Auteur Topic: [PT] The Apprentice  (gelezen 115195 keer)

Offline Vanessaa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #440 Gepost op: 25-02-2013, 08:54:12 »

Ik denk niet dat mensen iets echt fout hebben gedaan. Je hebt alles mee kunnen lezen. Daar waar ik dacht dat iets niet goed ging, of we even wat concreter moesten worden, of waar iemand met iets aan de slag moest heb ik dat direct proberen te sturen. Bijvoorbeeld om stemmen vragen voor de keuze van het onderwerp, of voor goedkeuring voor de reclamepost. Ik heb meerdere malen gevraagd naar de pitch. Ik heb een aantal keren aan iedereen gevraagd nog eens de pagina onder de aandacht te brengen van vrienden. Ik heb regelmatig 's ochtends geschreven wat er die dag verwacht werd. Dit alles om te voorkomen dat we achteraf met vingertjes zouden wijzen. Er is niet iemand die iets verknald heeft op persoonlijke titel. We hebben als team gewoon niet voor genoeg likes kunnen zorgen.
Swifty heeft zeker gezorgd voor duidelijke taakverdelingen. Ikzelf heb een Programma van Eisen gemaakt, met vragen als "Wat moet er gebeuren?" Hier kreeg ik GEEN kritiek op, en zelfs lovende kritiek van Swifty! Afgeleid uit mijn PvE is door Swifty de taakverdeling gemaakt.

MM, ik wist dat er info gelekt werd, in de beginfase, en dat heb ik niet verteld omdat er, zoals ik al schreef, op het moment dat het mij ter ore kwam eensgezindheid in ons team leek te zijn, en dat wilde ik niet ondermijnen. Ik denk ook niet dat de gelekte info ons schade heeft berokkend.
Je bedoelt dat je het achterhield om de vrede te bewaren? Snap ik, als je het had verteld had het weer een gekkenhuis geweest.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #441 Gepost op: 25-02-2013, 09:00:27 »
Precies MM ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #442 Gepost op: 25-02-2013, 09:02:05 »
Mocht de teamleider niet in staat zijn/tijd hebben om lijstjes te maken met onderwerpen en deadlines af te spreken, wil ik het graag van haar overnemen om het tempo er in te houden.
Ik vind dit toch best een aanval op "Tijd". Dit bericht is letterlijk overgenomen uit mijn inbox, dit kan mijn team en de juryleden beamen. Sorry k@ren, niks persoonlijks, maar ik ben het gewoon niet eens met je protest.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #443 Gepost op: 25-02-2013, 09:33:34 »
Dankjewel voor jullie antwoorden  ::bravo::
En ik bedoelde spionage ja
You'll never walk alone

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #444 Gepost op: 25-02-2013, 09:46:19 »
Ik vind dit toch best een aanval op "Tijd". Dit bericht is letterlijk overgenomen uit mijn inbox, dit kan mijn team en de juryleden beamen. Sorry k@ren, niks persoonlijks, maar ik ben het gewoon niet eens met je protest.

Dank je wel voor het posten van mijn pms. In mijn ogen maakt het mijn positie alleen maar sterker. Ik heb het gevoel dat niet alle teamleden door hebben dat we verloren hebben. Alles wordt bedekt met de mantel der liefde. We hadden maar iets meer dan 20 likes. De laatste dagen werde dit er alleen maar minder ipv meer. Ik vind dat je dan ook niet kan zeggen; beter konden we niet.

Over de pitch; ik ging er vanuit dat de pitch voor
zondagavond bedoeld was. Tot mijn verbazing gingen juryleden voor de pitch al een keus maken. Ik had dit dus verkeerd begrepen. Ik dacht dat ze pas mochten liken na de pitch.

Schulz sorry voor mijn onaardige opmerking. Maar ik bekijk het vanuit het spel. Je had goeie redenen om weinig te doen aan de opdracht maar het maakte je feitelijk gezien wel het minst actieve teamlid.

Ik heb overigrns nergrns beweerd dat swifty niet genoeg online was. Alleen dat ze een keer vroeg naar bed ging.

Ik ben het wel met haar eens dat niemand in het bijzonder de meeste fouten heeft gemaakt. Het was de schuld van het hele team. In mijn ogen is degene die verantwordelijk is voor dit team degene die i t

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #445 Gepost op: 25-02-2013, 10:09:09 »
Wat vind je van de spionage dan K@ren?

