komen bij mij in de pm?
Die kan ik de komende 30 minuten wel beantwoorden.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 24-02-2013, 22:10:50 »
 ::megafoon::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 24-02-2013, 22:11:02 »
 ::bravo::

Gefeliciteerd team, bedankt voor de super goede samenwerking en al jullie goede ideeën, ik ben een trotse leider! ::trots::

Ik ga nu lekker genieten van mijn "vakantie"! ;D
🜃

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #348 Gepost op: 24-02-2013, 22:12:39 »
gefeliciteerd team 2, tijd voor een feestje?

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #349 Gepost op: 24-02-2013, 22:12:56 »
Gefeliciteerd Fabiann en team!  ::bravo:: Ik zie de vragen vanzelf wel tegemoet in mn pm box of ergens anders?  ???

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 24-02-2013, 22:13:03 »

Bij deze is de boardroom geopend. Enkel de leden van Team 1 zullen de vragen beantwoorden.

De eerste vraag die ik aan iedereen, behalve Swifty zelf, wil stellen is: hoe vonden jullie dat projectleider Swifty het deed?

De vragen komen dus hier openbaar en moeten ook hier openbaar beantwoord worden.

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 24-02-2013, 22:13:25 »
Ik vind t wel een beetje een zuur-y ipv jury als ik eerlijk ben  :-X

Wat was er nu met de sabotage?

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #352 Gepost op: 24-02-2013, 22:15:47 »
Dankje K@ren

Mijn eerste brandende vraag : Waarom de keuze voor dit onderwerp ? Ik heb veel meer potentiele interressante onderwerpen voorbij zien komen, jullie wilden discussie maar gaan dan de negatieve reacties weghalen.... Waarom ? Zoals een ander jurylid zei ( sorry als ik je woorden jat, maar ik vond het een briljante opmerking ;) ). Negatieve aandacht is ook aandacht.

Oja en aan iedereen de vraag natuurlijk : Wie verdenken jullie van sabotage.... ?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2013, 22:19:44 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #353 Gepost op: 24-02-2013, 22:17:31 »
gefeliciteerd team 2, tijd voor een feestje?

I am nicki minaj and i endorse this message ;D.

Ik vind t wel een beetje een zuur-y ipv jury als ik eerlijk ben  :-X
Ja, we hebben wel een stelletje zure juryleden zeg :-X. Je kan wel merken dat hillo aanwezig was ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 24-02-2013, 22:18:02 »
Swifty voerde de taken van een leider goed uit.
Een minpuntje was dat de meeste mensen een individuele taak kregen (pitch en reclame bv.) en sat zij die volgens mij niet had.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #355 Gepost op: 24-02-2013, 22:18:31 »
I am nicki minaj and i endorse this message ;D.
 Ja, we hebben wel een stelletje zure juryleden zeg :-X. Je kan wel merken dat hillo aanwezig was ;D.

Doe ik een keer mee als jury, om geen vijanden te maken, krijg ik ze alsnog  ;D
You'll never walk alone

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #356 Gepost op: 24-02-2013, 22:18:38 »
Ondertussen in de kamer naast de boardroom ...

Team 2:

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 24-02-2013, 22:19:10 »
Mening over Swifty: Erg goed:
in creatieve proces in het begin goed de energie de ruimte gegeven
toen het tijd was om in te gaan bakenen, goed de ruimte beperkt

de rest van het projecte: goed gestimuleerd, aangejaagd en zelf ook output verzorgd.

kortom: prima: ruimte gegeven waar nodig; lijnen aangehaald waar nodig
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #358 Gepost op: 24-02-2013, 22:19:26 »
Ohjee, dat wordt ruzie als de antwoorden openbaar worden...

Swifty deed het top. Altijd slim bezig. Ze gaf goede leiding! Ook veel online geweest  ::ok::
Er is maar 1x kritiek geleverd, door k@ren. Ze heeft de leiding genomen over de pagina, die er vest mooi uitzag!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #359 Gepost op: 24-02-2013, 22:20:06 »
Geachte leden van de boardroom,

Om antwoord te geven op jullie vraag: Ik ben tevreden over de leiderschapskwaliteiten van Swifty. Ik vind dat Swifty ons prima heeft aangestuurd. De juiste deadlines heeft gesteld, overzichten heeft gemaakt in de taakverdeling en ons gewoon de vrijheid gegeven zelf met initiatieven te komen.

Dan ook nog even over haar aanwezigheid (op de werkvloer): Natuurlijk kan zij niet altijd online zijn, maar dat kan niemand. Ze was absoluut aanwezig als leider, maar ook weer niet te nadrukkelijk. Ik heb dus niet veel aan te merken op Swifty als leider.