Auteur Topic: [PT] The Apprentice  (gelezen 115150 keer)

Offline Schulz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #520 Gepost op: 25-02-2013, 17:14:33 »
Welke redenen?
Lag zijn internet plat?Gezinsproblemen?..?
Want indien zijn internet platlag of hij problemen had dan vind ik dat deze redenen niet tellen,daar kan Schulz ook niet veel aan doen.
Ik heb in het begin aangegeven niet actief mee te doen aan deze opdracht om een bepaalde reden. Dit was geen externe omstandigheid waar ik niets aan kon doen. Dit was een keus van mij.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2013, 17:16:08 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #521 Gepost op: 25-02-2013, 18:25:37 »
En dan zeggen ze dat ik veel gestookt heb in Survivor

Jongens, zoveel complotjes heb je helemaal niet nodig om zap te winnen ::)

Lijkt mij ook niet... Het is bijna niet meer bij te houden wie met wie een complotje zou hebben.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molière

• Forumlid
« Reactie #522 Gepost op: 25-02-2013, 18:52:35 »
Ok, even voor het overzicht. De vragen uit het overzicht van Go_ahead zijn volgens mij allemaal wel beantwoord. Vandaag zijn daar nog deze vragen bijgekomen:
9. Heeft iedereen van jullie team, die Facebook heeft, de pagina van jullie team geliket?
10. Het schrijven van de pitch door K@ren heeft vertraging opgeleverd, door vastlopen zoals zij het zelf noemt. Heeft de rest daardoor nog wel goed de tijd gehad om die tekst te controleren?
11. Welke 2 personen vinden jullie dat Swifty moet meenemen naar de finale boardroom?
12. Wie vonden jullie het minst goed/slechtst meewerken?En waarom?
Jullie moeten zelf maar even kijken welke vragen je al hebt beantwoord.

Ik wil daar graag nog één vraag aan toevoegen:
13. Hoe kijken jullie terug op jullie eigen rol binnen het team?
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #523 Gepost op: 25-02-2013, 18:53:11 »
Nee. Ik was zelf offline zondagmiddag, en heb voor ik vertrok voorgesteld dat K@ren de pitch zou sturen aan ons, waarop iedereen dan een uur de tijd zou hebben om commentaar te leveren voor ze het zou doorsturen aan Robbie. Dit om verdere vertraging te voorkomen.

Persoonlijk vond ik het erg vervelend dat dit zolang duurde. K@ren zou vrijdagmiddag die pitch al maken. Nadat ik meerdere malen had gevraagd om de pitch stuurde zij die uiteindelijk pas zaterdagmiddag half vier. De tweede versie volgde toen pas zondagmiddag half drie weer.
Het is jammer dat zij zich voelde vastlopen, maar daar had ze dan ook hulp bij kunnen vragen.

Edit: ik zie nu dat ik niet weet hoe laat zij daadwerkelijk de pitch naar Robbie heeft gestuurd. Ik had gezegd dat te doen met een CC aan ons allemaal, maar dat is niet gebeurd.

Ik heb zelf voorgesteld dat ik vrijdag aan de pitch zou beginnen. Niet dat ik hem dan gelijk zou afmaken. Op vrijdagavond heb je toen gevraagd of ik hem al had en een dag later zei je dat je heel benieuwd was na de pitch. Dit was alles.

Ik had hier idd om hulp kunnen vragen, maar ik wou het graag zelf doen. Ik heb er lang over gedaan om de juiste toon te vinden en de juiste bewoordingen. Dus ik wou het graag zelf afmaken.

Ik had ook geen idee dat dit kwaad kon, want in mijn ogen hadden we genoeg tijd voor de pitch. Ik dacht dat de pitch op het einde gepresenteerd zouden worden en dat daarna de juryleden hun keuze maakten. Sterker nog dat dacht jij ook:
Ik lag er vannacht (jaja) ook nog even over te denken. Mss kun je beter verwijzen naar een paar van de opiniestukken die we de afgelopen dagen hebben gevonden ipv filmpjes. Die artikelen staan ook op de fb pagina. En ja, ik baal ook van juryleden die al gestemd hebben, jammer...

Overigens was iedereen tevreden met de pitch die opgestuurd werd.
Goed om te lezen dat er zo is doorgewerkt aan die pitch, en dat hij op tijd bij Robbie is beland. Ik was helaas wat langer afwezig vanmiddag dan ik had verwacht, sorry daarvoor, maar mooi dat alles toch tijdig is afgerond.

