Goedenavond, hier zijn de punten van de Finse jury!
1 punt voor: Duitsland. Een écht fout nummer, dat wel op het songfestival past. Maar Duitsland heeft natuurlijk veel betere acts. Een puntje voor de moeite.
2 punten voor: België. Omdat het zo'n leuk nummer is. Maar het is een slaapverwekkend optreden en de zanger zit er in het hoge regelmatig naast.
3 punten voor: Verenigd Koninkrijk. Muzikaal een 10, voor de zang een 3. Ze is af en toe niet te verstaan. Toch 3 punten voor de moeite.
4 punten voor: Nederland! Ben (behoudens het wonderschone Liverpool Rain) geen fan van Racoon. Het liedje is ook een beetje kort. Maar de zang is wel goed, daarom 4 punten.
5 punten voor: Turkije! Had van deze womanizer wel een iets spetterendere act verwacht, maar het liedje maakt me wel vrolijk, ook al versta ik er niets van.
6 punten voor: Zwitserland! Gewoon een goed nummer. Het klinkt af en toe wel wat soft voor een rockband, maar de zang is goed.
7 punten voor: Ierland! De omschrijving klopt niet echt, want die gasten kunnen echt niet zingen (je hoort het achtergrondkoor). Maar de act staat, het nummer blijft hangen en dat maakt het stiekem wel weer leuk.
8 punten voor: Griekenland! Een vrolijk liedje, een leuke zangeres, prima performance, past prima op het songfestival.
10 punten voor: Italië! Goed gezongen, podium leuk aangekleed en de zwoele klanken doen me verlangen naar de lente. Daar ben ik hard aan toe!
12 punten voor: Zweden! Well done neigbhours!
Dit liedje is jeugdcentiment. Draaide ik vroeger grijs. En het pas perfect bij het songfestival. Het is vrolijk en de act staat als een huis.
Geen punten voor:
Rusland: Ik wil niemand beledigen, maar die moet wel het slechtste nummer ooit op een Songfestival van dit forum zijn. Echt 4 minuten van m'n leven weggegooid. M'n I-pad ging bijna het raam uit.
Frankrijk: Dodelijk saai en dat bijna 6 minuten lang.
Roemenië: De act heeft potentie, maar het nummer is nogal 13 in een dozijn. Blijft niet hangen.
Moldavië: Ze hebben alleen tijd en energie in de act gestoken en niet in de zang en het liedje. En dat is ook toch vrij belangrijk.