Vraag:
Wat zegt of vraagt Paulien @ 29.21?
Ik hoor :"Ruzie of zo?"
Iemand anders een andere optie?
Nieuwsgierig...
Klinkt wel zo, maar een beetje een vreemde opmerking zo tussendoor. Paulien lijkt dat te mompelen.
Waar mensen overigens Kees zien duwen aan dat touw; ik zie hem echt nergens duwen. Welk stukje is dat ongeveer? Op het moment echter dat zij met z'n drie fanatiek staan te trekken, hoor je Paulien zeggen "ik laat nu mijn touw iets vieren". Ik weet niet hoe die touwen precies lopen, maar indien zij de mol blijkt te zijn, zou het me niets verbazen als zij met haar volle gewicht aan de andere kant van hun touw tegenhangt
Later zegt ze dat Kees nog met het absurde plan kwam om de touwen te laten vieren, waarop zij zei dat juist alle touwen aangetrokken moesten worden.
Zelfs ik, met mijn onlogische inzichten hierin, snap nog dat alles strak trekken averechts werkt. Dat stelt Paulien voor en je hoort Carolien alleen maar "Ja!" roepen.
Vervolgens gaan ze weer gezellig gezamelijk aan de touwen trekken. Alleen Kees en Paulien zie je niet. Rond 31:01 zie je die bal weer, met op de achtergrond Paulien. Daar krijg ik niet de indruk dat ze hard trekt. Je ziet haar bewegen, maar in haar rechterhand zie je nog steeds die zaklamp volgens mij. En om kracht te zetten bij het trekken, heb je m.i. beide handen nodig.
Edit: gezien het lichtschijnsel onderaan de zaklamp, kan het natuurlijk nog zo zijn dat ze hem op een balk neergelegd heeft