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #524 Gepost op: 25-02-2013, 18:57:00 »
So hee....  :o Wat een gedoe allemaal, jullie hebben ons als jury helemaal niet eens nodig om elkaar helemaal af te maken  ::) Ik hou m'n mond even want die 10 pagina's bijlezen was wel echt veel informatie in een keer  :P

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #525 Gepost op: 25-02-2013, 19:01:14 »

Ik wil even tussendoor benadrukken dat iedereen die vanaf nu nog in de boardroom komt kans maakt om ontslagen te worden!! Dus ook als er leden van het winnende team komen posten, begeven zij zich in de boardroom en kan ik ze buiten zetten wegens verstoring van deze meeting! Ik wil niet dat leden van team 2 hier nog heel de tijd binnen komen stormen!

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #526 Gepost op: 25-02-2013, 19:01:45 »

ik vind dat ik zeker voldoende gedaan heb.
Eerst hebben we een taakverdeling gemaakt in de groep.
Volgens die taakverdeling zou ik het logo maken.
Dit heb ik gedaan. (alleen zijn we daarna voor het logo van brain gegaan, maar dit kun je lezen in pm-groepsgesprek)
Daarna heb ik zelf aangeboden om de reclamepost te schrijven.
Dit heb ik ruim optijd gedaan en iedereen was het hiermee eens.
Verder heb ik me ook beziggehouden met het twitteraccount.
Toen we het onderwerp hadden verandert van ''Weg ermee!'' naar ''ja of nee'' moest ook het logo verandert worden (aangezien ons logo een tekentje van een vrouw met een rode streep erdoor was)
Swifty heeft (om voor mij onbekende rede) gewoon het doorgestreepte vrouwtje als logo gehouden  :D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #527 Gepost op: 25-02-2013, 19:08:45 »
Ok, even voor het overzicht. De vragen uit het overzicht van Go_ahead zijn volgens mij allemaal wel beantwoord. Vandaag zijn daar nog deze vragen bijgekomen:
9. Heeft iedereen van jullie team, die Facebook heeft, de pagina van jullie team geliket?
10. Het schrijven van de pitch door K@ren heeft vertraging opgeleverd, door vastlopen zoals zij het zelf noemt. Heeft de rest daardoor nog wel goed de tijd gehad om die tekst te controleren?
11. Welke 2 personen vinden jullie dat Swifty moet meenemen naar de finale boardroom?

Check, check, check, check. Alleen vraag 13 staat nog open voor mij.

Ik denk dat ik mijn rol als leider goed heb vervuld. Ik heb naar mijn teamleden geluisterd en in samenspraak met hen keuzes gemaakt en taken verdeeld. Ik heb 's ochtends gemeld wat er moest gebeuren, en  evt door wie, ik heb de vinger aan de pols gehouden bij zaken die nog liepen. Ik heb gemotiveerd en gecontroleerd, en als ik niet online kon komen zaken overgedragen. Ik heb de FBpagina actueel gehouden met enkele posts per dag, ik heb onder naam van die pagina gepost bij artikelen die aansloten op ons onderwerp en bij FBpagina's van vrouwen die we noemden op de site. En ik heb via vrienden en via andere fora voor likes gezorgd.
En ik heb gelezen dat het grootste deel van mijn team mij een goed leider vond, dus ik zal het ook echt wel goed gedaan hebben.
Keep calm and eat chocolates!

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #528 Gepost op: 25-02-2013, 19:12:15 »

