De sabotage: Echt sabotage heb ik niet gemerkt, alleen wel dat mijn leiderschap bij een enkeling in twijfel werd getrokken op momenten dat ik er niet was, terwijl ik dagelijks van 7 tot 23 uur ongeveer ieder uur online was. En het zou sabotage kunnen zijn dat een bepaald onderdeel pas op zondagmiddag werd afgerond. Als je met je vraag doelt op de spionage die Robbie noemt, dan kan ik je antwoorden dat ik op 19 februari hiervan op de hoogte werd gesteld door iemand die anoniem wenst te blijven. Ik kreeg het volgende berichtje:
ik wil even checken of *** écht goed aan het spinoneren is of maar wat op zijn mouw gespeld krijgt:
1. Gaat MM echt zijn haar afscheren
2. Lig jij onder vuur? Sterkte in dat geval
Ik heb deze persoon gezegd dat dit klopte, maar kon daarbij vertellen dat het vuur geblust leek.
Verder heb ik besloten het niet met mijn team te delen. Na wat strubbelingetjes in het begin leek juist de rust wedergekeerd, en ik wou de eenheid in het team bewaren. Berichten over het lekken van info naar het andere team leek me alleen maar onrust en onderling wantrouwen geven, wat ons als team geen goed zou doen.
Ik heb mijn vermoedens gehad over wie de info gelekt zou kunnen hebben, maar ik kon dat toch niet hard maken en dus beter negeren. Het leek mij niet veel schade te kunnen doen.
Mijn vermoedens waren dat of iemand in alle onschuld teveel informatie in pm deelde, zonder dat zelf door te hebben, of dat iemand anders bewust bezig was mijn leiderschap te ondermijnen.
Ik ga zo door met het beantwoorden van de volgende vragen, ik post dit alvast want het wordt een lang antwoord zie ik
Eh, wacht even: is dít werkelijk de spionage waar we ons nu zo druk over maken, of is er meer aan de hand?
Want ik vind DIT tamelijk onschuldig.
In de beginfase van het spel (toen beide teams nog aan het brainstormen waren) heeft iemand van het andere team bij mij geïnformeerd hoe het in ons team ging. Daarop heb ik geantwoord dat het prima ging, dat MijdrechtseMol om een voor mij onbekende reden erg graag zijn kop wilde kaalscheren,
dat K@ren niet bepaald tactisch bezig was door al direct aan de stoelpoten van leider Swifty te zagen
en dat we misschien een Hello Kitty-fanpagina gingen maken.
Niet bepaald heftige of onthullende info dus.
Integendeel: het was immers voor iedereen duidelijk dat 'Bij een miljoen likes scheert MM zijn kop kaal' en Hello Kitty helemaal niet serieus werden overwogen als onderwerpen voor onze FB-pagina. Ik zou het niet in mijn hoofd halen daadwerkelijk inhoudelijke info met iemand van het andere team te delen. Daarvoor ben ik net even te fanatiek: ik wil gewoon proberen iedere opdracht te winnen!
Ik heb dan ook geen woord losgelaten over onderwerpen die we serieus overwogen.
Als er op basis van deze info wordt gesproken van spionage en sabotage,
dan vind ik dat een storm in een glas water.
Als team 2 over andere, écht nuttige insiders-informatie over ons team beschikte, dan komt dat bij iemand anders vandaan. Laten we dat eens opgehelderd zien te krijgen: welke informatie IS er nu eigenlijk precies doorgespeeld?
Uit het bovenstaande bericht van Swifty blijkt overigens dat zij óók contact had met iemand binnen het andere team: dus dat zou je dan net zo goed spionage kunnen noemen...