Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 113590 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #360 Gepost op: 24-02-2013, 18:38:10 »
Is ook iemand anders opgevallen dat Paulien's biechten op verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden,
ook praat ze heel vaak op een 'sarkastische en onverschillige' toon.  ;)

Zo praat ze altijd wel een beetje  :P

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #361 Gepost op: 24-02-2013, 18:54:14 »
Kan ook aan de kijker gericht zijn als er een hint in het klaslokaal is.
En die is er.
Omnia vincit amor

Offline Magic0loc0

• Forumlid
« Reactie #362 Gepost op: 24-02-2013, 20:57:43 »
Ik vond het overigens opmerkelijk dat bij aflevering 1 en 2 de vingerafdrukken te zien zijn bij het rode scherm en daarna niet meer. Heb niet goed gekeken naar de rode schermen. Bovendien is er wel steeds een wit "stipje" te zien bij het rode scherm. het leek voor mij niet op een muis, maar kan goed zijn van wel.
Het viel me gewoon op.

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #363 Gepost op: 24-02-2013, 21:15:32 »
Is ook iemand anders opgevallen dat Paulien's biechten op verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden,
ook praat ze heel vaak op een 'sarkastische en onverschillige' toon.  ;)
Bij de meet the mole opdracht praatte ze totaal anders. Ze veerde helemaal op. De mol zich eindelijk laten zien ::jaja::

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #364 Gepost op: 24-02-2013, 23:07:17 »
Even over de vooruitblik:

Art zegt: Wie (Carolien in beeld), is (Kees in beeld), de mol (Paulien in beeld)

Zou dit een tip zijn, of is deze te makkelijk?
klaar voor de strijd

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #365 Gepost op: 24-02-2013, 23:13:28 »
Even over de vooruitblik:

Art zegt: Wie (Carolien in beeld), is (Kees in beeld), de mol (Paulien in beeld)

Zou dit een tip zijn, of is deze te makkelijk?

Het zou natuurlijk kunnen, maar dat weten we dan pas na de ontknoping, en dan heeft het zoveel zin niet meer. ;D

Trouwens: je zou ook kunnen zeggen dat "Wie" (Carolien) de Mol is. Want Wie is de Mol. :P

Offline Sator

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #366 Gepost op: 25-02-2013, 01:37:54 »
Ik heb nog even het gedoe met de porto's geanalyseerd. Zwanee had gelijk: de porto's zijn maar in een vrij laat stadium van het spel geplaatst, overigens na het moment dat Kees zijn sjaaltje ophangt.

Als we aannemen dat de porto's door de mol elders zijn weggenomen en pas later bij de positie van Paulien zijn neergelegd om frustratie/verdenking te veroorzaken, kunnen we Paulien zelf uitsluiten: het heeft geen zin om jezelf op die manier als mol verdacht te maken.

Carolien en Kees hadden beiden de mogelijkheid om die porto's daar te leggen. Het vreemde is echter dat Kees zijn sjaaltje op de precieze plek van de porto's ophangt. Dat maakt hem onnodig verdacht: dat sjaaltje bewijst dat hij op die plek geweest is en de porto's (die er volgens de kandidaten altijd al gelegen moeten hebben) expres niet gezien heeft, aangezien ze direct in zijn blikveld gelegen zouden hebben.

Volgens mij blijft Carolien als meest plausibele kandidaat over: ze maakt in één klap Paulien en Kees verdacht. Op minuut 27:18 zie je trouwens hoe Paulien Carolien alleen achterlaat aan het beginpunt om iets aan Kees te gaan vertellen: een ideaal moment om de porto's te plaatsen.

Uiteraard is het ook mogelijk dat de porto's gewoon door de productie zijn geplaatst om de communicatie te verbeteren, maar ik ruik een mooie, telegenieke molactie voor aflevering 10  ::vergroot::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 25-02-2013, 01:51:57 »
Zarayda spreekt in porto @ 37.50:
"Kees en Paulien, ik hoor jullie niet meer, waar zijn jullie, over?"
Dan zie je vervolgens een 3-deling in beeld: totaalshot parking, de Mol (Art, ghihi) en Kees en Paulien bij een auto.
Strepen we nu Carolien weg of is dat te makkelijk gedacht?
Vanwege de combi met de Mol?

Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 25-02-2013, 01:57:19 »
Men besluit voor het wegsturen van blauwe auto's.
We zien: Paulien negeert een (met name) blauwe auto (voor de kijker direct rechts van haar) en gaat voor een nagenoeg zwarte.
@38.28
« Laatst bewerkt op: 25-02-2013, 02:09:45 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 25-02-2013, 02:06:38 »
Men besluit voor het wegsturen van blauwe auto's.
We zien: Paulien negeert een (met name) blauwe auto (voor de kijker direct rechts van haar ::hypocriet::) en gaat voor een nagenoeg zwarte.
@38.28

Hahaha klopt, zat er ook net naar te kijken. Ze keek ook nog naar die auto. Maar op 39:04 zie je dat die zwarte auto er nog wel staat, maar dat die blauwe auto weg is. Sorry  ::hypocriet::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 25-02-2013, 02:13:06 »
Art vraagt of Carolien wijzer is geworden van het volgen van de filmpjes met de Mol
@44.47: "Ja".
Paulien kijkt Art niet aan...
Blijft naar (voor haar ) links kijken.
Ok, wil zij Kees' reactie zien of wil zij als mol de confrontatie even niet aan?
Wat ben ik schappelijk...;)

U begrijpt, het laatste offensief gaat van start:)
Wat een fijn seizoen:)
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 25-02-2013, 02:16:01 »
Art vraagt of Carolien wijzer is geworden van het volgen van de filmpjes met de Mol
@44.47: "Ja".
Paulien kijkt Art niet aan...
Blijft naar (voor haar ) links kijken.
Ok, wil zij Kees' reactie zien of wil zij als mol de confrontatie even niet aan?
Wat ben ik schappelijk...;)

U begrijpt, het laatste offensief gaat van start:)
Wat een fijn seizoen:)

Een heerlijk seizoen  ::rofl::

Maar zij zegt, over de twee overgebleven auto's, dat de auto rechts toch meer blauw is, waarop Carolien reageert dat de linker auto (die zij weg wilde sturen) meer zilver is, dus dat moet de juiste auto zijn. Kees gaat er gewoon maar in mee.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 25-02-2013, 02:18:44 »
Hahaha klopt, zat er ook net naar te kijken. Ze keek ook nog naar die auto. Maar op 39:04 zie je dat die zwarte auto er nog wel staat, maar dat die blauwe auto weg is. Sorry  ::hypocriet::
Hihi, je hebt gelijk,  ::ok::

Vraag is wel:
Dankzij Paulien of 1 van de andere kandidaten? ;)
Dat zien we niet.... ::hypocriet::
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 25-02-2013, 02:19:02 »
Een heerlijk seizoen  ::rofl::

Maar zij zegt, over de twee overgebleven auto's, dat de auto rechts toch meer blauw is, waarop Carolien reageert dat de linker auto (die zij weg wilde sturen) meer zilver is, dus dat moet de juiste auto zijn. Kees gaat er gewoon maar in mee.

Is dat dan niet een beetje vreemd als hij de mol zou zijn? Is wel € 2000 (geen laag bedrag)!

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: 25-02-2013, 02:26:20 »
Is dat dan niet een beetje vreemd als hij de mol zou zijn? Is wel € 2000 (geen laag bedrag)!

Mee eens. Dat was ook mijn gedachte, maar als een auto er wat blauwiger uitziet in plaats van zilver en 2 anderen hebben eigenlijk de beslissing al gemaakt (en lopen al op die auto af), dan lijkt het mij lastig om nog te roepen "Ho wacht even, ik vind dat we voor die andere auto moeten gaan".

Wie van de drie ook de mol is (want ik geef toe, na het terugkijken van de afleveringen weet ik het echt niet meer); de mol heeft m.i. ruim de tijd gehad om de juiste auto ook nog even stiekem van het terrein af te sturen.