9. Nee, sowieso ik niet. Ik heb geen facebook. Ik heb wel voor likes gezorgd van bekenden van mij.
10. Ja, in de eerste versie stonden de linkjes nog niet. Voor de rest was iedereen wel tevreden over de insteek, de toon en de tekst zelf. Er zijn daarna nog een paar kleine wijzingen gemaakt voor de tweede definitieve versie. Die overigens iets later gepost werd, omdat ik 's ochtends na de zaak moest voor een vermeend diefstal-gevalletje. (heb ook gepmd dat de definitieve versie later kwam door een noodgevalletje.)
11. Dat vind ik erg lastig. Zoals ik al zei was dit een fout van de hele groep, dus zie ik zelf de leider als verantwoordelijke. Ik vond Bjornn en KD de meest actieve leden. KD had ook een hele positieve inbreng en kwam vaak met goede ideeën. Ik ben zelf erg kritisch, maar zie dat niet als negatief. Je mag best elkaar scherp proberen te houden en dat moet zelfs bij dit soort opdrachten. Je moet elkaar op fouten durven te wijzen. Dat durfden veel teamleden niet. Mollenvanger is heel druk bezig geweest met teksten, daar heb ik hem nog bij geholpen. Mr.brain is heel druk geweest met de lay-out en is dus ook wel actief geweest. Ik mag Mijdrechtse Mol heel graag, maar toch denk ik dat hij en Schulz het minst actief waren. (Helaas, want het zijn beiden wel toppers.)
12. Dat vond ik Schulz, maar hij had zijn redenen.
13. Goed, ik heb Mollenvanger geholpen met zijn tekst. Ik heb sterke mogelijke onderwerpen aangedragen. Ik heb gezorgd voor likes en nog meer likes binnen gehaald met mijn pitch. Ook durfde ik kritisch te zijn op anderen op momenten dat ik dacht dat dit nodig was voor het team. In mijn ogen is het essentieel om als leider van een groot bedrijf om mensen te motiveren en op een positieve manier te begeleiden, maar ook zeker om te corrigeren daar waar mogelijk is en proberen om mensen beter te maken als het eventjes niet helemaal goed gaat. Maar we moeten ook eerlijk zijn. We hebben gefaald als team en we hebben gefaald met zijn anderen. Deze prestatie is een team niet waard wat probeert 'The Apprentice' te worden. Ik erken dan ook dat dit absoluut niet het niveau is, wat de board van ons mag verwachten. Als dit project onder mijn verantwoordelijkheid zou vallen, zou ik ook dan nooit durven zeggen dat ik het goed gedaan hebt.

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #529 Gepost op: 25-02-2013, 19:16:38 »
Op een gegeven moment heeft Karen mijn tips in de groep gegooid. Waarom is daar nooit wat mee gedaan?

Hierop aansluitend: die reactie van negatieve aandacht is aandacht kwam van mij. Wat ik daarmee bedoel is dat je op ALLE posts op jullie facebook een discussie uit kan lokken. Ook op een 'like dit niet'. De felste tegenstanders maken een onderwerp interessant, dus lok die juist uit. Daarbij waren jullie met genoeg man om zelf discussies te gaan voeren op jullie pagina. Dit is niet gebeurd, waardoor er nooit een buzz is gecreëerd en dat is de reden dat jullie verloren hebben. Vraag wederom: waar hebben jullie je in vredesnaam mee bezig gehouden een week lang dat er maar 5 likes per dag gescoord zijn? Waarom niet op alle mogelijke manieren aandacht vragen??

Verder valt het me op dat er veel negativiteit in jullie team heerst. Waar komt deze precies vandaan? K@ren lijkt hier de zondebok die negatief was over jullie vorderingen, maar waarom is er dan nooit wat met haar commentaren gedaan?
Nieky grab a life vest!

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #530 Gepost op: 25-02-2013, 19:20:32 »
We hebben gefaald als team en we hebben gefaald met zijn anderen.
Sorrie K@ren, maar ik vind het een te grappige vertyping om te laten lopen.  ::rofl::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #531 Gepost op: 25-02-2013, 19:24:49 »

Bedankt voor het overzicht, dat raakte een beetje zoek.  ;D

Deze heb ik eerder beantwoord: ik heb hem geliked. Bewijs is te vinden op pagina 24 van dit topic.  :P

Ik heb het niet gecontroleerd, maar dat kwam doordat mijn ouders op bezoek waren en ik daardoor niet online kon komen. Dus dat heeft niets met K@ren te maken.

Schulz heeft zelf direct aangegeven dat hij wel naar de boardroom wil, dus dat is een logische keuze.
Daarna is het uiteraard lastiger, omdat iedereen verder wel heeft bijgedragen. Ik neig dan naar MijdrechtseMol. Hij was weliswaar heel enthousiast en een positieve noot binnen de groep met zijn aanmoedigingen,  ::ok:: maar ik weet niet precies wat hij nou wezenlijk heeft bijgedragen. Alle andere mensen hebben stukjes geschreven, logo's ontworpen of reclame gemaakt, bij hem is dat wat minder duidelijk. Ook vond ik het niet zo zinvol dat hij zichzelf bij afwezigheid van Swifty tot plaatsvervangend leider bombardeerde.

