Goedemorgen juryleden, het voelt al vertrouwd aan hier in de boardroom, ik ga weer even lekker verder waar ik gisteren gebleven was.
Vraag aan Swifty: is het falen van jullie opdracht toe te wijzen aan Karen? En dan hebben we het niet over een pitch oid, want laten we even teruggaan naar de feiten; jullie resultaat was dermate teleurstellend dat niks van dat alles er nog toe deed. Jullie campagne stond er niet en heeft nooit gestaan. Dus ik wil nog een keer mijn vraag aan iedereen stellen: waar hebben jullie in vredesnaam alle tijd in gestoken?? Het lijkt of jullie volledige team zich bezighield met pitch en reclame, terwijl de likes langzaam weg tikten. Dat is net als al je tijd stoppen in de tafelaankleding maar vergeten het diner te koken... Jullie zijn het doel een beetje over het hoofd gaan zien.
Ik vind dat K@ren en Schulz het minst hebben bijgedragen om deze opdracht te winnen, vandaar dat ik hen heb meegenomen naar de boardroom.
Ik heb mijn tijd besteed aan het motiveren van mijn team, en tijd bewaken waar dat nodig was. Iedereen was bijzonder snel met zijn taken. Ik kreeg van Mollenvanger, KD en Bjorrn in no time de teksten en de plaatjes aangeleverd waarvoor zij verantwoordelijk waren. Alleen bij K@ren heb ik er meerdere keren om moeten vragen. Ja, ik heb zondag geschreven dat ik blij was dat er in mijn afwezigheid was doorgewerkt aan de pitch zodat die nog op tijd, dwz voor zondagavond, bij Robbie zou zijn. Maar vrijdagavond vroeg ik al om de pitch van K@ren, rond kwart voor tien, daar kreeg ik geen reactie op. Pas zaterdagmiddag half vier stuurde zij het eerste concept. Ik heb daarna drie keer hierop gereageerd met tips voor verbetering, waarna zij pas zondagmiddag de tweede versie stuurde, te laat voor mij want ik had verplichtingen elders op dat moment. Dan kan ik zondagavond wel gaan zeiken erover, maar dat heeft geen zin meer.
Ik heb op 19 februari 's avonds al iedereen opgeroepen om het te promoten bij vrienden op FB, op twitter, bij andere fora. Dat was de basis van onze marketing. De termijn was kort, je moet mensen snel bereiken en dat werkt het beste op deze manier. Deze oproep heb ik herhaald op 20 februari om half zes, en ik heb daarna de pagina zelf onder de aandacht gebracht van mijn netwerk, o.a.
hier en op nog 2 plaatsen op dat forum. Zie de reacties direct daaronder en op de volgende pagina, dit heeft geleid tot meerdere likes. Als iedereen in zijn netwerk net zoveel likes had gescoord als ik, en we hadden de pitch gewonnen doordat er geen spelfouten in stonden, dan hadden we de opdracht gewoon gewonnen.
Buiten deze reclame, en het continu de vinger aan de pols houden bij mijn team, controleren hoe ver zij waren en wat er allemaal gebeurde, heb ik ook 2 tot 3 maal per dag iets op onze FBpagina geplaatst om deze weer onder de aandacht te brengen. En ik heb waar ik kon gereageerd, zoals je bijvoorbeeld
hier kunt zien.
Ons team heeft dus ook tijd besteed aan het zoeken naar relevante content voor de pagina, zoals het artikel waar ik zojuist naar linkte, en aan twitter.
Hillo, je deed goeie tips, maar helaas is het niet voor iedereen weggelegd om zo maar even een goed filmpje op te nemen. Dat was een capaciteit die wij niet in ons team hadden, en dan kun je het beter niet doen dan slecht.