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #446 Gepost op: 25-02-2013, 10:19:18 »
Wat vind je van de spionage dan K@ren?

jammer. Ik weet niet wie t gedaan heeft. Ik was het niet. Maar inmiddels weet ik wel wie wel

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #447 Gepost op: 25-02-2013, 10:29:20 »
De sabotage: Echt sabotage heb ik niet gemerkt, alleen wel dat mijn leiderschap bij een enkeling in twijfel werd getrokken op momenten dat ik er niet was, terwijl ik dagelijks van 7 tot 23 uur ongeveer ieder uur online was. En het zou sabotage kunnen zijn dat een bepaald onderdeel pas op zondagmiddag werd afgerond. Als je met je vraag doelt op de spionage die Robbie noemt, dan kan ik je antwoorden dat ik op 19 februari hiervan op de hoogte werd gesteld door iemand die anoniem wenst te blijven. Ik kreeg het volgende berichtje:
Citaat
ik wil even checken of *** écht goed aan het spinoneren is of maar wat op zijn mouw gespeld krijgt:
1. Gaat MM echt zijn haar afscheren
2. Lig jij onder vuur? Sterkte in dat geval 
Ik heb deze persoon gezegd dat dit klopte, maar kon daarbij vertellen dat het vuur geblust leek.
Verder heb ik besloten het niet met mijn team te delen. Na wat strubbelingetjes in het begin leek juist de rust wedergekeerd, en ik wou de eenheid in het team bewaren. Berichten over het lekken van info naar het andere team leek me alleen maar onrust en onderling wantrouwen geven, wat ons als team geen goed zou doen.
Ik heb mijn vermoedens gehad over wie de info gelekt zou kunnen hebben, maar ik kon dat toch niet hard maken en dus beter negeren. Het leek mij niet veel schade te kunnen doen.
Mijn vermoedens waren dat of iemand in alle onschuld teveel informatie in pm deelde, zonder dat zelf door te hebben, of dat iemand anders bewust bezig was mijn leiderschap te ondermijnen.

Ik ga zo door met het beantwoorden van de volgende vragen, ik post dit alvast want het wordt een lang antwoord zie ik ;D

Eh, wacht even: is dít werkelijk de spionage waar we ons nu zo druk over maken, of is er meer aan de hand? ???

Want ik vind DIT tamelijk onschuldig. ::)

In de beginfase van het spel (toen beide teams nog aan het brainstormen waren) heeft iemand van het andere team bij mij geïnformeerd hoe het in ons team ging. Daarop heb ik geantwoord dat het prima ging, dat MijdrechtseMol om een voor mij onbekende reden erg graag zijn kop wilde kaalscheren, ::) dat K@ren niet bepaald tactisch bezig was door al direct aan de stoelpoten van leider Swifty te zagen :-\\ en dat we misschien een Hello Kitty-fanpagina gingen maken. ;D

Niet bepaald heftige of onthullende info dus. ::ohno:: Integendeel: het was immers voor iedereen duidelijk dat 'Bij een miljoen likes scheert MM zijn kop kaal' en Hello Kitty helemaal niet serieus werden overwogen als onderwerpen voor onze FB-pagina. Ik zou het niet in mijn hoofd halen daadwerkelijk inhoudelijke info met iemand van het andere team te delen. Daarvoor ben ik net even te fanatiek: ik wil gewoon proberen iedere opdracht te winnen! ::jaja:: Ik heb dan ook geen woord losgelaten over onderwerpen die we serieus overwogen.

Als er op basis van deze info wordt gesproken van spionage en sabotage, ??? dan vind ik dat een storm in een glas water. :-\\ Als team 2 over andere, écht nuttige insiders-informatie over ons team beschikte, dan komt dat bij iemand anders vandaan. Laten we dat eens opgehelderd zien te krijgen: welke informatie IS er nu eigenlijk precies doorgespeeld?

Uit het bovenstaande bericht van Swifty blijkt overigens dat zij óók contact had met iemand binnen het andere team: dus dat zou je dan net zo goed spionage kunnen noemen...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 25-02-2013, 10:33:33 »
Aah dank voor de opheldering KD. En ja, dit werd bij mij geverifieerd, en dat was dan ook het enige contact dat ik had met iemand van het andere team. Over meer spionage weet ik niets.

Offline MR-Brain

• Forumlid
« Reactie #449 Gepost op: 25-02-2013, 10:42:38 »
Als dit inderdaad het enige dat er was qua spionage/sabotage dan bied ik bij deze alvast mijn welgemeende excuses aan aan K@ren.  ::sorry::

Overigens vind ik het nog steeds niet erg kies dat er al meteen in het begin info is gedeeld met het andere team, onschuldig of niet. ::niet-ok::

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #450 Gepost op: 25-02-2013, 10:46:00 »
Dat was ook de enige info die ik gekregen heb. Dan is dat toch al opgehelderd. :)

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #451 Gepost op: 25-02-2013, 10:58:47 »
Overigens vind ik het nog steeds niet erg kies dat er al meteen in het begin info is gedeeld met het andere team, onschuldig of niet. ::niet-ok::

Ik begrijp dat het tactisch is om mij nu zwart te maken, zodat je er zelf sterker uitkomt. En nu ik open kaart heb gespeeld, is het vrij gemakkelijk om van mij de zondebok te maken. Maar dit vind ik toch wel wat overdreven. Er stond werkelijk NIETS nuttigs in mijn bericht aan iemand binnen het andere team.