Bovengenoemde personen. Een kandidaat die hier nog wel even genoemd moet worden is K@ren, omdat zij waarschijnlijk degene is die Swifty straks meeneemt naar de boardroom. Ik was het niet eens met haar aanvallen op Swifty. Het kwam onnodig negatief over, al ben ik er zeker van dat het niet zo was bedoeld. Maar haar bijdrage is uiteindelijk wel groter is geweest dan die van MM. Hoewel het voor Swifty aanlokkelijk en logisch is om K@ren mee te nemen, zou het qua bijdrage in mijn ogen rechtvaardiger zijn om MM te nomineren.

Ik vind dat ik goed mijn best heb gedaan. Allereerst met het brainstormen: het is ontzettend jammer dat het door mij bedachte onderwerp uiteindelijk niet goed heeft uitgepakt, maar ik heb echt mijn best gedaan meerdere bruikbare ideeën aan te dragen. Ik heb de reclame-tekst die Mollenvanger had geschreven gecorrigeerd en aangepast. Verder heb ik een e-mail-account aangemaakt om daarmee accounts te kunnen aanmaken op nieuwssites en forums. Helaas leverde dat niet veel op omdat reclame altijd snel wordt verwijderd. Ook heb ik de twitter-account aangemaakt, die Bjorrn en ik daarna hebben gebruikt om onze pagina te promoten. Dat leverde in eerste instantie direct een block op en ook wat negatieve reacties, maar later ook een paar followers. Het is jammer dat er, ondanks herhaaldelijke verzoeken, geen andere mensen zijn bijgesprongen om deze account verder te onderhouden op de momenten dat ik niet online kon zijn. Ik heb ook content verzameld voor onze site.

Wat mij eventueel kan worden aangerekend:
- Slechts één vriend van mij heeft de pagina geliked. Dit heeft ermee te maken dat ik heel zorgvuldig omga met mijn Facebook en geen vrienden wil lastigvallen met een spelletje waar ik aan meedoe (en dat, laten we wel wezen, uiteindelijk vrij onbeduidend is: er is geen grote geldprijs ofzo).
- Het weekend ben ik veel minder actief geweest dan daarvoor, door het eerder genoemde bezoek.

Al met al vind ik dat ik mij niet hoef te schamen voor mijn bijdrage aan de opdracht. Ik schaam me natuurlijk wel voor het eindresultaat, waar ik net als alle andere groepsleden mede verantwoordelijk voor ben.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #532 Gepost op: 25-02-2013, 19:25:10 »
Pardon hillo? Veel negativiteit? Wil je mij even vertellen waar die negativiteit was dan? Ik heb vooral in het begin negativiteit geconstateerd van juist K@ren, maar dat was snel over. En toen gingen we op goede voet verder. Ja natuurlijk geloofden we er op de laatste dag niet meer helemaal in, maar echt negatief heb ik niemand zien doen.

Hoezo constateer jij dat er niets is gedaan met de tips die K@ren in de groep gooide? Over welke pm heb je het dan? Volgens mij is alles van iedereen serieus genomen en hebben we vrijwel niets zomaar genegeerd of laten liggen?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2013, 19:26:50 door Swifty »

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #533 Gepost op: 25-02-2013, 19:41:53 »
Negativiteit in de zin dat nu jullie verloren hebben iedereen opeens wat te zeuren heeft over anderen. Waarom is dit nooit eerder gebeurd? Had een MM aangespoord zich ergens op te rochten ipv nu zeggen dat hij geen echte taak had. Had een K@ren gevraagd waarom ze negatief was over veel dingen en hoe zij het dan zou willen ipv nu te zeggen dat ze het niet goed deed. Dit geldt overigens voor iedereen.

En de tips waar ik het over heb zijn de tips die ik jullie gegeven heb over crossmedia ed en youtube of facebook uitzoeken. Karen vroeg op een geeven moment of iemand daar verstand van had en haar kon helpen met het uitzoeken. Daar is nooit wat mee gedaan. Zonde, want ik kan jullie garanderen dat het de winst opgeleverd had. Waarom is er niks mee gedaan? En dus: waar hebben jullie dan wel alle tijd in gestoken?
Nieky grab a life vest!

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #534 Gepost op: 25-02-2013, 19:43:15 »
onder andere in school, eten, slapen  ::schaam::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #535 Gepost op: 25-02-2013, 19:44:41 »
Pardon hillo? Veel negativiteit? Wil je mij even vertellen waar die negativiteit was dan? Ik heb vooral in het begin negativiteit geconstateerd van juist K@ren, maar dat was snel over. En toen gingen we op goede voet verder. Ja natuurlijk geloofden we er op de laatste dag niet meer helemaal in, maar echt negatief heb ik niemand zien doen.

