Goedemorgen allemaal
Juryleden, ik begreep dat jullie al onze berichten doorgestuurd hebben gekregen gisteren? En alles gisteren hebben gelezen. Respect voor jullie inzet!
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb gisteravond even snel op mijn tablet gelezen, maar kon nu pas het filmpje bekijken. Erg spannend weer! Ook leuk om zo al een tipje van de sluier van de perikelen in team 2 te horen.
Mijn antwoorden op de vragen die tot nu toe gesteld zijn:
Nieky:
De keuze van het onderwerp: Ik heb na uitgebreid overleg met het hele team uiteindelijk gekozen voor dit onderwerp, omdat dit onderwerp actueel was, controversieel en daarom aandachttrekkend, en omdat ik de indruk had dat dit onderwerp het breedst gedragen werd in het team. Bovendien konden we er naar mijn idee meer mee dan met het aftreden, omdat we buiten Bea en de Paus niet zoveel aftreders wisten te bedenken.
De sabotage: Echt sabotage heb ik niet gemerkt, alleen wel dat mijn leiderschap bij een enkeling in twijfel werd getrokken op momenten dat ik er niet was, terwijl ik dagelijks van 7 tot 23 uur ongeveer ieder uur online was. En het zou sabotage kunnen zijn dat een bepaald onderdeel pas op zondagmiddag werd afgerond. Als je met je vraag doelt op de spionage die Robbie noemt, dan kan ik je antwoorden dat ik op 19 februari hiervan op de hoogte werd gesteld door iemand die anoniem wenst te blijven. Ik kreeg het volgende berichtje:
ik wil even checken of *** écht goed aan het spinoneren is of maar wat op zijn mouw gespeld krijgt:
1. Gaat MM echt zijn haar afscheren
2. Lig jij onder vuur? Sterkte in dat geval
Ik heb deze persoon gezegd dat dit klopte, maar kon daarbij vertellen dat het vuur geblust leek.
Verder heb ik besloten het niet met mijn team te delen. Na wat strubbelingetjes in het begin leek juist de rust wedergekeerd, en ik wou de eenheid in het team bewaren. Berichten over het lekken van info naar het andere team leek me alleen maar onrust en onderling wantrouwen geven, wat ons als team geen goed zou doen.
Ik heb mijn vermoedens gehad over wie de info gelekt zou kunnen hebben, maar ik kon dat toch niet hard maken en dus beter negeren. Het leek mij niet veel schade te kunnen doen.
Mijn vermoedens waren dat of iemand in alle onschuld teveel informatie in pm deelde, zonder dat zelf door te hebben, of dat iemand anders bewust bezig was mijn leiderschap te ondermijnen.
Ik ga zo door met het beantwoorden van de volgende vragen, ik post dit alvast want het wordt een lang antwoord zie ik