Qua follow the money zou Paulien het inderdaad moeten zijn, dat kan ik niet ontkennen. Maar het is heel vaak zo dat degene die het allerminste geld verdient niet de mol is. En zoveel scheelt het nu ook weer niet met Kees en Carolien.
En qua hints is Kees by far het meest waarschijnlijk. (vind ik dan he )
Ik weet nog steeds niet waarom dit zo hardnekkig blijft bestaan want volgens mij klopt dit onderhand echt niet meer.
1. Twee enveloppen die mogelijk in de bus zijn gegaan in afl 1 - is goed mogelijk maar blijft speculatie omdat we niet van iedereen hebben gezien hoeveel enveloppen er precies geopend zijn.
2. Geld gepakt bij de opdracht in het veld, onduidelijk hoeveel. Mogelijk geld gestolen, onbekend hoeveel.
3. Pakt €1500 in envelop bij de helikopter maar we weten niet hoeveel er in de andere zat.
4. €500 in koker, maar zonder die koker was er sws niets te zien geweest bij het ontwikkelen. Is speculatief maar vermoedelijk had de redactie er niet op gerekend dat álle andere kokers geopend werden. Bovendien waren er, nu blijkt, 7 kokers - mogelijk dus kokers die verdwenen en geopend zijn geweest.
Paulien heeft bij de Zulu opdracht erg haar best gedaan. Nu was het wel erg in de gaten gelopen als ze érg veel fouten had gemaakt, maar een foutje of 2/3 meer in een volkomen nieuwe taal en iets minder hard aan ezelsbruggetjes werken had ook gekund, mijns inziens.
Op het laatst wijzen zowel Carolien als Paulien de juiste auto aan in de drive in, en zijn beiden zeer hard bezig met vragen te verzinnen die het aantal auto's verkleinen. Kees heeft hier voor zover we zien zo goed als geen bijdrage aan- kan aan het einde niet tegen twee dames in die al heel stellig zijn en die hem eveneens verdenken. Maar het feit dat hier €2000 verdiend wordt lijkt toch echt meer de verdienste van Paulien en Carolien dan van Kees.
Dus het geld dát hij verdiend heeft is onduidelijk, en er is eveneens onduidelijk wat er nog meer plaatsgevonden heeft in termen van mogelijk gestolen geld en kokers die niet gevonden /wel geopend zijn. En in de laatste opdracht heeft hij ook voor zover we kunnen zien nergens actief meegewerkt aan het verdienen van die €3600 euro. Dus waarom zou je bij follow the money nog steeds uit moeten komen bij Paulien?