Want als Carolien de mol is, dan begrijp ik niet waarom zij steeds rond die auto bleef hangen en hem pas op het allerlaatste moment probeerde weg te sturen. Dat had je dan toch al veel eerder gedaan? Wellicht dat Kees of Paulien (indien de mol) daardoor niet de kans kreeg die auto weg te sturen?

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 25-02-2013, 02:31:42 »
Ik heb nog even het gedoe met de porto's geanalyseerd. Zwanee had gelijk: de porto's zijn maar in een vrij laat stadium van het spel geplaatst, overigens na het moment dat Kees zijn sjaaltje ophangt.

Volgens mij blijft Carolien als meest plausibele kandidaat over: ze maakt in één klap Paulien en Kees verdacht. Op minuut 27:18 zie je trouwens hoe Paulien Carolien alleen achterlaat aan het beginpunt om iets aan Kees te gaan vertellen: een ideaal moment om de porto's te plaatsen.

Uiteraard is het ook mogelijk dat de porto's gewoon door de productie zijn geplaatst om de communicatie te verbeteren, maar ik ruik een mooie, telegenieke molactie voor aflevering 10  ::vergroot::

Er is een moment dat Paulien in die ruimte bij de glazen bakken is en dat Carolien eraan komt gelopen. Indien Carolien de mol is, was dat het moment dat zij de porto's heeft kunnen plaatsen. Indien Paulien de mol is, dan is dat inderdaad het moment dat zij Carolien even alleen laat.

Zelf denk ik dat de productie ze uiteindelijk daar geplaatst heeft, omdat zij wellicht ook wel inzagen dat het schreeuwen over en weer niet werkte. Hoewel die hele opdracht al nauwelijks kans van slagen had.

Ik hoop dat deze opdracht inderdaad ook wat uitvergroot terugkomt in aflevering 10  ::tandpastasmiley::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #376 Gepost op: 25-02-2013, 02:36:37 »
"Ik heb deze weggestuurd" (de goede auto!) zegt Carolien.
Oef! :
*dat zegt een mol niet, denk ik...
Kees meldt dat de tijd op is.

Paulien vraagt waarom? @ Caro.
Carolien: "Ja we hebben er 1 over"...

"Ok"...(lekker makkelijke reactie van Paulien...) Positive thinking as always;)

Hihi... ;D
Prima zo.

« Laatst bewerkt op: 25-02-2013, 03:14:59 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #377 Gepost op: 25-02-2013, 04:06:40 »
Vraag:
Wat zegt of vraagt Paulien @ 29.21?

Ik hoor :"Ruzie of zo?"
Iemand anders een andere optie?
Nieuwsgierig...
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 25-02-2013, 04:45:32 »
Paulien geeft een hoop opties qua vragen bij de bios...
Lijkt actief.
Veel van deze vragen echter lijken al beantwoord door simpel te kijken;
Voorbeeld:
Lampen uit/aan? (nagenoeg) Allemaal aan. X
3 Of 5-deurs? (nagenoeg) Allen 5 deurs. X

Productiegewijs is Kees te weinig in beeld en Paulien veel te verdacht gemaakt.
Carolien lijkt fanatieke kandidaat.

Niets is wat het lijkt....Truste  ::slaap::

Omnia vincit amor

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #379 Gepost op: 25-02-2013, 08:59:23 »

Dus Kees is de mol níet omdat hij niet hard ingaat tegen de andere twee finalisten die actief de goede auto aanwijzen waarin de €2000 ligt terwijl hij zijn mond houdt?  :D

Dit vind echt een non-argument, sorry.
Als Mol slaat het nergens op om tegen twee mensen in te gaan die al overtuigd zijn en je bovendien al totaal niet meer vertrouwen temeer daar zij een steekhoudend argument hadden - die auto wás eerder zilver en die andere donker. Je gaat niet ineens je cover opgeven door heel hard in te gaan tegen iets terwijl het nergens op slaat. Dat heeft hij sws al nooit gedaan de hele serie, en een behoorlijke mol zou dat mijns inziens ook nooit doen. Choose your battles.. Deze hadden de dames gewonnen door hun harde werken. Einde oefening.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2013, 09:25:31 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)