Ok, even voor het overzicht. De vragen uit het overzicht van Go_ahead zijn volgens mij allemaal wel beantwoord. Vandaag zijn daar nog deze vragen bijgekomen:
Bedankt voor het overzicht, dat raakte een beetje zoek.
9. Heeft iedereen van jullie team, die Facebook heeft, de pagina van jullie team geliket?
Deze heb ik eerder beantwoord: ik heb hem geliked. Bewijs is te vinden op pagina 24 van dit topic.
10. Het schrijven van de pitch door K@ren heeft vertraging opgeleverd, door vastlopen zoals zij het zelf noemt. Heeft de rest daardoor nog wel goed de tijd gehad om die tekst te controleren?
Ik heb het niet gecontroleerd, maar dat kwam doordat mijn ouders op bezoek waren en ik daardoor niet online kon komen. Dus dat heeft niets met K@ren te maken.
11. Welke 2 personen vinden jullie dat Swifty moet meenemen naar de finale boardroom?
Schulz heeft zelf direct aangegeven dat hij wel naar de boardroom wil, dus dat is een logische keuze.
Daarna is het uiteraard lastiger, omdat iedereen verder wel heeft bijgedragen. Ik neig dan naar MijdrechtseMol. Hij was weliswaar heel enthousiast en een positieve noot binnen de groep met zijn aanmoedigingen,
maar ik weet niet precies wat hij nou wezenlijk heeft bijgedragen. Alle andere mensen hebben stukjes geschreven, logo's ontworpen of reclame gemaakt, bij hem is dat wat minder duidelijk. Ook vond ik het niet zo zinvol dat hij zichzelf bij afwezigheid van Swifty tot plaatsvervangend leider bombardeerde.
12. Wie vonden jullie het minst goed/slechtst meewerken?En waarom?
Bovengenoemde personen. Een kandidaat die hier nog wel even genoemd moet worden is K@ren, omdat zij waarschijnlijk degene is die Swifty straks meeneemt naar de boardroom. Ik was het niet eens met haar aanvallen op Swifty. Het kwam onnodig negatief over, al ben ik er zeker van dat het niet zo was bedoeld. Maar haar bijdrage is uiteindelijk wel groter is geweest dan die van MM. Hoewel het voor Swifty aanlokkelijk en logisch is om K@ren mee te nemen, zou het qua bijdrage in mijn ogen rechtvaardiger zijn om MM te nomineren.
13. Hoe kijken jullie terug op jullie eigen rol binnen het team?
Ik vind dat ik goed mijn best heb gedaan. Allereerst met het brainstormen: het is ontzettend jammer dat het door mij bedachte onderwerp uiteindelijk niet goed heeft uitgepakt, maar ik heb echt mijn best gedaan meerdere bruikbare ideeën aan te dragen. Ik heb de reclame-tekst die Mollenvanger had geschreven gecorrigeerd en aangepast. Verder heb ik een e-mail-account aangemaakt om daarmee accounts te kunnen aanmaken op nieuwssites en forums. Helaas leverde dat niet veel op omdat reclame altijd snel wordt verwijderd. Ook heb ik de
twitter-account aangemaakt, die Bjorrn en ik daarna hebben gebruikt om onze pagina te promoten. Dat leverde in eerste instantie direct een block op en ook wat negatieve reacties, maar later ook een paar followers. Het is jammer dat er, ondanks herhaaldelijke verzoeken, geen andere mensen zijn bijgesprongen om deze account verder te onderhouden op de momenten dat ik niet online kon zijn. Ik heb ook content verzameld voor onze site.
Wat mij eventueel kan worden aangerekend:
- Slechts één vriend van mij heeft de pagina geliked. Dit heeft ermee te maken dat ik heel zorgvuldig omga met mijn Facebook en geen vrienden wil lastigvallen met een spelletje waar ik aan meedoe (en dat, laten we wel wezen, uiteindelijk vrij onbeduidend is: er is geen grote geldprijs ofzo).
- Het weekend ben ik veel minder actief geweest dan daarvoor, door het eerder genoemde bezoek.
Al met al vind ik dat ik mij niet hoef te schamen voor mijn bijdrage aan de opdracht. Ik schaam me natuurlijk wel voor het eindresultaat, waar ik net als alle andere groepsleden mede verantwoordelijk voor ben.