Wie zonder zonde is... ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MR-Brain

• Forumlid
« Reactie #452 Gepost op: 25-02-2013, 11:11:35 »
Wie zonder zonde is... ::)

Kom maar op met die steen  ::tandpastasmiley::

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #453 Gepost op: 25-02-2013, 11:12:25 »
Heeft iedereen van jullie team, die Facebook heeft, de pagina van jullie team geliket?

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #454 Gepost op: 25-02-2013, 11:25:26 »
Nee. Ik zie alleen likes van Mr-Brain en mezelf. Ik zie daarnaast likes van Robbie en MaikeMeisje. En likes van 4 andere FB-vrienden van mij, en 5 likes van mensen die ik van andere fora ken. Persoonlijk ben ik dus goed voor minstens 9 likes, buiten de gemeenschappelijke (RN-)FBvrienden om. Als iedereen in ons team voor 9 extra likes had gezorgd, dan hadden we er heel anders voor gestaan.

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #455 Gepost op: 25-02-2013, 11:26:30 »
Met KD. eens: storm in glas water.
Leuk van Robbie om RTL4 nieuws na te doen: iets sensationeel brengen maar uuiteindelijk stelt het weer niets voor, lijkt mij.

sabotage is volgens mij als er daadwerkelijk voor gezorgd is dat er minder likes zijn gekomen. Ik zie daar geen aanwijzingen voor: dat zou vlg mij nl betekenen dat iemand mensen is gaan afraden ons te liken, of likers te bedreigen, of onze site onklaar te maken.

spionage: wat is er voor interessants aan om te weten hoe het in andere team ging? Wat het andere team doet wel, maar ik heb daar niets over gehoord. Ideeën als twitter gebruiken, die zouden 'gestolen' kunnen worden.

@K@ren : het ging me ook niet erom dat je me aanwijst als minst actieve. Dat lijkt me nogal evident, en dat is ook geen probleem. (Zou een interessante oefening worden om dat te ontkennen. ::tandpastasmiley:: ) Het ging me om de kwalificatie luiwammes die je gaf.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #456 Gepost op: 25-02-2013, 11:27:19 »
Nee. Ik zie alleen likes van Mr-Brain en mezelf. Ik zie daarnaast likes van Robbie en MaikeMeisje. En likes van 4 andere FB-vrienden van mij, en 5 likes van mensen die ik van andere fora ken. Persoonlijk ben ik dus goed voor minstens 9 likes, buiten de gemeenschappelijke (RN-)FBvrienden om. Als iedereen in ons team voor 9 extra likes had gezorgd, dan hadden we er heel anders voor gestaan.
ik heb uitgelegd waarom ik het niet wilde liken.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline MR-Brain

• Forumlid
« Reactie #457 Gepost op: 25-02-2013, 11:29:58 »

Ik heb het inderdaad geliked en ik heb 5 FB vrienden zover gekregen dat ze de pagina ook liken.

Online grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #458 Gepost op: 25-02-2013, 11:40:20 »
Het schrijven van de pitch door K@ren heeft vertraging opgeleverd, door vastlopen zoals zij het zelf noemt. Heeft de rest daardoor nog wel goed de tijd gehad om die tekst te controleren?
...maar soms even niet :)

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #459 Gepost op: 25-02-2013, 11:45:20 »
Nee. Ik was zelf offline zondagmiddag, en heb voor ik vertrok voorgesteld dat K@ren de pitch zou sturen aan ons, waarop iedereen dan een uur de tijd zou hebben om commentaar te leveren voor ze het zou doorsturen aan Robbie. Dit om verdere vertraging te voorkomen.

Persoonlijk vond ik het erg vervelend dat dit zolang duurde. K@ren zou vrijdagmiddag die pitch al maken. Nadat ik meerdere malen had gevraagd om de pitch stuurde zij die uiteindelijk pas zaterdagmiddag half vier. De tweede versie volgde toen pas zondagmiddag half drie weer.
Het is jammer dat zij zich voelde vastlopen, maar daar had ze dan ook hulp bij kunnen vragen.

Edit: ik zie nu dat ik niet weet hoe laat zij daadwerkelijk de pitch naar Robbie heeft gestuurd. Ik had gezegd dat te doen met een CC aan ons allemaal, maar dat is niet gebeurd.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2013, 11:48:33 door Swifty »