De nulpunters zijn: Duitsland (hier bereik je de jongeren niet mee, LdHmolletje), Griekenland (leuk meisje hoor, maar van zulke nummers bestaan er al 14 of 15 in een dozijn) en Ierland (laat ze lekker in hun eigen land druk zijn)
Dan 1 punt gaat naar: Finand. Okéër dan de andere drie, maar ik hou niet zo van die grimmige rock
2 punten gaan naar: België. Net als de rest van de wereld vind ik dit een geweldig lied, maar op de schaal van originaliteit zit die toch wel ernstig onder maat
3 punten voor Italië. Klinkt wel aardig, heb er verder niets over te zeggen
4 punten zijn voor Frankrijk. Die choreografie is toch werkelijk van de bovenste plank
5 punten pakt Turkije. Dit Turkse gejodel past mooi in ons Zwitserse berglandschap
6 punten gaan naar het Verenigd Koninkrijk. Akoestisch klinkt dit liedje van Ellie nog mooier
7 punten voor Zweden. Party machen in de après-skihut!
8 punten zijn voor Moldavië. Werkt op je lachspieren en op de schaal van originaliteit de 8 punten waardig
10 punten gaan naar Roemenië. Zij weten een feestje te bouwen (met doedelzakken!). En ze heeft natuurlijk een leuk oranje jurkje aan (ik hoorde trouwens Spaans, niet Roemeens)
12 punten gaan dus naar Nederland. Volgens mij al de tweede keer dat ik het volle puntenaantal aan Racoon geef in de geschiedenis van RN-songfestivals. Niet een geheel originele inzending, maar ik vind het gewoon een mooi liedje en dat woog in dit geval bij mij het zwaarst.
Ingezonden door...
Jann