Ik snap niet goed dat jij dit als negatief bestempeld. De kritiek was toch bedoeld om ons als groep vooruit te helpen? Wat heb ik eraan om onze groep dwars te zitten?

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #536 Gepost op: 25-02-2013, 19:49:58 »
Trouwens ik heb nog even nagelezen wat de eerste reacties waren op mijn kritiek en dan kwam er dit:

K@ren heeft gelijk  ::jaja::
Ik stel voor dat iedereen NU stemt op het idee dat het beste is, en dat we daar dan aan beginnen.
Ik stem dan voor Vrouwen op tv, weg ermee!
Om de humor erin te houden kunnen we misschien iets met grapige plaatjes van vrouwen die je echt niet graag op tv ziet.
(standaard voorbeeld: patty)

Aangezien dit het idee was waar volgens mij het meeste animo voor was ga ik er in mee. Maar Karen heeft idd gelijk, ik heb ook al meerdere malen aangestuurd op het maken van een keuze van een onderwerp. Ik stem dan ook maar voor vrouwen op tv, weg ermee

K@ren heeft een punt jongens. Wij kopen maar te blèren en zij wordt zwaar deprissief.

Ik stem ook voor
Vrouwen op TV weg ermee

Dank jullie wel!

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #537 Gepost op: 25-02-2013, 20:00:25 »
Ik snap niet goed dat jij dit als negatief bestempeld. De kritiek was toch bedoeld om ons als groep vooruit te helpen? Wat heb ik eraan om onze groep dwars te zitten?

Ik heb negativiteit anders opgevat dan dat hillo bedoelt blijkbaar.

Hillo, ik voel me niet aangesproken met je vraag over negativiteit dan, want de enige waar ik een tikje negatief over doe is K@ren, en dat heb ik K@ren in de groep al laten weten destijds, en vanaf dat moment ging dat ook beter.

En K@ren, goed dat jij de opmerkingen nu aanhaalt, want dat is ook het enige dat ik kon vinden van iets wat jij in de groep bracht, en daar hebben we dus wel degelijk iets mee gedaan.
Crossmediaal heb ik me persoonlijk gericht op waar ik goed in ben, fora dus.

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #538 Gepost op: 25-02-2013, 20:09:40 »
Ik heb negativiteit anders opgevat dan dat hillo bedoelt blijkbaar.

Hillo, ik voel me niet aangesproken met je vraag over negativiteit dan, want de enige waar ik een tikje negatief over doe is K@ren, en dat heb ik K@ren in de groep al laten weten destijds, en vanaf dat moment ging dat ook beter.

En K@ren, goed dat jij de opmerkingen nu aanhaalt, want dat is ook het enige dat ik kon vinden van iets wat jij in de groep bracht, en daar hebben we dus wel degelijk iets mee gedaan.
Crossmediaal heb ik me persoonlijk gericht op waar ik goed in ben, fora dus.

Mijn inbreng:
-Meegedacht over goede ideeën en zelf met een paar goeie ideeën gekomen.
-Aangedrongen om te gaan voor een onderwerp wat actueel is en humor bevat en snel een hype kan worden.
-Mollenvanger geholpen met zijn tekst door opbouwend kritiek op hem te geven.
-Suggesties gedaan voor het invoeren van deadlines en een duidelijke structuur
-Pitch geschreven en de groep gevraagd om hier wat mee te doen.
-Discussie los gemaakt over de insteek van het onderwerp van de site.

Dus wat jij zegt is niet helemaal waar en dat weet jijzelf ook wel!  ;)

Bovendien als jij vond dat mijn inbreng te weinig was, waarom heb jij daar dan nooit wat mee gedaan en kom je er nu mee op een openbaar forum in plaats van mij destijds een pm te sturen? Als je dit echt vond, had je dit moeten zeggen op een tijdstip dat het de opdracht nog ten goede kon komen.

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #539 Gepost op: 25-02-2013, 20:14:41 »
Nee K@ren, je leest niet goed. Hillo zegt dat jij punten inbracht waar niets mee gedaan is. Dat staat dus los van het helpen van MV met zijn tekst, de pitch, en het op gang helpen van de discussie. En ik kan die punten niet vinden.